2013-08-30, 18:35
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopussy
För ett tag sedan såg jag en länk till en brun chelsea boots av Crockett & Jones, den var inte från CJ vanliga sortiment utan en special beställning från en butik. Antar att det var deras chelsea 3 som endast finns som chestnut och svart. Denna var mera mellan brun. Vet inte om jag läste det här, SF, AAAC eller på någon blog

Högst troligt denna: http://www.upper-shoes.com/chaussures-luxe-hommes-crockett-and-jones/2965,1-lingfield.html

Lingfield är en modell som görs för vissa marknader, oftast som specialbeställningar av butiker. Den här bruna varianten är gjord för franska Upper Shoes, en svart görs för Barneys New York, och vet att Rolf Hansson i Malmö har en version i grön mocka.

Upper Shoes-Lingfielden är förövrigt grymt fin. Är 348-lästen den görs på, om jag inte missminner mig.

Edit: Finns också en Handgrade-modell som är liknande på 358-lästen för franska marknaden: http://www.crockettandjones.com/Product/Cowdray-2-Darkbrown#.UiDK60sazCQ
Senast redigerad av AlisterG 2013-08-30 kl. 18:49.
Citera
2013-08-30, 18:48
Medlem
Octopussys avatar
Stort tack AlisterG, vist var det upper shoes.
Citera
2013-08-30, 20:24
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Faktum är att vädret kommer vara ganska tråkigt enligt prognoserna så värmen lär inte vara några problem. I övrigt förstår jag inte vad som skulle vara så fel med det. Det är en mycket slank sko med stängd snörning. Mocka förvisso men värre saker har ni sett.

Jodå, man har nog sett betydligt värre. Men klädkod är klädkod och som väluppfostrad konservativ ungdom som jag utgår från att du är har man viktigare saker för sig än att ifrågasätta normer framvuxna ur århundradens seder och bruk (nåja).

Samtidigt är det i vanlig ordning knappast någon som bryr sig och skulle du dyka upp i dem lär du vara bäst klädd ändå. Och jag utgår från att du har svar på tal när pappskallarna kommer approcherande: "Inga bruna skor efter kl. sex!".
Citera
2013-08-30, 20:48
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Faktum är att vädret kommer vara ganska tråkigt enligt prognoserna så värmen lär inte vara några problem. I övrigt förstår jag inte vad som skulle vara så fel med det. Det är en mycket slank sko med stängd snörning. Mocka förvisso men värre saker har ni sett.

Jag tycker helt enkelt att det är malplacerat med en känga på en sittning (som ju utspelar sig främst inomhus) i slutet av sommaren. Lite som om du skulle komma i din nya kamelhårsrock och hänga in den i garderoben. Det har inget att göra med hur slank eller så skon är.
Citera
2013-08-30, 21:28
Medlem
Funcadelics avatar
Kan nämna hur det gick med mina skoblock premium från herrstil.se.

43 går inte att få ner i Carmina Rain-läst i 8 1/2. Till C&J Malvern, alltså läst 341, går den att få ner om jag verkligen mosar. Det känns dock som att skon kommer att töjas med tanke på hur jag fick ta i. Att få ner den i Moreschi 7 1/2 (sic) Kobe Soft Suede Monks var däremot lagom.

42 verkar passa bra till till C&J 341 i 8 1/2 men är fortarande mycket tight till Carmina Rain-läst i 8 1/2.

Nu är ju detta första gången jag köper och använder skoblock så jag vet ju inte hur mycket man bör pressa för att få ner dem, vilket bör tas i beaktning.
Citera
2013-08-30, 22:04
Medlem
dyprs avatar
Nu kliar det i både fingrar och fötter. Jag vill ha hem ett par skor NU!
Jag mailade Shipton and Heneage i Tisdags, mitt på dagen, och har ännu inte fått något svar.
Vill gärna ha en mailkonversation med rekommendation på storlek etc från dem innan jag trycker hem ett par skor för 3 lök.

