Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Fast titta på truppen så är ju en Özil en sista avgörande kraft. Att utmana Real, Barca och Bayern blir alltid svårt, men att försöka vinna PL är självklart när man har Özil. Jag ser ju till och med Arsenal som bättre än United, med Özil i laget. Och minst en forward lär hämtas in. Och kanske en ytter eller back.
Vad man som klubb bör göra i ett fönster är en löjlig tankegång. Landar man Özil är det helt galet bra. Betydligt bättre än Suarez, Higuain eller Gustavo.
Det är klart att Özil är en bra värvning för de allra flesta lagen i världen och att han kommer att innebära en förbättring däremot hade pengarna kunnat spenderas bättre på andra positioner. Som jag ser det är behovet större av en renodlad anfallare och en defensiv mitt, snålalternativet att ta Flamini istället för Gustavo går liksom inte att motivera. Nåväl, det är en start i varje fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stukatj
Allt behöver inte ske på en sommar heller vettu. Signar man Özil så visar man att Arsenal är att räkna med. Då öppnar det upp möjligheter att fylla på med ytterligare något namn nästa sommar eller kanske redan i januari?
Det är klart att allt inte behöver ske över en sommar, däremot har det ju inte hänt speciellt mycket de senaste åren i Arsenals fall så det finns ju en del att kompensera för. Svårt att landa tunga namn i januari men det kan mycket väl hända något nästa sommar, det är dock långt dit.
edit, kan ju tillägga att Arsenal har varit mitt lag i England sedan mitten 90-tal, även om jag av olika anledningar inte följer klubben lika nära nuförtiden så vill jag ändå påstå att jag är rätt insatt i hur laget sett ut och fungerat.