Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Jag har för mig att GW har skrivit/sagt att det fanns sådant (på plats) som talar för att gm var två stycken. Vad kan det ha varit? Fimpar av olika märken i anslutning till ringar eller ovan nämnda tillhörigheter? Spår från två olika sorters skor av större storlek bredvid? Annat?
Cigarettfimpar hittade de nog utav en hel del märken beroende på hur noggrant de sökte. Att kunna knyta någon specifik utav dem till en GM ter sig (i nuläget) omöjligt. Hittade de däremot någon form utav fimp från en cannabiscigarett så kan den ju med större sannolikhet antas härröra från GM (med tanke på att området är "lite finare"), men fortfarande väldigt lösa skott.
Det har väl sagts att tekniker tror sig ha en enda chans att lyfta DNA:t från föremålet, så det rör sig nog inte om blodspår, saliv eller hårstrå. Det skars ju loss en stor bit asfalt, för att säkra däckavtryck kan man ju anta, men är det verkligen normalt förfarande i sådana fall?
Skoavtryck känns mer troligt, men fortfarande väldigt svårt att knyta dem till brottet, så anledningen till att arbetslinjen verkar vara att det rör sig om två eller fler GM gissar jag delvis beror på omständigheterna under vilket detta utfördes, samt vittnet "Hannas" redogörelser om att hon hörde mansröst
er. Sen får man ju hoppas att polisen har ytterligare mer att gå på än vi..