Citat:
Det finns en hotbild mot honom om han släpps ut. Folk på norra Öland åker omkring beväpnade med hagelgevär.De är rädda och lär skjuta honom om han så mycket som närmar sig dem eller deras hus. Från larm till dess att polis är på plats tar det 46 minuter om de åker från Kalmar. Då kör de i 180 km/h där det är möjligt. Det är något som advokaten måste ha i åtanke.
Ska advokaten ha i åtanke att PK kan bli skjuten?! Och därför ska han dömas, eller hur menar du? Oerhört märkligt inlägg. Dessutom kommer ingen att skjuta PK och riskera att själva sitta inne för lång tid framöver. Bara tufft snack grabbar emellan. Möjligen kommer en och annan att vilja flytta, OM han släpps och OM han kommer tillbaka hit.
[quote=jorick|45024170]
Citat:
Martinsson,Sibersky,Altin (konstigt att han inte valde någon av dessa, då hade han kanske haft en liten chans till ett lägre straff än livstid) och alla andra stjärnadvokater tycker nog att bevisningen är "alldeles för tunn" och att åklagaren har "alldeles för lite" på fötterna
Om du däremot frågar insatta poliser, åklagare och domare får du motsatta synpunkter på skuldfrågan och den mer än väl tillräckliga bevisningen.
+4 är +4, det kan ingen bortse ifrån.
Telefonens positionering och avstängning osv.
Martinsson,Sibersky,Altin (konstigt att han inte valde någon av dessa, då hade han kanske haft en liten chans till ett lägre straff än livstid) och alla andra stjärnadvokater tycker nog att bevisningen är "alldeles för tunn" och att åklagaren har "alldeles för lite" på fötterna
Om du däremot frågar insatta poliser, åklagare och domare får du motsatta synpunkter på skuldfrågan och den mer än väl tillräckliga bevisningen.
+4 är +4, det kan ingen bortse ifrån.
Telefonens positionering och avstängning osv.
"Telefonens positionering och avstängning osv.". Vad menar du? Har jag ändå missat något? PK:s telefon var avstängd mellan 15.30 och 18.49. Sant. Men t ex arbetskompisen B*ngt vittnar om att PK haft problem med täckningen just när de varit i Kolstad. Vid nåt annat tillfälle hade LK därför sökt B*ngt för att hon då inte kunde nå PK. Positionen var vid avstängning runt Löttorp (KAN ha varit Flakeböle) och vid påstängning igen norr om Löttorp. Talar inte emot att PK kan ha varit i Kolstad under den tiden. Lär försvaret hävda...
Citat:
Jovisst är det så -- Rycker du ut små bitar ur buketten och ställer dem ensamma - då fungerar ju ingenting. Bara stjälken blir kvar. Och han släppas ut igen, ta bussen över bron och börja snickra igen....och elda ...
En viktig sak - som dock inte är bevis MEN väl ett utstuderat faktum är att det är väl snarast omöjligt att låta denne herre gå fri en gång till - och därmed sätta hela Småland i upprorstillstånd.
Och sätta hela polismyndigheten i Kalmar i skamvrån.
Livstids fängelse alltså. Något annat finns inte på kartan.
En viktig sak - som dock inte är bevis MEN väl ett utstuderat faktum är att det är väl snarast omöjligt att låta denne herre gå fri en gång till - och därmed sätta hela Småland i upprorstillstånd.
Och sätta hela polismyndigheten i Kalmar i skamvrån.
Livstids fängelse alltså. Något annat finns inte på kartan.
Du resonerar så märkligt så det går nästan inte att kommentera. Men gör det ändå. Man kan väl för fn inte sätta in någon på livstid bara för att det annars skulle sätta hela Småland i upprorstillstånd?! "Lösryckta bitar"? Foga ihop dem då, så det blir en väl sammanhållen kedja, som inte lätt går att slita av...
Citat:
Tror inte jag. Men hon har självklart undrat och tänkt. Vem skulle inte VILJA tro på den man är mest närmast? Verkar dessutom som hon nu tagit sin hand från honom - om man läser P*tters uttalande i ett av hans sista förhör nu i juni.
---
Återigen. Jag är inte på PK:s sida. Vill bara ha mer FAKTA och riktiga bevis innan det känns gjutet detta. Räcker inte med "telefonpositioneringen" och "blodspår" för mig. Dessutom blir jag heligt trött på er som bara skriver massa kladd och liknande som att "nu måste han sättas dit den jäveln", "annars skjuts han" etc. Mer fakta och resonerande vill åtminstone JAG ha. Kanske är olika för andra? Men dylika kommentarer tillför inte ett smack. Anser jag.
Får försöka snickra ihop nåt FÖR och EMOT om åtalet senare. Om ingen annan hinner före...?