Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juno-Six
Det låter flummigt för att du är flummig, för att du är tämligen inkoherent och intellektuellt ohederlig, människohatande, historiskt och rättsligt okunnig och lögnaktig i dina ovanstående inlägg. Men nog om dig.
Vad är det för felaktigheter jag gör?
Citera
2013-09-03, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juno-Six
Hur ser det ut med SvP i Uppsalatrakten? Finns det en aktiv organisation där? Ordnas det träffar och annat intressant mer eller mindre regelbundet?
Partiet finns representerat i Uppland med ett flertal medlemmar som är hyfsat aktiva vad jag förstår det som. Man har också lite träffar och aktiviteter av olika slag, det senaste jag kommer att tänka på är den här marschen som arrangerades för två veckor sedan.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/19/i-karolinernas-fotspar/

Men jag bor inte alls där, så det bästa om man vill ha säkra svar är nog att skicka ett mail eller slå en signal.
Citera
2013-09-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Nej detta är en myt skapad av verklighetsfrånvända människor. Det finns ingen i vänster som tycker det är okej att hata någon på grund av dennes hudfärg.

Spelar det nån roll om det är uttryckt när det ändå blir utfallet med att jämställa en neger med en vit, en neger kommer aldrig att bli lika produktiv som en vit och kommer således alltid ha en underlägsen ställning. Det enda sättet blir då att vingklippa den vite, d v s beröva den vite att självförverkligas. Anti-vitism och människoförnekelse.

Citat:
Sedan för övrigt tycker jag det är redigt kul att SvP ska ta ställning mot politiskt våld. De gjorde ju själva ett misslyckat hembesök för inte så länge sedan. Det märks att SvP följer i SDs fotspår och börjar mjukna till rejält. Även den liberala feminismen har ju börjat tränga sig in såg vi i en insändare på realisten. Snart försvinner väl även judefrågan och det börjar fokuseras mer på Counterjihad som en av de i radio framåt börjat förespråka. Jag personligen tycker att det är ett bra bevis på att parlamentarismen inte fungerar då man inte kan ändra systemet utan det blir systemet som ändrar dig.

Läs inte Aftonbladet för ofta, det märks att du följer deras tankekontrollerande när det enda alternativet till tidtypisk extremism är liberalism och allt som inte är liberalism är våldförespråkande extremism.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-09-03 kl. 12:37.
Citera
2013-09-03, 13:22
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Spelar det nån roll om det är uttryckt när det ändå blir utfallet med att jämställa en neger med en vit, en neger kommer aldrig att bli lika produktiv som en vit och kommer således alltid ha en underlägsen ställning. Det enda sättet blir då att vingklippa den vite, d v s beröva den vite att självförverkligas. Anti-vitism och människoförnekelse.
Precis. Sådana där typer är inte bara rasförnekare utan människofientliga överhuvudtaget. Om alla människor har samma värde så innebär det att vi alla ligger på samma rännstensnivå som pedofiler och mördare. Det är väl för att vänsterpatrasket och deras kreolarmé inte ska känna sig mindervärdiga antar jag; RastaSkinDyslexi har ju själv uppgett att hans enda prestation i livet är att springa runt och slita ned hederliga svenskars flaggor och uppmuntra till judebolsjevikiskt våld mot svenskar i deras eget land.
Citera
2013-09-03, 16:42
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:

Din åsikt och den är långt ifrån min.

Citat:
Läs inte Aftonbladet för ofta, det märks att du följer deras tankekontrollerande när det enda alternativet till tidtypisk extremism är liberalism och allt som inte är liberalism är våldförespråkande extremism.

Läser aldrig aftonbladet då jag inte pallar sådant trams. Jag läser lokalmedia endast + diverse vänstertidningar som t.ex. arbetaren och brand. Tror nog aldrig SvP har nämnts i någon av de tidningarna med undantag för lokaltidningen som haft en notis när de etablerade sig.

Alla mina åsikter om SvP kommer från diskussioner med deras medlemmar på flashback.

Att SvP tar ställning mot politiskt våld grundar jag i partiledarens senaste utspel då han skrev en insändare om det. Tror inte jag behöver länka för det känner ni nog till. Sedan att de själva ägnar sig åt politiskt våld grundar jag på hembesöket de gjorde som slutade med att en SvP-sympatisör nästan miste livet. Även medborgargardet så var det ju ett antal SvP-medlemmar inblandade.

Att den liberala feminism gjort sitt intåg hos SvP grundar jag delvis i tråden som behandlar om feminism infiltrerat den nationella rörelsen. Även i en insändare i realisten där det diskuteras.
https://www.realisten.se/2013/08/29/fram-for-fler-kvinnliga-forebilder/

Och mitt sista påstående utgår jag främst av Radio Framåt där en kille gick ut med att han var "counter-jihadist". Tror det var Söderman men jag lyssnar knappt alls på deras program så jag kan inte kolla upp det. Sedan kan man ju även ta en titt på hur SD utvecklats genom åren och där ser man tydliga likheter mellan SD och SvPs utvecklingar.