Vad tycker ni att jag ska göra..?
Citera
2013-08-30, 22:15
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dypr
Nu kliar det i både fingrar och fötter. Jag vill ha hem ett par skor NU!
Jag mailade Shipton and Heneage i Tisdags, mitt på dagen, och har ännu inte fått något svar.
Vill gärna ha en mailkonversation med rekommendation på storlek etc från dem innan jag trycker hem ett par skor för 3 lök.

Vad tycker ni att jag ska göra..?

Ta det lugnt.
Citera
2013-08-30, 22:43
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Kan nämna hur det gick med mina skoblock premium från herrstil.se.

43 går inte att få ner i Carmina Rain-läst i 8 1/2. Till C&J Malvern, alltså läst 341, går den att få ner om jag verkligen mosar. Det känns dock som att skon kommer att töjas med tanke på hur jag fick ta i. Att få ner den i Moreschi 7 1/2 (sic) Kobe Soft Suede Monks var däremot lagom.

42 verkar passa bra till till C&J 341 i 8 1/2 men är fortarande mycket tight till Carmina Rain-läst i 8 1/2.

Nu är ju detta första gången jag köper och använder skoblock så jag vet ju inte hur mycket man bör pressa för att få ner dem, vilket bör tas i beaktning.

Jaså, konstigt. Kollade precis och i mina chukkas på Rain som är storlek 9,5 har jag storlek 44 i blocken från Herrstil i, som passar utmärkt.
Citera
2013-08-30, 23:10
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Jaså, konstigt. Kollade precis och i mina chukkas på Rain som är storlek 9,5 har jag storlek 44 i blocken från Herrstil i, som passar utmärkt.

Det verkar ju stämma enligt deras guide och 42 verkar också vara vettigare till 8 1/2. Jag borde ha tittat på detta noggrannare.

Hur mycket ska man forcera ner blocken i skon? Man verkar kunna se lite hur tight det sitter genom att se glipan mellan hälpartiet och resten av blocket.
Citera
2013-08-31, 01:05
Medlem
Jag har aldrig ägt ett par dyrare kvalitets skor, har haft "halva dana" skor jämt, men ändå skor som har hållt länge och varit bekväma. Men nu har jag fått dille på Loake. Det är en bra prisklass på skor tycker jag, då jag inte har någon klädkod på jobbet och därmed inte behöver bära kostym.

Jag har ganska breda fötter, så jag har funderat på Loakes läst Capital. Läst att den skall passa folk som har lite bredare fötter. Är det någon som har erfarenhet av Loake skor och har bredare fötter än normalt? Är det lästen Capital som gäller då eller finns det någon annan som är mer lämpad?

Tacksam för alla svar om Loake skor jag får, även om någon har något annat förslag på skor gällande skor i samma prisklass. 2000-2500 SEK är prisklassen jag talar om.

Väl mött
Charlie
Citera
2013-08-31, 09:18
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jag tycker helt enkelt att det är malplacerat med en känga på en sittning (som ju utspelar sig främst inomhus) i slutet av sommaren. Lite som om du skulle komma i din nya kamelhårsrock och hänga in den i garderoben. Det har inget att göra med hur slank eller så skon är.
Det är trots allt det som tilltalar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jodå, man har nog sett betydligt värre. Men klädkod är klädkod och som väluppfostrad konservativ ungdom som jag utgår från att du är har man viktigare saker för sig än att ifrågasätta normer framvuxna ur århundradens seder och bruk (nåja).
Menar du att det bryter mot klädkoden? Det är ett par oxfords i mörkbrun färg som paras med en mörk kostym och ljus skjorta.

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Samtidigt är det i vanlig ordning knappast någon som bryr sig och skulle du dyka upp i dem lär du vara bäst klädd ändå. Och jag utgår från att du har svar på tal när pappskallarna kommer approcherande: "Inga bruna skor efter kl. sex!".
Haha, det där argumentet har aldrig tilltalat mig. Jag vill vara mer än "Bäst klädd ändå".
Citera
2013-08-31, 09:59
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Det är trots allt det som tilltalar mig.

Att se malplacerad ut? Ja, men då är det ju bara att köra på. Av ren nyfikenhet, vad blir ditt svar om någon undrar varför du har höga kängor på dig - som du ju själv sagt är till för att främst ge mer värme - i slutet av augusti? Att du vill vara som Agnelli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in