2013-08-28, 23:14
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Nej. Vi vet inte om Dr Brasa och Dr Åsa haft heta kärleksmöten i besöksrummet på fängelset. Jag antar dock att så är fallet. Fast å andra sidan är jag tveksam till att Dr Brasa ens har sådana behov. Antagligen ser han akten som en uppoffring för att få dit Dråsa så att hon kan ta emot instruktioner om hur "affärerna" (läs kriminella planer) ska skötas.
För egen del antar jag att så inte är fallet. Med tanke på att flera i tråden sitter på positioner som ger dem insikter rörande MLs besökare, vore det konstigt om vi inte skulle känna till sådana möten.
Citera
2013-08-29, 15:49
Medlem
Är det verkligen så att Dråsna kommer att klara sig igenom detta utan att åka dit? Hon måste ju vara hur insyltad som helst?! Var sitter hon o biter på naglarna i nuläget? Hon har fallit rejält, men jag hoppas att hon faller ytterligare, och att det gör ont. Men hon ser väl inte att hon har gjort något fel, det är ju alltid alla andra som gör fel - och hon som drabbas?! Eller?
Citera
2013-08-29, 18:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Har inte ryktet om Brasas Bravader spridit sig även inom mäklarkretsar?????????????????
Brasa måste ju ha ryktet om sig att vara omöjlig. Vilken mäklare vill sätta sin underskrift på en värdering där han:

1. riskerar att inte få betalt.

2. riskerar åtal i framtiden av Brasa

Ja, jag är böjd att hålla med. Det är tydligt att även värderingsmän har tillgång till internet/Google, och därmed också den här tråden.

Hur kan en byggfuttsimperietycoon som Brasa ha så bristfälliga kontakter att han under perioden april-Augusti, dvs 5 månader inte lyckas hitta en person som kan värdera en skada?

Nej det är nog inte speciellt trovärdigt.

En annan tolkning kan nog vara att värderingarna som Brasa i lönndom redan köpt för dyra pengar gått rakt i papperskorgen, då skadorna helt enkelt värderats till samma eller högre belopp än de som TH redan presenterat. När Brasa bett värderingsmännen att pruta på sina siffror kan de ju ha vägrat.

Att den snåle Brasa bara skulle låta tiden gå utan att kontakta någon tycker jag faller på sin egen orimlighet. Om inte Brasa själv kunde anlita någon har nog Dyslexiillern (märk väl inte Vesslan) kunnat shoppa runt bland stadens värderingsmän, till lägsta möjliga priser. Det är väl bara så att de siffror som kom fram inte kunde användas i rätten, då det knappast kan vara en invändning mot aktuell talan att siffrorna från två olika värderingsmän är för lika när det gäller samma skada.

Vid förhandlingen nu den 4:e September finns fortfarande inget namn på den av Brasa åberopade experten som ska förhöras efter lunch.

'Talande tomma stolar'?
Citera
2013-08-29, 19:27
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafina
Är det verkligen så att Dråsna kommer att klara sig igenom detta utan att åka dit? Hon måste ju vara hur insyltad som helst?! Var sitter hon o biter på naglarna i nuläget? Hon har fallit rejält, men jag hoppas att hon faller ytterligare, och att det gör ont. Men hon ser väl inte att hon har gjort något fel, det är ju alltid alla andra som gör fel - och hon som drabbas?! Eller?

Glöm inte bort att det inte bara är fel på alla andra personer utan det är nämligen fel på systemet för att hantera vårdnadstvister och sjukvårdssystemet utan patientinflytande också! Även systemet med mediedrev efter bevisligen skyldiga mordbrännare är också fel enligt vår favoritfolkbildande systemkritiker.

Uppenbarligen lever vi 'vanlisar' inte i den 'mest optimalaste' av världar enligt Grandiåsa själv. Tur för oss andra att vi kan ha henne som förebild i våra förfelade liv. Jag drömmer redan om utbytta inredningsstilar, makulerade urkundsförfalskningar på fotostatkopior och krokodilifierade skatteredovisningsmetoder för att normalisera mitt liv lite.

Nej som jag tidigare konstaterat: Hon är insyltad upp till syltlökarna i den här soppan, men tror inte heller att hon varit med syltlökarna på Storboda, då vi nog skulle vetat om det redan i tråden.
Citera
2013-08-29, 22:36
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren

Jag är alltså mest nyfiken på vilka (bort)förklaringar som kommer att ges för alla dessa (grova) bokföringsbrister och uteblivna skatteinbetalningar samt på vad åklagaren kommer att yrka på för påföljd.

Någon som har en aning om hur det gick med påföljdsyrkanden och bortförklaringar?
Citera
2013-08-30, 10:48
Medlem
Huvudförhandlingen igår avbröts kl. 9:30. Försvaret åberopade ny bevisning: kvitton som hade dykt upp. Materialet behöver granskas av Skatteverket. Försvaret åberopar även nytt vittne: N*sse T.