Det är knappast aftonhoran som ligger bakom mina åsikter om SvP utan helt enkelt diskussionerna med er här på flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Precis. Sådana där typer är inte bara rasförnekare utan människofientliga överhuvudtaget. Om alla människor har samma värde så innebär det att vi alla ligger på samma rännstensnivå som pedofiler och mördare. Det är väl för att vänsterpatrasket och deras kreolarmé inte ska känna sig mindervärdiga antar jag; RastaSkinDyslexi har ju själv uppgett att hans enda prestation i livet är att springa runt och slita ned hederliga svenskars flaggor och uppmuntra till judebolsjevikiskt våld mot svenskar i deras eget land.

Nu handlar ju tråden om SvP och inte mej. Men visst jag är väl "rasförnekare" så det är inget jag tar illa upp av då det inte finns några olika människoraser. Jag anser att alla människor ska födas med samma förutsättningar. Folk som blir pedofiler och mördare har ju uppenbarligen sett till att de inte kommer få samma förutsättningar som andra människor. Jag har gjort bra mycket mer än att bränna flaggor i mitt liv och uppmanar knappast till någon bolsjevism då det är helt annan politik eller någon judendom för den delen då jag är ateist och tar avstånd från all religion. Har aldrig uppmanat mot något våld mot någon på grund av dennes etnicitet utan de enda jag uppmanar till våld emot är nationella och överklassen.
Citera
2013-09-03, 18:08
Medlem
mykorrhizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Har aldrig uppmanat mot något våld mot någon på grund av dennes etnicitet utan de enda jag uppmanar till våld emot är nationella och överklassen.

Özz Nûjen och Soran Ismail ligger risigt till då

Har du goda argument som SvP har så kan du avstå våldshetsande och därmed undvika att sänka ditt samhälle till något som liknar grottstadiet/MENA.
Citera
2013-09-03, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mykorrhiza
Özz Nûjen och Soran Ismail ligger risigt till då

Har du goda argument som SvP har så kan du avstå våldshetsande och därmed undvika att sänka ditt samhälle till något som liknar grottstadiet/MENA.
Där finns det en väldigt stor skillnad mellan oss nationalister som argumenterar utifrån hur verkligheten ser ut och fungerar och den autonoma vänstern. Vi använder inte hot eller våld mot människor för att de ska sluta gilla mångkultur eller kommunism, för oss räcker det med att ha rätt och helt enkelt prata med människor och övertyga dem genom argumentation.

Vänstern har inga argument, de har ingen fakta och verkligheten är inget de bryr sig om, därför känner de sig nödgade att använda våld och hot för att människor ska sluta tycka "fel" istället. Det hela är ganska intressant att studera på ett djupare plan.

Det är bara att titta här på Flashback där debatten är fri och som dessutom är Sveriges största forum. Det finns i princip överhuvudtaget inga aktade eller prominenta vänsterdebattörer att nämna här, men däremot otaliga nationalistiska diton.

Ofta får man höra vänsterretorik som "Man kan inte argumentera med nazister". Varför kan man inte det? Jag var ju vänster innan jag blev nationalist, just tack vare de argument och fakta som nationalisterna presenterade. En dylik inställning vittnar istället om att man har fel i sak och kanske för sin egen skull inte minst bör ompröva sina ställningstaganden.
Citera
2013-09-03, 19:05
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
"Vi unnar alla folk rätten till sitt eget land, unnar du svenskarna rätten till sitt?"

- Nyfikenhets-väckande och inbjudande.

Formuleringen passar ypperligt ihop med svenskarnas traditionella engagemang för folk i andra länder.

Helt utan aggression, så frontalkolliderar formuleringen med svenskens traditionella bild av rättvisa mellan folk. I Sverige tenderar rättvisa att framställas som någonting som Sverige ska hjälpa folk i andra världsdelar att uppnå.

Formuleringen skulle göra sig väl på betalda annonsplatser. Vilka resurser har Svenskarnas parti att investera i en mindre mängd väl valda annonsplatser? Jag är införstådd med att budgeten är begränsad.
Citera
2013-09-03, 19:08
Medlem
Hejsann123s avatar
Finns det nån sorts organisation i västerbotten?
Citera
2013-09-03, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsann123
Finns det nån sorts organisation i västerbotten?
Ja, partiet har aktivitet i Umeå med omnejd. Kontakta användaren Trondur här på Flashback eller ta kontakt med partiet.
Citera
2013-09-03, 19:11
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Kul att det uppskattas. Men nu undrar jag, hur kopplade du ihop 'förlegad kvinnosyn' med hård jargong, eller var det någonting specifikt som drogs upp som du kopplar ihop med det 'förlegade'?

Hård jargong och förlegad kvinnosyn är självklart två helt skilda saker. Men när den hårda jargongen innehåller en förlegad syn på kvinnor så blir det mer än bara hård jargong. Jag syftar på andra inlägg i denna tråd och många andra inlägg i och runtomkring /f34.

Notera att jag skrev att vissa delade en förlegad kvinnosyn.
Citera
2013-09-03, 19:12
Medlem
Hejsann123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, partiet har aktivitet i Umeå med omnejd. Kontakta användaren Trondur här på Flashback eller ta kontakt med partiet.

Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in