2013-08-30, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har alltid uppfattat After Shave & Galenskaparna som rätt vänster. Är inte Claes Eriksson gammal r:are? Det känns lite udda att Jan Rippe har barn på Lundsberg.
Tror att Rippe och Anders Eriksson är lite åt det liberala eller konservativa hållet. För ca 15 år sen var det nåt slags "upprop" i övre medelklass-stadsdelen Älvsborg i GBG - där de boende protesterade mot att de tvingades betala skatt för att hjälpa "svagare" stadsdelar.. Rippe och Eriksson var kampanjens affischnamn..
Citera
2013-08-30, 18:11
Medlem
Littorin skickade sin avkomma till LS sedan blev det tjafs med hans ex-fru om vem som skulle betala för barnens skolgång. Tror att det slutade med att hans svärfar fick skjuta till pengar för terminsavgiften. Sonen GL är elevrådsordförande på LS och känner sig kränkt i ett utlåtande i AB.
Citera
2013-08-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joer.hogan
Är det någon som gör bort sig så är det vänstergubben, han är helt tom i huvudet.

Exakt. Ebba må vara väldigt nervös, men det hon säger är åtminstone rätt.
Citera
2013-08-30, 18:27
Medlem
MrLunkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Exakt. Ebba må vara väldigt nervös, men det hon säger är åtminstone rätt.

Finn ett rätt?!
Citera
2013-08-30, 18:56
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Erken
http://www.svtplay.se/video/1397161/29-8-21-00 Debatten börjar 14:40

Tidigt säger hon att det inte finns några klasskillnader i Sverige enligt vissa sociologer... Ett minst sagt inressant påstående.

Tycker detta yttrande var extremt korkat av henne.
Att säga "enligt vissa sociologer" utan att presentera saklig fakta är så dumt.
- Enligt vissa forskare finns Pokemons
- Jaså, jaha. Okej då. I min värld är detta påstående lika tomt som det Ebba säger.

Personligen så har jag ingenting emot Lundsberg och anser att de får hålla på bäst de vill. Det angår inte mig men däremot kan jag förstå att många blir provocerade samt arga över hur det verkar gå till där ute. Att blunda för vad som verkligen sker där ute om vi säger så.
Citera
2013-08-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natan Röd
Go´kväll

Enligt en av mina kusiner ska hon vara riktigt duktig på trombon .....

"Riktig" trombon, eller "Rusty Trombone".
Citera
2013-08-30, 19:21
Medlem
thelindgrennheros avatar
Herregud, kunde kolla de första 15 sekunderna innan jag facepalmade mig själv så hårt att jag nästan föll av stolen. "Det finns inga klasskillnader i Sverige" Menar horan allvar?

btw kolla 16:41 vad fan är felet på henne? Nervös? Droger?
Citera
2013-08-30, 19:26
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Tycker att folk som känner till henne kan delge lite så vi slipper gräva själva. Är hon tex en lyxhustru eller har hon ett "jobb" som inbegriper mer än att sära på benen ibland?

Edit: Såg precis att hon är "frilansjournalist". Vad kan hon tänkas skriva då och var?

Om den kvinnan är frilansjournalist betyder det troligen att hon reser runt och har trevligt och någon gång emellanåt skriver ihop något som ingen vill köpa eller publicera. Hon kan därigenom resa runt och kalla sig frilansjournalist istället för dagdrivare.

Dock är det ju iofs mina vilda spekulationer efter en snabb sökning efter artiklar på internet. Men jag misstänker att jag inte prickat långt från sanningen.
Citera
2013-08-30, 19:51
Medlem
Är Ebba Wallmén är den kvinnliga motsvarigheten till fenomenet Anton Abele?
Citera
2013-08-30, 20:04
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Till skillnad från alla andra elever i Sverige vars föräldrar (eventuellt) inte pyntar en krona för servicen så tycker jag att din kommentar är rätt vriden. De om någon har rätt att klaga, de som bara likt gapande fågelungar tar för sig av servicen i samhället har däremot ingen anledning att klaga, någonsin. Om de betalat dessa summor för deras barns skolgång så ska ju de minsann inte behöva låta barnen plugga om en massa år bara för att enstaka elever kört lite väl vilt på nollningen. Det påminnner om mitt högstadieliv där skitungar som satte igång brandlarmet gjorde att alla fick sämre eller inga skolresor alls till slut.

Nu har ju du fel, lundsberg får precis samma peng som vanliga skolor för eleverna. Sen får skolan extrapengar för dom som har utlandsföräldrar. Sen tar skolan ut en egen avgift.

Så det här är inget som på något sätt finansieras med enbart privata pengar, utan det är som vilken annan skola som helt när det kommer till vad stat skjuter in. Så även dessa personer kan, precis som du tycker att folk som bara "tar", hålla käften även dom
Citera
2013-08-30, 20:05
Medlem
Undertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
En gammal överliggare alltså? Vad pysslade föräldrarna med då, som hade råd att skicka henne till broilerfabriken?

Modern verkar driva någon form av designverksamhet, men jag tvivlar starkt på att det är därifrån degen kommer. Någon fader har jag inte lyckats luska fram.

Enligt SCB heter endast fem personer Wallmén. Usräkta en tröttsam fråga, men är namnet "taget"?
Citera
2013-08-30, 20:07
Medlem
Skyggedanss avatar
Bara massa jävla svartsjuka från väster, som vanligt...
Hon har ju rätt när hon säger att kommunala skolor inte är bättre. Herregud kommer ihåg min skolgång från en kommunal skola där folk blev "nollade", slagna med järnrör och allt jävla möjligt. Såklart att Lundsberg stängs för att media bevakar skolan hårdare.

Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
btw kolla 16:41 vad fan är felet på henne? Nervös? Droger?

Va fan hon är nervös...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in