2013-08-27, 08:04
Medlem
Jag gör det på tobak och tycker att fubinacan var lite mindre dos potent. kör cirka 1g akb på 20g tobak och 1g fubinaca per 15g tobak. Jo skulle nog börja vara dags med ett litet uppehåll över dagen så kanske det blir lite trevligare att röka ikväll. Är ju så jäkla billigt att göra så man bygger ju upp värsta lagret blir bara mer och mer, men då becknar jag ju inte utan njuter endast för mig själv.
Citera
2013-08-27, 08:08
Medlem
Hur fungerar Damianan som knaster? Hört att det ska slå snabbare med tobak för att nikotinet hjälper cannabinoiderna ut i blodet eller nånting, men det kanske är skit snack. Och andra sidan så är ju tobak väldigt hälso skadligt så finns det hälsosammare alternativ så är ju det självklart intressant! River det mycket i halsen?
Citera
2013-08-27, 10:42
Medlem
Audaciitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOpiat
Hur fungerar Damianan som knaster? Hört att det ska slå snabbare med tobak för att nikotinet hjälper cannabinoiderna ut i blodet eller nånting, men det kanske är skit snack. Och andra sidan så är ju tobak väldigt hälso skadligt så finns det hälsosammare alternativ så är ju det självklart intressant! River det mycket i halsen?

Angående uppehåll så märker jag själv att jag röker en hel del innan skolan 6-13 då jag börjar och sen är i skolan till ca 15-16 sen när jag kommer hem bara den gåsen efter 3-4 timmar slår heeeeeeeeelt annorlunda än 1 timmas påfyllning.. Det jag älskar med fubinaca är håller du det till mix och gör en del små uppehåll så ändrar i stort sett inte toleransökningen, kör pulver däremot och den skjuter i höjden..

Damiana är fett nice, har köpt knaster cherry/diverse olika smaker ridigare men det är väldigt starkt fr halsen speciellt på morgonen.. KAn inte tala för andra men för en som röker drygt en halvt hg per vecka så börjar spliffarna bli lite större och halsen e som en 80 årig kedjerökare pånatten/morgonen, hostar utan stop mellan man kippar andan typ.. sen på dagen helt vanligt då e fan cigg starkare än damianan.

FInns på Smoketower knaster cherry/vanilla/whiskey(favoriten) för 115 kr + ca 30-70 frakt, den jag ska prova denna gång är hampa te gjort på damiana.. Hoppas det blir bra

=)
Citera
2013-08-27, 12:39
Medlem
Okej det låter ju riktigt bra! Är själv sjukskriven nu så det blir ganska mycket rökning under dagarna när man inte har nått att göra haha. Nu ska jag gå till köket och blanda 1g fubinaca på 13g tobak

Ska prova beställa lite knaster/damiana nu då så får jag se om jag tycker det funkar lika bra som tobak.
Citera
2013-08-27, 12:46
Medlem
Audaciitys avatar
Citat:
Okej det låter ju riktigt bra! Är själv sjukskriven nu så det blir ganska mycket rökning under dagarna när man inte har nått att göra haha. Nu ska jag gå till köket och blanda 1g fubinaca på 13g tobak

Ska prova beställa lite knaster/damiana nu då så får jag se om jag tycker det funkar lika bra som tobak.

Det kommer säriöst säkerligen bli för starkt mannen, jag gjorde precis 11-12 gram knaster på 0.3-0.4 g fubinaca.. så tar förfan inte för mycket där.. kommer ihåg när jag tog säkert 4-5 doser på pulver och rökte utan mkt till tolerans, satt i 2-3 timmar med ögonen uppspärrade och hjärtat gick 140-160 bpm men mådde iövrigt bra men hjärnan va som en ballong som skulle sprängas
Citera
2013-08-27, 17:52
Medlem
Blev nånting mellan 13 och 15 gram tobak på 1g fubinaca och tycker det blev helt okej. Just fubinacan lämnar ganska tydliga spår i kärlet som man blandat det i, det blir som en vit bellägning men jag använder alltid samma glas kärl så det löser säkert upp av det gamla varje gång man blandar nytt också.

