2013-08-30, 20:56
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Jag tar mig friheten att posta om mitt inlägg, som på något mystiskt sätt försvunnit ur tråden.

"29 aug kl. 9:00 (hela dagen), Solna tingsrätt - Åklagaren ./. ML, grovt bokföringsbrott mm

Då ska vi se... Börjar det inte bli dags för lite traditionell vadslagning i tråden?

Jag sätter två cola zero på att förhandlingen skjuts upp, pga något förhinder för Dr Brasa (eller hans ombud) i sista stund...

Jag sätter ytterligare en cola zero på att skälet är något mag- eller matrelaterat. (Magont, kräkningar, matförgiftning eller motsvarande).

Har vi några andra förslag?

Sista tid för att inkomma med vad får väl bli kl 08.00 i morgon. (Eller hur morgontidig är rättsstaten egentligen?)"

Vad var det jag sa...

---

Det är verkligt skumt med alla kvitton. Det är inte utan att man misstänker att källartrollen har börjat experimentera med Photoshop. Eller om det är en för avancerad nivå, sax och klister...

Tur att vi har Lodjuren med i tråden, eftersom h*n förefaller vara något av en expert på att genomskåda "Terjade" bilder.

(Och för det fall att det används mindre sofistikerade metoder, så är det bra att SuperTeflon är med. Efter allt prat om påklistrade folieguldstjärnor, så verkar h*n vara en expert på enklare redigeringsmetoder).

Kudos till dig!

Dock var det lite onödigt att tipsa Brasa om mat/magrelaterade problem. Nu kommer du ju snart att återigen få skriva: 'Vad var det jag sa!' när Brasa plockar upp ditt tips.
Citera
2013-08-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Kudos till dig!

Dock var det lite onödigt att tipsa Brasa om mat/magrelaterade problem. Nu kommer du ju snart att återigen få skriva: 'Vad var det jag sa!' när Brasa plockar upp ditt tips.

Har Brasa tillgång till Internet på Storboda? Jag ser att Mr Brasa gör allt för att skjuta upp och skylla ifrån sig. Det passat verkligen in på hans narcisism/psykopatläggning. Har han skaffat någon tatuering?............
Senast redigerad av Televerket2 2013-08-30 kl. 22:52.
Citera
2013-08-30, 23:12
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Har Brasa tillgång till Internet på Storboda? Jag ser att Mr Brasa gör allt för att skjuta upp och skylla ifrån sig. Det passat verkligen in på hans narcisism/psykopatläggning. Har han skaffat någon tatuering?............
Fångar på Sveriges fängelser har inte tillgång till internet, mail, mobiltelefoner osv. De får endast ringa till i förväg godkända nummer (abonnenten kontrolleras, fångar får inte ringa eller ta emot besök av straffade personer). All kommunikation får ske genom snigelpost och telefon till godkända abonnenter. En fånge kan få ringa myndigheter dock och givetvis delta i videosamtal om det krävs av en annan myndighet, tex Domstolsverket. På de flesta fängelser finns det säkert en och annan insmugglad mobiltelefon men den som använder en sådan tar en stor risk, konsekvensen kan bli förlängning av straffet. Tatueringar är också strängeligen förbjudet att göra i fängelser och innehav av sådan utrustning bestraffas också.

Patienter på rättspsyk omfattas inte av de här kommunikationsrestriktionerna utan använda internet, telefonera och ta emot besök från vilka de vill, inneha datorer och mobiltelefoner osv.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-08-30 kl. 23:15.
Citera
2013-08-31, 00:18
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEscimo
Helt klart att brasas strategi är att skjuta allt framför sig. Jag bara undrar vad han har att vinna på detta. Att han är som ett tjurigt barn har jag förstått. Dessa småaktiga försök att försöka styra och trixa visar helt klart att de diagnoser som avhandlats i denna tråd blir mer och mer tydliga.
Att hans "rådgivare"* runt omkring sig inte heller har alla våningsplan i hissen är även det helt klart.

* dråsna, nis*e, advokatbiträden osv.

Det kommer bli en spännande höst i kampen mellan SV, TH, SÅL och brasa. Lika bra att köpa hem ett par backar med Zero. Matchen lär dra ut på tiden.

Ekonomisk vinning bland annat. Jakten efter en ny värderingsman och även dom "hittade" "kvittona" lär ju handla om pengar.

Det ska bli intressant att se vad det är för "hittade" "kvitton".

Citat:
Har han skaffat någon tatuering?............
Från denna förlaga kanske?
Senast redigerad av Lodjuren 2013-08-31 kl. 00:25. Anledning: quote-taggen
Citera
2013-08-31, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Ekonomisk vinning bland annat. Jakten efter en ny värderingsman och även dom "hittade" "kvittona" lär ju handla om pengar.

Det ska bli intressant att se vad det är för "hittade" "kvitton".