Ny tid för huvudförhandling: 1 oktober kl. 9:00.
Citera
2013-08-30, 11:49
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Historiken till trots (tumme, begravning mm) är jag så tråkigt att jag sätter emot: tror att ML är angelägen om att rättegången genomförs så snart som möjligt.

Du fick rätt ua571c. Det blev ingen huvudförhandling igår heller

TRE HUVUDFÖRHANDLINGAR INOM 8 DGR - BEGÄRAN OM ATT INSTÄLLA SAMTLIGA:
Tidigare i år ställdes den muntliga förberedelsen (i skadeståndstvisten med EPF) in med en dags varsel pga skadad tumme.

Det blir intressant att se om huvudförhandlingen i Trygg-Hansamålet kommer att hållas om fem dagar, eller om det inträffar något sent hinder även där. Domstolen har som sagt var redan sagt nej till ML:s yrkande om att ställa in den förhandlingen, men vad talar för att det inte inkommer ett nytt rättegångshinder?
Senast redigerad av Lodjuren 2013-08-30 kl. 11:52. Anledning: puts
Citera
2013-08-30, 13:04
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedbankskalle
Huvudförhandlingen igår avbröts kl. 9:30. Försvaret åberopade ny bevisning: kvitton som hade dykt upp. Materialet behöver granskas av Skatteverket. Försvaret åberopar även nytt vittne: N*sse T.

Ny tid för huvudförhandling: 1 oktober kl. 9:00.

Var i herrans namn kan dessa kvitton plötsligt komma ifrån!!?? Vem har lyckats hitta igen dessa, var det inte så att ALLA papper var beslagtagna och därför så kunde inte Brasa komma åt dem. Om det inte var för att man kan tro att Grandiåsa nog inte lägger två fingrar i kors för sitt X(?) så skulle man nog misstänka att hon suttit på kammaren och fabricerat en del.
Hur kan N*sse T vara ett nytt vittne, han har väl i högsta grad varit indragen i det här från första stund. Är det verkligen möjligt att hålla på på det här sättet, jag menar kan försvaret den 1/10 åberopa P*ter som nytt vittne och på så sätt skjuta på HF igen?
Man blir så trött!
Citera
2013-08-30, 14:49
Medlem
ua571cs avatar
Jag tar mig friheten att posta om mitt inlägg, som på något mystiskt sätt försvunnit ur tråden.

"29 aug kl. 9:00 (hela dagen), Solna tingsrätt - Åklagaren ./. ML, grovt bokföringsbrott mm

Då ska vi se... Börjar det inte bli dags för lite traditionell vadslagning i tråden?

Jag sätter två cola zero på att förhandlingen skjuts upp, pga något förhinder för Dr Brasa (eller hans ombud) i sista stund...

Jag sätter ytterligare en cola zero på att skälet är något mag- eller matrelaterat. (Magont, kräkningar, matförgiftning eller motsvarande).

Har vi några andra förslag?

Sista tid för att inkomma med vad får väl bli kl 08.00 i morgon. (Eller hur morgontidig är rättsstaten egentligen?)"

Vad var det jag sa...

---

Det är verkligt skumt med alla kvitton. Det är inte utan att man misstänker att källartrollen har börjat experimentera med Photoshop. Eller om det är en för avancerad nivå, sax och klister...

Tur att vi har Lodjuren med i tråden, eftersom h*n förefaller vara något av en expert på att genomskåda "Terjade" bilder.

(Och för det fall att det används mindre sofistikerade metoder, så är det bra att SuperTeflon är med. Efter allt prat om påklistrade folieguldstjärnor, så verkar h*n vara en expert på enklare redigeringsmetoder).
Senast redigerad av ua571c 2013-08-30 kl. 15:31.
Citera
2013-08-30, 14:56
Medlem
MrEscimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Var i herrans namn kan dessa kvitton plötsligt komma ifrån!!?? Vem har lyckats hitta igen dessa, var det inte så att ALLA papper var beslagtagna och därför så kunde inte Brasa komma åt dem. Om det inte var för att man kan tro att Grandiåsa nog inte lägger två fingrar i kors för sitt X(?) så skulle man nog misstänka att hon suttit på kammaren och fabricerat en del.
Hur kan N*sse T vara ett nytt vittne, han har väl i högsta grad varit indragen i det här från första stund. Är det verkligen möjligt att hålla på på det här sättet, jag menar kan försvaret den 1/10 åberopa P*ter som nytt vittne och på så sätt skjuta på HF igen?
Man blir så trött!

