Citat:
Ursprungligen postat av
NoxzZ
Isco kommer nå samma nivå som Özil om inte bättre, Isco dominerade mot Bilbao i senaste matchen och gjorde 2 mål. Ancelotti är säkert övertygad om att Isco inte är särskilt mycket sämre än Özil och Isco kommer bli bättre och bättre.
Jag håller dock fast vid att Isco är en fantastisk talang i dagsläget. Özil är 24 (snart 25) och kommer med största sannolikhet se fram emot hans bästa år just nu. Det är en fullkomligt fantastisk spelare som utan tvekan är en av världens bästa nr 10. Messi har för mig varit en falsk nia/central forward. Iniesta är väl i paritet, om inte någon som kanske lyckats hålla sin högstanivå lite längre, men bortsett från det ser jag Özil i det segmentet.
Att införskaffa Bale efter en bra säsong och plötsligt tro att han ska fylla det tomrummet är på gränsen till galenskap. Han har ingen vidare erfarenhet i CL bortsett från två lyckade matcher mot ett tidigare tragiskt Inter.
Nej, detta var inget annat än återigen ett misstag. På samma sätt som Makelele försvann, så tror jag detta kan påverka Reals spel (offensiven) i större utsträckning än man tror.