Från denna förlaga kanske?

Om Brasa hade någon form av tatuering så kanske han finns i eventuella interna register hos KV med bild på tatueringen och vad den betyder.

Finns väl ingen värderingsman som ställer upp?
Citera
2013-09-01, 10:33
Medlem
couguars avatar
Uthyrningsverksamheten i Baracken fortgår och det annonseras nu återigen efter "nya sköna människor". Inflyttning sker den 1 sept och kontraktet gäller t.o.m. den 30 november med stor möjlighet till förlängning.

Rum utan dusch 3140/månad (gemensam dusch)
Rum med dusch 3665/månad

51 personer finns idag skrivna på den här adressen. Någon/några kan ju ev. dela rum men gissningsvis blir det nog åtminstone ca 140.000 kr/mån i hyresintäkter för 'Sillen' (det skulle t.o.m. kunna vara upp till 170.000 kr/mån) så Brasa kan nog fortfarande tjäna en krona eller två på att hyra ut Baracken till 'Sillen'. Har någon koll på om hyresintäkten från 'Sillen' finns med i Brasas bokföring och isf hur mycket 'Sillen' betalar för att hyra Baracken utav Brasa? Eller är även detta "sköna" svarta pengar?
Citera
2013-09-01, 13:41
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Testar ett upplägg, som inte på något vis behöver ha med Brasans "upphittade" "kvitton" att göra

Säg att "hittade" "kvitton" 2013
- skulle vara från år som ej längre är arkiverade i butikernas kassaregister
- "hittats" i någon "bortglömd" hårddisk, för att sen skrivas ut 2013 och därefter så "poff" går den gamla hårddisken sönder (=går ej att kontrollera skapelsedatumen för filerna)

Hur gör den som vill hjälpa till att fixa fram "upphittade" "kvitton"?

Ja, det är ju fullt möjligt. Skrotdelar, saker köpta på Blocket? Men för att det ska komma i fråga om att med så kort varsel ställa in en huvudförhandling, i ett mål om mångmiljonbelopp, bör ju den totala "kvitto"-summan uppgå till en viss storlek. Vad kan man tänka sig? Minst ... 100 000 kr?

Thomas Olsson min gode SuperTeflon

Jag har gett upp projektet att försöka rätta dig Lodjuren! Jag teflonpudlar mig igen.

Th*mas Olss*n (o) minsann - Jo man tackar!

Då har vi två olympiska OS-kandidater som samarbetar, på samma sida skranket, men visserligen i olika grenar.... TO med sitt ömmande för oskyldigt dömda och sitt beramade 'rättspatos', och Brasa med sitt ökända 'bricklunchmatos'!*

Tänk att TO sänker sig till nivån att presentera Brasas uppenbarligen förfalskade/'upphittade'** kvitton för rätten. Han gav ju ett ganska seriöst och övertygande intryck i hovrätten, men den fasaden är nu helt raserad.***

TO har nu samma trovärdighet som Brasa har kreditvärdighet..... Hur har Brasa råd med en så dyr advokat?

TO och Brasa delar tydligen samma religion; Pengasucktanismen! En religion utan moraliska normer och där Mammon är gud! En religion med endast ett budord: 'Du ska älska din nästas penningar såsom vore de dina egna, tills de blir dina egna, utan hänsyn till etik,moral eller samvete!'

*På Storboda serveras lunchen på bricka.
**Läs: 'påhittade'.
***Har han lite tur TO finns lite plats kvar vid Näsby Slott, billigt, där han kan magasinera sin raserade trovärdighetsfasad.
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-09-01 kl. 13:44.
Citera
2013-09-01, 14:48
Medlem
Citat:
Jag har gett upp projektet att försöka rätta dig Lodjuren! Jag teflonpudlar mig igen.

Th*mas Olss*n (o) minsann - Jo man tackar!

Då har vi två olympiska OS-kandidater som samarbetar, på samma sida skranket, men visserligen i olika grenar.... TO med sitt ömmande för oskyldigt dömda och sitt beramade 'rättspatos', och Brasa med sitt ökända 'bricklunchmatos'!*

Tänk att TO sänker sig till nivån att presentera Brasas uppenbarligen förfalskade/'upphittade'** kvitton för rätten. Han gav ju ett ganska seriöst och övertygande intryck i hovrätten, men den fasaden är nu helt raserad.***

TO har nu samma trovärdighet som Brasa har kreditvärdighet..... Hur har Brasa råd med en så dyr advokat?

TO och Brasa delar tydligen samma religion; Pengasucktanismen! En religion utan moraliska normer och där Mammon är gud! En religion med endast ett budord: 'Du ska älska din nästas penningar såsom vore de dina egna, tills de blir dina egna, utan hänsyn till etik,moral eller samvete!'

