Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-02, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det verkar om jag såg på Wikipedia att det som är Västerländskt är USA, Canada och från Spanien norr-österut till Tyskland är sk. Västerländskt.

Det mörkblåa på kartan:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Clash_of_Civilizations.png

Varför har Turkiet en egen färg? Vad skiljer dem från övriga araber?
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Den där kartan verkar handla mer om kultur än om ras.
Om man ska kolla på dem "västerländska" eller ja, vita européerna så ligger det nog mer åt det här hållet
http://i.imgur.com/CqBMJnX.gif
Det ser fett skumt ut. Vem har gjort den?
Citera
2013-09-02, 00:59
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför har Turkiet en egen färg? Vad skiljer dem från övriga araber?
Turkar är inte araber. Geografiskt och kulturellt är Turkiet ett mellanting mellan Balkan och Mellanöstern, så kartan stämmer rätt bra.

Citat:
Det ser fett skumt ut. Vem har gjort den?
Den är skum därför att den visar skillnader i språk och religion snarare än ras. Med det västerländska genetiska arvet menar man vita människor. Hur definieras vita människor genetiskt och var går gränsen mellan vita och blattar? Rent objektivt kan den vita rasen inte riktigt definieras genetiskt annat än i den nya världens kontext, d.v.s. i Nordamerika, Sydafrika och Australien, där människor av huvudsakligen väst- och nordeuropeiskt ursprung ställs i kontrast mot negrer och diverse ursprungsbefolkningar. Skulle du hamna i facket vit i USA tillhör du med största sannolikhet det västerländska genetiska arvet.

Nu är det ju inte så att SvP vill att Sverige skall befolkas av en massa italienare och spanjorer bara för att de räknas som västerlänningar, och någon större invandring från dessa länder kommer troligen aldrig bli aktuell heller.
Citera
2013-09-02, 08:18
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Nu är det ju inte så att SvP vill att Sverige skall befolkas av en massa italienare och spanjorer bara för att de räknas som västerlänningar, och någon större invandring från dessa länder kommer troligen aldrig bli aktuell heller.

Det hoppas jag verkligen inte. Invandrare som invandrare. Men vilka har egentligen rätt att befolka Sverige? Jag har tidigare efterlyst en lista på vilka folkslag Svp anser vara renrasiga och välkomna till Sverige, och gör detsamma nu igen.

ÄNDRING: Lägger till ett svar på Lelianas inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Kåta tjejer som ska köra en show bland annat. Rörelsen svimmar redan motströms pga fördomarna när det gäller kvinnor, man anses vara kvinnohatare, inskränkt etc. Det här tråden är inte en exklusiv liten klubb där man kan ta upp varandra i bugg, det är en tråd där folk kan kika in för att lära sig lite mer om SvP och ställa frågor. Att man sedan använder jargong som bevisar fördomarna rätt hjälper inte. Såklart så vill man attrahera unga sunda intelligenta kvinnor, men varför skulle de någonsin vilja förknippas med dumt, inskränkt och hatande? Inte för att det är så, det är därför jag vill lyfta upp sanningen om män som värnar om sitt land, befolkning och också om sina kvinnor. Därmed kritiken. Kalla mig humorlös, men jag utgår helt enkelt från partiets bästa.

Mycket bra skrivet. Det känns svårt att ta folk på allvar när vissa delar en mycket förlegad kvinnosyn, som borde utrotats för hundra år sedan.
Senast redigerad av Snake-Blake 2013-09-02 kl. 08:29.
Citera
2013-09-02, 09:37
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Mycket bra skrivet. Det känns svårt att ta folk på allvar när vissa delar en mycket förlegad kvinnosyn, som borde utrotats för hundra år sedan.

Kul att det uppskattas. Men nu undrar jag, hur kopplade du ihop 'förlegad kvinnosyn' med hård jargong, eller var det någonting specifikt som drogs upp som du kopplar ihop med det 'förlegade'?
Citera
2013-09-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Turkar är inte araber. Geografiskt och kulturellt är Turkiet ett mellanting mellan Balkan och Mellanöstern, så kartan stämmer rätt bra.
Hur kommer det sig?

