2013-08-31, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Kanske har frågats 1000 gånger, men kommer det räcka med ett PS3 12GB?
Står ju 8GB som krav, men om man ska ha ett USB-minne till 360 måste det ju vara minst 16GB.

Sorry om det frågats.

Krävs 8 GB för att installera GTAV. Sen vad du vill göra med dom andra GBna är upp till dig, jag själv köpte en ny hdd till mitt xbox pga detta, så man slipper oroa sig.
2013-08-31, 19:24
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
Någon som vet hur spelkontrollen kommer bli? På GTA IV tycker jag den är oerhört sävlig, seg o svampig. Gäller både vid skottlossning men även när du springer rymder eller kör bil. Handbromsen är ju stört omöjlig att bemästra med. (Xbox 360)

Har du spelat Max Payne 3 så vet du nog vad du kan förvänta dig. Otroligt bra kontroller imho, kolla bara:
http://youtu.be/UMSdISbISik

Bilkörningen ska också bli mindre "båt-aktig" enligt R* själva. Även om jag gillade bilfysiken i IV så tror jag att det här blir jävligt bra också.
2013-08-31, 21:04
Medlem
dcpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Vad skulle man göra utan gängen? bara gå och döda försvarslösa fotgängare? man måste ha lite action gäng är en stor del i GTA och verkligheten LOL

Hur skulle storyn se ut?
Ja.... men nu syftar jag på den typ av gäng som finns i LOS SANTOS!!! I Las Venturas, San(nånting) är inte gängen alls så störande som dom är i Los Santos.

Dom lila gängen är värst av alla!!!) och GTA VC är inte alls som SA när det gäller "Ghettogängen" å tack å lov för det! Bara det gör att jag värderar VC bra mycket högre än SA..
2013-08-31, 21:39
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcpower
Ja.... men nu syftar jag på den typ av gäng som finns i LOS SANTOS!!! I Las Venturas, San(nånting) är inte gängen alls så störande som dom är i Los Santos.

Dom lila gängen är värst av alla!!!) och GTA VC är inte alls som SA när det gäller "Ghettogängen" å tack å lov för det! Bara det gör att jag värderar VC bra mycket högre än SA..
Okej, men detta är ingen "Gta SA vs VC"-tråd. Så lägg ner nu.

Ballas kommer finnas även i Gta V. Gängkrig existerar i USA, och GTA skildrar USA på en nåväl någorlunda realistsikt sätt.
2013-08-31, 22:38
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Nu har jag beställt spelet och längtar fram till den 17 . Men jag undrar en sak. Hur kommer betalningen ske? Jag antar att jag inte kommer få hem spelet eftersom jag har inte betalad någonting. Blir det den närmsta posten då? Förbeställde spelet från Webhallen om det nu spelar någon roll.

Jag hoppas verkligen att poliserna är mer medvetna nu än de var i Gta IV. Något som jag skulle gilla är att poliserna är rädda om sig själva och inte hoppar fram när man har gömt sig. Skulle vara najs om poliserna backar exempelvis när de känner sig hotade eller släpper hunden för att nosa upp en .
Du måste väl själv veta vilken betalningsmetod du valde?
Det håller jag med om skulle vara riktigt nice och med den 17:e inte långt borta längre så får vi nog svar på mycket inom en snar framtid.
2013-09-01, 01:11
Medlem
archeons avatar
Hade varit tufft om man kunde liksom välja olika svar när man pratar med folk typ t.ex vid förhör osv.

Om man på polisstationen blir förhörd varför man sprängde huset i luften så hade man kunnat ha typ 5 olika alternativ som t.ex "Im sorry" eller "Fuck you aint telling you a shit" osv osv.

Och än mer tyken man är desto mer får man betala böter/straffas

Låter det som nåt ? Lite komiskt kanske, men ja haha.
2013-09-01, 01:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Hade varit tufft om man kunde liksom välja olika svar när man pratar med folk typ t.ex vid förhör osv.

Om man på polisstationen blir förhörd varför man sprängde huset i luften så hade man kunnat ha typ 5 olika alternativ som t.ex "Im sorry" eller "Fuck you aint telling you a shit" osv osv.

Och än mer tyken man är desto mer får man betala böter/straffas

Låter det som nåt ? Lite komiskt kanske, men ja haha.
Ah, skulle vara kul. Bara inte våldet tas ut. Tycker man isåfall närsomhelst i dialogen ska kunna skjuta ner den man pratar med.
2013-09-01, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dcpower
För att jag inte gillar gängen i SA kanske...störande som F*n när man ska göra uppdrag med någon bil så man knappt hinner ut på vägen innan bilen blir skjuten av äcklen till gängmedlemmar!!

Du är ett fan av SA förstår jag... ett spel som är helt klart överskattat, förstår verkligen inte hur det har kunnat vara populärare än VC

Men men 5:an kanske blir ett kanonspel vad vet jag.... får skriva en recension sedan när jag väl har köpt å spelat det.
GTA V kommer ha gäng. Både CJs gäng i SA (har hjärnsläpp nu), och Ballas är med. Tycker personligen det var skitkul och gå runt och döda Ballas och ta över olika områden i SA.
2013-09-01, 15:29
Medlem
Skulle vara jävligt roligt om man hamnade i fängelse om man blev tagen av polisen och sen fick välja om man vill skippa(alltså hoppa över fängelsetiden) eller vara i fängelset. Sen i fängelset kan man typ ta över o bli ledare för ett gäng där och starta ett upplopp mot vakterna eller rymma. Det skulle göra att man anstränger sig mer från att inte bli tagen av polisen och då blir det roligare att smita från dem.
2013-09-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7aroof
Skulle vara jävligt roligt om man hamnade i fängelse om man blev tagen av polisen och sen fick välja om man vill skippa(alltså hoppa över fängelsetiden) eller vara i fängelset. Sen i fängelset kan man typ ta över o bli ledare för ett gäng där och starta ett upplopp mot vakterna eller rymma. Det skulle göra att man anstränger sig mer från att inte bli tagen av polisen och då blir det roligare att smita från dem.

Det blir nog för omständigt för att få till det bra i ett redan enormt spel Men det kanske kan bli något liknande fast mindre.
2013-09-01, 16:20
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7aroof

Citat:
Ursprungligen postat av kakan7
Det blir nog för omständigt för att få till det bra i ett redan enormt spel Men det kanske kan bli något liknande fast mindre.

Det är ju mycket prat om det fängelse som setts både i trailer och bilder, det skulle nog vara både jobbigt och omständligt om man skulle hamna i fängelse varje gång man åkte fast men det är inte omöjligt att någon av karaktärerna hamnar i fängelse under uppdrag och att man sedan måste planera för att få ut personen alt att personen i fängelset hittar på ett sätt att rymma.

Men att hamna i fängelse varje gång man åker fast, mja
2013-09-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det är ju mycket prat om det fängelse som setts både i trailer och bilder, det skulle nog vara både jobbigt och omständligt om man skulle hamna i fängelse varje gång man åkte fast men det är inte omöjligt att någon av karaktärerna hamnar i fängelse under uppdrag och att man sedan måste planera för att få ut personen alt att personen i fängelset hittar på ett sätt att rymma.

Men att hamna i fängelse varje gång man åker fast, mja

Ja det kan definitivt vara en möjlighet... då ligger man ju fortfarande kvar i spelets "karaktär" med att planera och utföra olika kupper.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in