Beställde även lite 2NE1 nyss också som jag räknar med att få på torsdag. Har du testat den? Hur tycker du den är i så fall i jämförelse med fubinacan?
Citera
2013-08-27, 18:21
Medlem
gonzorockers avatar
Ja fan, vissa av spice sorterna tar verkligen hårt på psyket.
Rökte rejäla mängder UR och MAM under ca 6 månader, och man märkte ju inte hur mycket dummare man blev, bara att man hade problem att avsluta meningar, sket i att svara på frågor som nödvändigtvis behövde svar... Som tur är så återhämtar man ju sej tydligen i alla fall.
Citera
2013-08-28, 05:04
Medlem
Audaciitys avatar
Citat:
Blev nånting mellan 13 och 15 gram tobak på 1g fubinaca och tycker det blev helt okej. Just fubinacan lämnar ganska tydliga spår i kärlet som man blandat det i, det blir som en vit bellägning men jag använder alltid samma glas kärl så det löser säkert upp av det gamla varje gång man blandar nytt också.

Beställde även lite 2NE1 nyss också som jag räknar med att få på torsdag. Har du testat den? Hur tycker du den är i så fall i jämförelse med fubinacan?

2N1 har jag hört så dåliga recensioner från så har inte planrerat att lägga pengar på den i framtiden, då jag föredrar bb-22 och ab-fubinaca(1ian) för dock bb-22 slår lite löst men kickar på bra i bong och kostar som sagt 100kr/g bara göra en 5/50 om man verkligen vill bli zonkad.. de e inte ens dyrt heller.. btw 5g bb-22 blir mkt mindre än 500

Angående avlagringen som skapas, vet inte riktigt vad det beror på. in/avdunstat acetonpulver, på min snabbmix som jag jgorde igår med flit då jag inväntar ca 2hg damiana. och då hade jag itne ens diskat den gamla skålen jag använder utan körde aceton längs väggarna och jävla massa vitt losstna, så gör så ifall att du gör mix ofta, rekommenderar inte att låta din burk bara stå veckor efter användning...

Burken jag använder vettefan vad det är för material? Idiotförklara mig inte nu men, keramik?(troligen inte) den är som någon form utav tunn tunn metall skål. t.ex. spolar du hett vatte ii den bränner de igenom den. Dock diskar jag altid mina 1d-1v efter användning för annars torkar det där in något förfärflligt och sen ere inte så kul när kompis/närstående kommer och frågar vvafan ere för grönt vitt skit i din skål??? sen kan du glömma och få bort det efter 2-3 veckor om du inte typ rengör den med aceton dårå

sorry lång post e produktiv på morgonen ;D
Citera
2013-08-28, 07:06
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audaciity
Angående avlagringen som skapas, vet inte riktigt vad det beror på. in/avdunstat acetonpulver, på min snabbmix som jag jgorde igår med flit då jag inväntar ca 2hg damiana. och då hade jag itne ens diskat den gamla skålen jag använder utan körde aceton längs väggarna och jävla massa vitt losstna, så gör så ifall att du gör mix ofta, rekommenderar inte att låta din burk bara stå veckor efter användning...

Burken jag använder vettefan vad det är för material? Idiotförklara mig inte nu men, keramik?(troligen inte) den är som någon form utav tunn tunn metall skål. t.ex. spolar du hett vatte ii den bränner de igenom den. Dock diskar jag altid mina 1d-1v efter användning för annars torkar det där in något förfärflligt och sen ere inte så kul när kompis/närstående kommer och frågar vvafan ere för grönt vitt skit i din skål??? sen kan du glömma och få bort det efter 2-3 veckor om du inte typ rengör den med aceton dårå

sorry lång post e produktiv på morgonen ;D

Fett OT nu men:
Det är nog inte keramik om det är nån sorts tunn metall men whatever... Tänkte bara säga att: Håll den där skålen gömd istället och spara på dej av resterna (det är inte acetonrester, aceton dunstar av totalt, därför vi använder det) då blir det ju lite starkare för varje gång du gör en mix. Jag kör med en glasform och när jag varit tom på röka har jag skrapat loss det vita med rakblad, blandat det med mynta och rökt. Pure power
Citera
2013-08-28, 09:04
Medlem
Audaciitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Fett OT nu men:
Det är nog inte keramik om det är nån sorts tunn metall men whatever... Tänkte bara säga att: Håll den där skålen gömd istället och spara på dej av resterna (det är inte acetonrester, aceton dunstar av totalt, därför vi använder det) då blir det ju lite starkare för varje gång du gör en mix. Jag kör med en glasform och när jag varit tom på röka har jag skrapat loss det vita med rakblad, blandat det med mynta och rökt. Pure power

Det där med avlagringen har jag aldrig tänkt på coh alltid diskat efter, så diskborstrn blir helt grön och man får byta ut den, nej verkligen inte keramik de tar jag tillbaka helt, utan typ nån väldigt tunn aluminnium/metall..

