2013-08-31, 18:11
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Det där kostar inte så mycket, max en tusing och hon har ju sjukpension så.

Jag är förbannat trött på att du uttalar dig om saker du har noll koll på. Grejerna på den här bilden går tillsammans på minst 3500 - 4000 spänn: http://instagram.com/p/do3BT9tKNh/

Bara håroljan de köpt kostar över 200.- på rea http://eleven.se/tigi-s-factor-dream-drops-19416.html och då har de köpt dubbelt av det mesta.
Citera
2013-08-31, 18:15
Medlem
sinfons avatar
De röker minst ett paket cigaretter var om dagen. Det är 3000 i månaden, även med de billigaste märkena (såg en bild med fullt av tomma LM-askar på golvet). 36000.- om året. Mmm, fresh.
Citera
2013-08-31, 21:41
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e_c_a_d_
HAH stora..?

Ja inte är de små iaf. Inte det jag sett. Och jag har sett en del opiatpupiller.
Citera
2013-09-01, 00:54
Medlem
Ett exmpel på en tjej som sitter på rättspsyk utan att ha gjort en fluga förnär...utom sig själv... http://doden.blogg.se/
Sorry för OT men tror detta kan vara av intresse för en del här då rättspsyk nämndes i tråden nyligen.
Citera
2013-09-01, 01:35
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Ett exmpel på en tjej som sitter på rättspsyk utan att ha gjort en fluga förnär...utom sig själv... http://doden.blogg.se/
Sorry för OT men tror detta kan vara av intresse för en del här då rättspsyk nämndes i tråden nyligen.

Vill bara nämna att det är väldigt få personer som vårdas på rättspsyk utan att vara dömda till det, alltså har LPT som vårdform och inte LRV. Det krävs i stort sett att vanliga slutenvården gett upp och står handfallna inför hur de ska skydda patienten från sig själv eller andra från patienten (det förstnämnda är vanligast). Detta baserat på min erfarenhet, jag vet inget om tjejen du länkat till.
Citera
2013-09-01, 03:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113

Naturligtvis jättehemskt för tjejen i fråga. Så ska ingen behöva ha det.

Men min poäng var inte vad för sorts brott man fick vård för, utan att även de som sitter på rättspsyk har ett eget ansvar inför sina handlingar. Dessa människor (och då också Berny) är inte en egen art utan tillhör människosläktet lika mycket som oss andra, och om man ska åtnjuta alla fördelar och rättigheter som människa i ett civiliserat samhälle så ska man också uppvisa personligt ansvar. Annars står det en fritt att flytta ut i skogen och skapa sina egna lagar och regler. Och att andra i tråden med grövre psykiska problem än Berny fortfarande anser att eget ansvar gäller, visar på att detta egentligen handlar om Berny Pålsson som enskild person och inte om en grupp. Jag tror inte att de som försvarar Berny ideligen skulle tyckt som de gör om det handlade om en annan person.

Det kan liknas vid MC-gäng som är stolta och skryter om att vara "Outlaws" och att de skiter i allt och alla, de är utanför samhället och behöver inte rätta sig efter våra tramsiga regler etc. Men samtidigt så får väldigt många pension från Försäkringskassan och är så sjuka så, men uppenbarligen inte till den grad att det påverkar deras förmåga att planera och begå brott.

Sorry, transparent113, för att jag tar upp det i ditt inlägg, du har ju inte skrivit om detta, men det jag hade att säga passade här.
Senast redigerad av GenesisP 2013-09-01 kl. 04:33.
Citera
2013-09-01, 16:04
Medlem
Sinfon: "Förbannat trött"? Mm, två gånger drar ju verkligen energin ur en.

Och fallet med tjejen som sitter på rättspsyk är vida känt och är väl ett ovanligt fall?
Citera
2013-09-01, 16:44
Medlem
Kardnialvokals avatar
Älskar Bernys senaste inlägg där hon berättar att en "vän" till henne suttit på rättspsyk i 10 år och att han vill rekommendera en låt av Kartellen till oss. Bernys vänner är verkligen lika stora skämt som hon är. Även Kartellen är ett jävla skämt bestående av misslyckade kriminella som går runt och hotar folk till höger och vänster. Jo men skitbra låt där Berny. Djupa och tänkvärda texter verkligen. Litet smakprov ur "ställ dig upp"

Citat:
Fuck alla er som tror på nätterna då gråter vi
Världen är en film och vi bär den under vår regi
ånger och kamp, fan vi ska ingen stans tills vi vunnit denna match
mannen jag sätter på mitt namn, ey fångad för många nätter i en cell för att inse
att jag var fucking fångad i mig själv ey,

Citera
2013-09-01, 18:21
Medlem
Kardnialvokals avatar
Och då var Berny och Elisa officiellt vänner och älskar varandra. Igen. Källa: B's blogg
Citera
2013-09-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Sinfon: "Förbannat trött"? Mm, två gånger drar ju verkligen energin ur en.

Och fallet med tjejen som sitter på rättspsyk är vida känt och är väl ett ovanligt fall?

Det är inte ett ovanligt fall, tyvärr. Tror att Växjös rättpsyk är det som tar emot flest LPT-patienter. Vet minst fyra tjejer som sitter/suttit på rättpsyk de senaste åren, och dessa i sin tur vet betydligt fler. Bara en är en för mycket. Sophia Åkerman, författare till slutstation: rättpsyk, var på väg att komma till växjö, som tur var slapp hon. Uppdrag granskning har ju även tagit upp vård av LPT-tjejer på rättpsyk.

Och pajnispung, man behöver inte ha direkta inlägg mellan två personer (dvs du och sinfon) för att man ska bli trött (på dig). Det räcker med att läsa dina övriga inlägg. Tror det är vad sinfon också gör.
Senast redigerad av whatifgodseesyou 2013-09-01 kl. 19:03.
Citera
2013-09-02, 10:51
Medlem
Är inte det ett väldigt kul sammanträffande att hon nu nämner "vännen" på rättspsyk, när hon nämndes här och inte innan? (Om det är Milla hon tänker på) Lite fisig vän som inte skickat änglastyrka och allt sånt innan tycker jag. Men det är väl en hemlig vänskap som råkat sippra ut nu. Vi får vara mer försiktiga i framtiden med att avslöja fler vänner och liknande. För är det hon måste ju Berny skicka vänförfrågan till henne nu och bevisa vänskapen för alla.
Citera
2013-09-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Pastej
Är inte det ett väldigt kul sammanträffande att hon nu nämner "vännen" på rättspsyk, när hon nämndes här och inte innan? (Om det är Milla hon tänker på) Lite fisig vän som inte skickat änglastyrka och allt sånt innan tycker jag. Men det är väl en hemlig vänskap som råkat sippra ut nu. Vi får vara mer försiktiga i framtiden med att avslöja fler vänner och liknande. För är det hon måste ju Berny skicka vänförfrågan till henne nu och bevisa vänskapen för alla.

Nja det var ju en manlig vän. Hon har skrivit om det innan i bloggen. Nån gång innan hon flyttade till lägenheten så skrev hon något om honom och en bit av texten från en låt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in