Citat:
Den är skum därför att den visar skillnader i språk och religion snarare än ras. Med det västerländska genetiska arvet menar man vita människor. Hur definieras vita människor genetiskt och var går gränsen mellan vita och blattar? Rent objektivt kan den vita rasen inte riktigt definieras genetiskt annat än i den nya världens kontext, d.v.s. i Nordamerika, Sydafrika och Australien, där människor av huvudsakligen väst- och nordeuropeiskt ursprung ställs i kontrast mot negrer och diverse ursprungsbefolkningar. Skulle du hamna i facket vit i USA tillhör du med största sannolikhet det västerländska genetiska arvet.

Om det nu är skillnader i språk så borde väl inte Grekland, Rumänien, Spanien och Frankrike ha samma färg som Sverige och andra germanska länder? Religion och är också lite mysko. Man är ju katoliker i södra Europa. Fast denna karta kanske klumpar ihop det till kristendomen?
Citera
2013-09-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Vad är värdet av ett sofistikerat filosofiskt resonemang, när ingen lyssnar på dig? För att få en motståndare, eller neutral åskådare, att delta i ett filosofiskt resonemang, så är det en fördel att först fånga deras uppmärksamhet.

- Skapa en tanke hos läsare! Ge läsaren utrymme att skapa sina egna slutsatser!

Jag anser fortfarande att formuleringen är lysande:

Sant, allt du skriver!

Även fastän jag gärna vill se ett egenvärde i att komma med "sofistikerade filosofiska resonemang" så finns det inte troligen inte något rent objektivt!!

Formuleringen är briljant!

Jag tror att den Etnopluralistiska hållningen är allt för tilltalande för vårt folk för att vi skall kunna förkasta den (officiellt) som falsk och oanvändbar!
Det mest gynnsamma för vår sak är troligen att omfamna den för nuvarande.
Citera
2013-09-02, 11:51
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
I ärlighetens namn flödar nätet även över av våldsam rödingretorik. Varför fastnar aldrig det på samma sätt?

Jag skulle säga att vänstern har alldeles för lite aktivitet på nätet jämfört med högern. Däremot så anser jag klasshat vara bra jämfört med tramset att hata folk på grund av deras ursprung.
Citera
2013-09-02, 12:19
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Jag skulle säga att vänstern har alldeles för lite aktivitet på nätet jämfört med högern. Däremot så anser jag klasshat vara bra jämfört med tramset att hata folk på grund av deras ursprung.
Så hur gick det? Kunde du hitta ett enda inlägg där en person uttryckte hat mot ickevita för att de är ickevita?
Citera
2013-09-02, 13:24
Medlem
Svenskarnas partis partiledare Stefan Jacobsson ringer upp Eskilstuna-Kurirens chefredaktör PeO Wärring efter att de raderat hans debattartikel:

https://www.realisten.se/2013/09/02/eskilstuna-kuriren-raderar-debattartikel-fran-svenskarnas-parti/

Jag måste säga att Jacobsson gjorde bra ifrån sig, han har vuxit i mina ögon.
Citera
2013-09-02, 14:13
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Svenskarnas partis partiledare Stefan Jacobsson ringer upp Eskilstuna-Kurirens chefredaktör PeO Wärring efter att de raderat hans debattartikel:

https://www.realisten.se/2013/09/02/eskilstuna-kuriren-raderar-debattartikel-fran-svenskarnas-parti/

Jag måste säga att Jacobsson gjorde bra ifrån sig, han har vuxit i mina ögon.

Insändaren är publicerad i pappersupplagan till en så stor storlek att man inte kan missa den. Även en stor bild finns med i insändaren, från SvP:s torgmöte 2012.
Citera
2013-09-02, 14:14
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Insändaren är publicerad i pappersupplagan till en så stor storlek att man inte kan missa den. Även en stor bild finns med i insändaren, från SvP:s torgmöte 2012.

Kan du fixa bild?
Citera
2013-09-02, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QM
Kan du fixa bild?
http://tinypic.com/r/21kbf5k/5

Startat en egen tråd om händelsen här: https://www.flashback.org/t2211547
Senast redigerad av Straybullet 2013-09-02 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in