2013-09-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7aroof
Skulle vara jävligt roligt om man hamnade i fängelse om man blev tagen av polisen och sen fick välja om man vill skippa(alltså hoppa över fängelsetiden) eller vara i fängelset. Sen i fängelset kan man typ ta över o bli ledare för ett gäng där och starta ett upplopp mot vakterna eller rymma. Det skulle göra att man anstränger sig mer från att inte bli tagen av polisen och då blir det roligare att smita från dem.

De blir lite skyrim över de hela. Kul idé!
2013-09-01, 16:39
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Nej.

Fan vad hypad jag är inför GTA V just nu!!!
Har hemsidan uppe och trycker på F5 ett par gånger i minuten för att kolla om de låst upp något nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av kakan7
haha ja det är typ samma här kommer dock inte ha pengar att investera i det direkt Behöver liksom skaffa tv-skärm, ps3 och spelet på en gång i så fall.

Men vafan, den som väntar på något gott blir liksom aldrig fet

Kommer aldrig kunna spela något annat spel igen tror jag, när man väl har gta v i handen

Jag gissar att ni ser ut ungefär såhär?

http://i.imgur.com/S4Q6IEp.jpg?1

-------------------------------------------------------------------------

OnT: Vi fick ju se en husbil parkerad bakom Vinewoodskylten i senaste trailern.

Så, tror ni att man kommer att kunna tex spara sitt spel i en husbil om man "äger" den eller använda husbilen för att sova och därmed få upp sin hälsa + spola fram tiden 6 timmar som tidigare?

Eller tror ni att husbilen kommer fungera som förut dvs det ända man kan göra är att köra den?

Vi fick ju även se i Gameplay-trailern när Trevor kommer ut ur en husbil/husvagn, tror ni att man kommer att kunna koppla på husvagnar och andra slags släp på sina bilar?

---------

Stugan på toppen av det höga berget som setts både i trailer och bilder har ju visat sig vara en kabinlift av något slag, vad kommer man att kunna göra på toppen tror ni?

Jag menar, om det går en kabinlift upp till toppen så borde det ju finnas något däruppe, det enda jag vet att man har sett är att Trevor åker fyrhjuling från toppen så det kanske bara finnas cross/rally banor nedför berget när man kommer upp med liften eller tror ni att det kommer finnas en affär eller nåt?
2013-09-01, 17:10
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Ah, skulle vara kul. Bara inte våldet tas ut. Tycker man isåfall närsomhelst i dialogen ska kunna skjuta ner den man pratar med.

Ah hade ju varit nåt om man kunde liksom attackera polisen mitt under förhöret (utan vapen ofc för det har frånhändertagits) och sedan kanske avbeväpna någon och springa ut ur polishuset och klara sig undan varken böter eller straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Stugan på toppen av det höga berget som setts både i trailer och bilder har ju visat sig vara en kabinlift av något slag, vad kommer man att kunna göra på toppen tror ni?

Jag menar, om det går en kabinlift upp till toppen så borde det ju finnas något däruppe, det enda jag vet att man har sett är att Trevor åker fyrhjuling från toppen så det kanske bara finnas cross/rally banor nedför berget när man kommer upp med liften eller tror ni att det kommer finnas en affär eller nåt?

Vad brukar man göra på bergstoppar? Det har pratats en del om sport, skulle inte förvåna mig om man kunde åka skidor nerför backen
2013-09-01, 17:26
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Ah hade ju varit nåt om man kunde liksom attackera polisen mitt under förhöret (utan vapen ofc för det har frånhändertagits) och sedan kanske avbeväpna någon och springa ut ur polishuset och klara sig undan varken böter eller straff.

Vad brukar man göra på bergstoppar? Det har pratats en del om sport, skulle inte förvåna mig om man kunde åka skidor nerför backen

Nu är ju snö bekräftat vad jag vet även om det förmodligen bara kommer att röra sig om små områden i bergen eller liknande men på toppen av berget med kabinliften så finns det ju ingen snö så skidor kan vi nog utesluta tror jag
2013-09-01, 17:35
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Hade varit tufft om man kunde liksom välja olika svar när man pratar med folk typ t.ex vid förhör osv.