Helt klart att brasas strategi är att skjuta allt framför sig. Jag bara undrar vad han har att vinna på detta. Att han är som ett tjurigt barn har jag förstått. Dessa småaktiga försök att försöka styra och trixa visar helt klart att de diagnoser som avhandlats i denna tråd blir mer och mer tydliga.
Att hans "rådgivare"* runt omkring sig inte heller har alla våningsplan i hissen är även det helt klart.

* dråsna, nis*e, advokatbiträden osv.

Det kommer bli en spännande höst i kampen mellan SV, TH, SÅL och brasa. Lika bra att köpa hem ett par backar med Zero. Matchen lär dra ut på tiden.
Citera
2013-08-30, 20:32
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Man blir så trött!

Cirkeln sluter sig. Brasa har under hela sitt liv passat på att förbättra och producera falska urkunder. Är det inte tentaresultat så är det reverser eller efterhandskonstruerade makulerade hyresavtal.

Att det nu lite 'märkligt' och misstänkt lägligt dyker upp kvitton som gissningsvis ska motsvara de begagnade inköp av allehanda påhittade saker inklusive N(isse)-balkar som ska förklara de svarta löneutbetalningarna känns nästan lite pinsamt. Det är troligtvis Nisse själv som knåpat ihop dessa kvitton, med eller utan photoshop. Att det är urkundsförfalskning att skriva feldaterade kvitton på köp som aldrig skett oroar nog inte Nisse. Han ska ju själv försöka att komma runt sin skuld till SV.

Jag gissar att vi får se en lång rad kvitton på vinterdäck, snöslungor och allsköns påhittad bråte.

Hoppas de haft vett att byta papper och penna när förfalskningarna gjordes. Annars syns det liksom att det hela massproducerades på inrådan av läkarfanskapet bakom murarna. Tror att SKL kan se hur länge bläcket har varit torrt på dokumenten och även visst skrivarpapper går att datera. Gissar att en analys skulle ge intressanta resultat. Tvivlar på att dessa kvitton/alster tål någon granskning.

Hur kan dyslexiombudet tillåta detta? Nisse kan ju få fängelse för detta allt annat än geniala tilltag.

Lotta på Bråkmakargatan framstår ju som direkt mogen och ansvarskännande i jämförelse med Brasa. Dock tycks de båda halvfigurerna dela synen: 'Kan själv!' Jag citerar ett tidigare inlägg: 'Man blir så trött!'
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-08-30 kl. 20:38.
Citera
2013-08-30, 20:48
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Cirkeln sluter sig. Brasa har under hela sitt liv passat på att förbättra och producera falska urkunder. Är det inte tentaresultat så är det reverser eller efterhandskonstruerade makulerade hyresavtal.

Att det nu lite 'märkligt' och misstänkt lägligt dyker upp kvitton som gissningsvis ska motsvara de begagnade inköp av allehanda påhittade saker inklusive N(isse)-balkar som ska förklara de svarta löneutbetalningarna känns nästan lite pinsamt. Det är troligtvis Nisse själv som knåpat ihop dessa kvitton, med eller utan photoshop. Att det är urkundsförfalskning att skriva feldaterade kvitton på köp som aldrig skett oroar nog inte Nisse. Han ska ju själv försöka att komma runt sin skuld till SV.

Jag gissar att vi får se en lång rad kvitton på vinterdäck, snöslungor och allsköns påhittad bråte.

Hoppas de haft vett att byta papper och penna när förfalskningarna gjordes. Annars syns det liksom att det hela massproducerades på inrådan av läkarfanskapet bakom murarna. Tror att SKL kan se hur länge bläcket har varit torrt på dokumenten och även visst skrivarpapper går att datera. Gissar att en analys skulle ge intressanta resultat. Tvivlar på att dessa kvitton/alster tål någon granskning.

Testar ett upplägg, som inte på något vis behöver ha med Brasans "upphittade" "kvitton" att göra

Säg att "hittade" "kvitton" 2013
- skulle vara från år som ej längre är arkiverade i butikernas kassaregister
- "hittats" i någon "bortglömd" hårddisk, för att sen skrivas ut 2013 och därefter så "poff" går den gamla hårddisken sönder (=går ej att kontrollera skapelsedatumen för filerna)

Hur gör den som vill hjälpa till att fixa fram "upphittade" "kvitton"?

Citat:
vinterdäck, snöslungor och allsköns påhittad bråte

Ja, det är ju fullt möjligt. Skrotdelar, saker köpta på Blocket? Men för att det ska komma i fråga om att med så kort varsel ställa in en huvudförhandling, i ett mål om mångmiljonbelopp, bör ju den totala "kvitto"-summan uppgå till en viss storlek. Vad kan man tänka sig? Minst ... 100 000 kr?

Citat:
Hur kan dyslexiombudet tillåta detta. Nisse kan ju få fängelse för detta allt annat än geniala tilltag.

Thomas Olsson min gode SuperTeflon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in