Vet dock inte om jag vill ha den liggandes nånstans med folk i spring här hemma, plus faktumet att det är fullständig noll-tolerans angående någon form av berusningsmedel, nej inte alcohol får dricka o festa osv. Men inga droger och det är direkt från hyresvärdens kontrakt ifrån dem lägenheter som jag bor på nu
Senast redigerad av Audaciity 2013-08-28 kl. 09:07.
Citera
2013-08-30, 06:40
Medlem
Audaciitys avatar
Citat:
Det där med avlagringen har jag aldrig tänkt på coh alltid diskat efter, så diskborstrn blir helt grön och man får byta ut den, nej verkligen inte keramik de tar jag tillbaka helt, utan typ nån väldigt tunn aluminnium/metall..

Vet dock inte om jag vill ha den liggandes nånstans med folk i spring här hemma, plus faktumet att det är fullständig noll-tolerans angående någon form av berusningsmedel, nej inte alcohol får dricka o festa osv. Men inga droger och det är direkt från hyresvärdens kontrakt ifrån dem lägenheter som jag bor på nu

För att utveckla till lite så du förstår vad jag menar, dem vet om min bakgrund och håller därför extra koll på mig. Iofs noll-drogtolerans på dem flesta lägenheter men här åker man ut med huvudet före :P
Senast redigerad av Audaciity 2013-08-30 kl. 06:42.
Citera
2013-08-30, 16:16
Medlem
Oxenstjernas avatar
Citat:
Kan iofs instämma en del men man behöver faktiskt inte ha värsta beroende personligheten för att man har svårt att hålla lite i fingrarna när man har röka hemma.. kan säga såhär jag sover kasst som fan och det gjorde jag även innan rökmixarna, så jag vaknar 3 gånger per natt och i stort sett röker ner mig för att kunna somna om, vaknar sedan galet utvilad på morgonen 6-7.. då blir det lite under dan eller tidigt på kvällen däcka efter att ha rökt en lite, men är oftast uppe ett tag innan jag däckar efter rökning..

Dock att röka konstant sådana mängder att man tvärdäckar 1min efter intag och sedan gör om proceduren direkt efter man vaknar, nej det är inte direkt hälsosamt förstår ju vem som helst och ingen tvingade killen att göra så, lär ju varit något annat som fått han och må dåligt dock kan jag bara påpeka att jag gör t.ex. matte o skit hemma medan jag e pårökt som fan på fubinaca och det funkar skitbra kommer till och med ihåg mer än annars pga adhd/add eller nått säkert..

Har svårt och tro att det skulle gå på akb-48f

Nä, men jag och en bekant har utan problem klarat oss sen juni på 30g akb48f, och då har jag kvar kanske 10-15g! (har väl å andra sidan under denna tid köpt kanske 15g cannabis också) Om man däremot har tex sömnproblem som man ska döda med droger, då ska man nog hellre välja cannabis för att slippa ett beroende.

Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Håller inte alls med. Sett många klara av CB galant, men cannabinoiderna verkar även vara fyskiskt beroendeframkallande; och de tär på psyket bra mycket hårdare.

Nä, SC är ju utan tvekan tyngre att missbruka. Sen tycker jag att det är lika bra att man ska få en sådan avtändning som man får vid perioder med konstant rökning, man ska inte kunna sitta sönderrökt i två månader och sedan bara sluta och må hur bra som helst. Då lär man sig inget av sitt dumma beteende!

Det som är problemet med CB, man får knappt några biverkningar (förutom närminnet och allmän flummighet) och kan därför sitta bränd hela tiden. På det viset är det lätt att missbruka cannabis! Vilket iofs inte är så allvarligt men många blir så förslöade att de garanterat kommer ångra sig i framtiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in