*På Storboda serveras lunchen på bricka.
**Läs: 'påhittade'.
***Har han lite tur TO finns lite plats kvar vid Näsby Slott, billigt, där han kan magasinera sin raserade trovärdighetsfasad.

En To kanske har blivit övertalad om "framtida vinster" ???

Han kanske får betalt från de undanstoppade miljonerna i Sundsvall...som rättsväsendet inte har kommit åt???
Citera
2013-09-01, 16:36
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:

Han kanske får betalt från de undanstoppade miljonerna i Sundsvall...som rättsväsendet inte har kommit åt???

Ja, vi vet med säkerhet två saker:

1. Brasa har begärt att Staten ska ta över hans advokatkostnader i skattemålet eftersom han har så svårt att hålla reda på sina papper, speciellt de som är beslagtagna.

2. När det passar honom kan han i alla fall undantagsvis och med bara lite förfalskning, presentera nya kreationer/kvitton, men bara just precis i så dålig tid att åklagaren inte hinner granska dem före huvudförhandling.

Bara Brasa mina vänner - Bara Brasa!

TO kan ju ha krävt bankgaranti på en rund summa med Gäddräparträskvillan som säkerhet. Nu när Grandiåsa inte fyller någon funktion längre, behöver hon väl knappast någon stans att bo? Enligt Cougar finns ju dessutom outnyttjade 'lägenheter' i Albano att tillgå*, så Puma och 'L' slipper sova under en pulka i vinter när villan är såld.

*Där Grandiåsa får prova en ny och spännande heminredningstrendl: 'Krakowbordellstilen'. (Stilen är så billig och lågkvalitativ att trenden fått låna stavningselement från självaste Lidl!)
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-09-01 kl. 17:03.
Citera
2013-09-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ja, vi vet med säkerhet två saker:

1. Brasa har begärt att Staten ska ta över hans advokatkostnader i skattemålet eftersom han har så svårt att hålla reda på sina papper, speciellt de som är beslagtagna.

2. När det passar honom kan han i alla fall undantagsvis och med bara lite förfalskning, presentera nya kreationer/kvitton, men bara just precis i så dålig tid att åklagaren inte hinner granska dem före huvudförhandling.

Bara Brasa mina vänner - Bara Brasa!

TO kan ju ha krävt bankgaranti på en rund summa med Gäddräparträskvillan som säkerhet. Nu när Grandiåsa inte fyller någon funktion längre, behöver hon väl knappast någon stans att bo? Enligt Cougar finns ju dessutom outnyttjade 'lägenheter' i Albano att tillgå*, så Puma och 'L' slipper sova under en pulka i vinter när villan är såld.

*Där Grandiåsa får prova en ny och spännande heminredningstrendl: 'Krakowbordellstilen' (Stilen är så billig och lågkvalitativ att trenden fått låna stavningselement från Lidl!)

Finns det regler om att staten kan ta över advokatkostnaderna? eller begär han bara detta för att ytterligare förhala processen? .........Brasa är verkligen expert på att skjuta upp...har inte åklagarna gjort en profilering på honom?

Bankgaranti på villan?????????? ..Jag har för mig att jag läste tidigare i tråden att den är belånad över skorstenen.....
Om så är fallet är det väll knappast att han kommer att få några pengar...............
Har Grandiåsa distanserat sig från honom? ........Denna fantaaaaaaaaaastiska handlingskraftiga person!

I Albano kommer containerboende att få en ny innebörd när Grandiåsa flyttar in i sin Grandifutthytt.......
Citera
2013-09-01, 17:14
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:

Är det inte konstigt att Skatteverket i Sundsvall, eller var lokalkontoret nu ligger, inte undersöker vad det är för miljoner som plötsligt och oförklarligt bara dök upp på årets Folkvillbäckares konto? Varför drabbas inte Grandiåsas mamma av myndigheternas granskning? Är de så trötta i Sundsvall? Kan de kanske låna in åtminstone en skarp kniv externt till lådan och utreda saken, om kompetensen saknas internt? Eller är det för mycket att begära som skattebetalare?
Citera
2013-09-01, 18:35
Medlem
Citat:
Är det inte konstigt att Skatteverket i Sundsvall, eller var lokalkontoret nu ligger, inte undersöker vad det är för miljoner som plötsligt och oförklarligt bara dök upp på årets Folkvillbäckares konto? Varför drabbas inte Grandiåsas mamma av myndigheternas granskning? Är de så trötta i Sundsvall? Kan de kanske låna in åtminstone en skarp kniv externt till lådan och utreda saken, om kompetensen saknas internt? Eller är det för mycket att begära som skattebetalare?

Har Brasa en "kompis"? Ett skattetroll på skattverket som "ser till " att dessa miljoner inte undersöks? Har Grandiåsa kontakter eller "kontakter" på skatteverket som hon kan charma att inte blanda in hennes mamma?.........

Jag tycker allt är extremt mysko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in