Om man på polisstationen blir förhörd varför man sprängde huset i luften så hade man kunnat ha typ 5 olika alternativ som t.ex "Im sorry" eller "Fuck you aint telling you a shit" osv osv.

Och än mer tyken man är desto mer får man betala böter/straffas

Låter det som nåt ? Lite komiskt kanske, men ja haha.
Det låter som LA Noire. Kul i början men sedan blir det bara jobbigt.
Inget jag vill ha i GTA.
2013-09-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sallypro
Har man förresten fått reda på hur de tre riktigt olika huvudkaraktärerna egentligen träffas?
Om inte så ska det bli riktigt intressant!

Det jag vet är att Michael och trevor var vänner back in the days, Michael blir goltupp och går med i FBIs vittnesskydd register , sedan när han flyttat till LS blir han av en slump polare med Franklin och efter att han vet att Trevor bor i LS blir även dom polare !
2013-09-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerXL
Det jag vet är att Michael och trevor var vänner back in the days, Michael blir goltupp och går med i FBIs vittnesskydd register , sedan när han flyttat till LS blir han av en slump polare med Franklin och efter att han vet att Trevor bor i LS blir även dom polare !

"My psychotic best friend shows up from nowhere and torturing me over a misstake i made over a decade ago!"

Ungefär vad Michael säger i trailern, så Trevor är en av Michaels bästa vänner från "back in the days".
Uppenbarligen så är det Trevor som har sökt upp Michael för något, det är i alla fall hur jag uppfattat historien
2013-09-01, 18:37
Medlem
JBugsters avatar
Några saker jag har funderingar på:

1. Kommer poliserna hjälpa en om man blir överfallen eller påkörd? Det har de inte gjort i tidigare spel.
2. Om man börjar slåss med någon på gatan, kommer polisen ta hand om/försöka separera båda två eller blir det som tidigare att de bara tar "spelaren"?

Beställt spelet nu, fan vad jag ser fram emot det!
2013-09-01, 18:43
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Några saker jag har funderingar på:

1. Kommer poliserna hjälpa en om man blir överfallen eller påkörd? Det har de inte gjort i tidigare spel.
2. Om man börjar slåss med någon på gatan, kommer polisen ta hand om/försöka separera båda två eller blir det som tidigare att de bara tar "spelaren"?

Beställt spelet nu, fan vad jag ser fram emot det!

Förmodligen inte på båda frågorna. Tror inte de gjort spelet så invecklat och realistiskt, kommer nog vara likt mångt och mycket med polisens AI.
2013-09-01, 18:56
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Förmodligen inte på båda frågorna. Tror inte de gjort spelet så invecklat och realistiskt, kommer nog vara likt mångt och mycket med polisens AI.

Synd!

Finns det någon sammanfattning på allt som kommer finnas men som inte fanns på GTA IV?
2013-09-01, 19:00
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalWithCheese
Fyfan asså. Har hypat till det här spelet sen iv och när det väl ska släppas så har man inte en enda krona, helvete vad livet känns orättvist

Vad längtar ni mest till att göra i Gta? Spelet verkar packat med saker att se och göra och jag har ingen aning vad jag ser fram emot mest. Storyn och multiplayer var det jag gillade mest i föregående spel

Jag längtar efter att spela som Trevor, sprida kaos, gå på strippklubb och ihjäl alla som befinner sig därinne. Spela tennis ihop med något intet ont anande dödsoffer, förlora matchen för att sedan brutalt ha ihjäl människan. Längtar också efter att dyka och snorkla iväg på undervattensäventyr, upptäcka skeppsvrak fyllda med diverse skatter.
2013-09-01, 19:04
Medlem
nach0ss avatar
Det har säkert frågats tidigare, men jag hittar det inte. Hur många kommer att kunna vara online på en server samtidigt? Spelar alla i samma "universum" online? Så om jag köper en lägenhet så kommer den vara min bara på just den servern eller kommer flera att kunna köpa samma saker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in