2013-08-30, 20:11
Medlem
tour_de_frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undertax
Modern verkar driva någon form av designverksamhet, men jag tvivlar starkt på att det är därifrån degen kommer. Någon fader har jag inte lyckats luska fram.

Enligt SCB heter endast fem personer Wallmén. Usräkta en tröttsam fråga, men är namnet "taget"?

Vid efterforskning verkar Wallmén vara ett drygt 400 år gammalt namn. Huruvida denna broiler stammar från den släkten vet jag inte. Kan ju vara ett utdött namn som återtagits av en avlägsen släkting eller av ickebesläktad person som vill göra en klassresa.
Citera
2013-08-30, 20:18
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Herregud, kunde kolla de första 15 sekunderna innan jag facepalmade mig själv så hårt att jag nästan föll av stolen. "Det finns inga klasskillnader i Sverige" Menar horan allvar?

btw kolla 16:41 vad fan är felet på henne? Nervös? Droger?

Ryckningarna beror antagligen på nervositet. Jag tror att de flesta vid något tillfälle känt av den typen av microtics utan att för den skull gå på droger.

Angående klasskillnader i Sverige så kan man ju betrakta det ur ett globalt perspektiv - en svensk låginkomsttagare med 100 k per år efter skatt tillhör de 14% rikaste på jorden*. En normalinkomsttagare med 200 k per år efter skatt tillhör de 3-5% rikaste. I det avseendet är de allra flesta av oss "överklass".

*) http://www.givingwhatwecan.org/why-give/how-rich-am-i
http://www.globalrichlist.com/
Citera
2013-08-30, 20:50
Medlem
Vet inte om ni som säger att hon gör ett bra framträdande bara att hon är nervös tänker med kuken eller bara rakt av är dumma i huvudet. Hon gör inget bra intryck, hon om någon har en attityd, hon ger uttalanden (att sociologer kommit fram till att det inte finns klasskillnader i Sverige) utan källor, hon säger att det inte finns klasskillnader i Sverige och så vidare.. Dessutom säger att hon gick på skolan 2001 och fortfarande prisar den visar väl på hur ungdomarna som går där fostras? Det verkar hänga med dem hela livet. Med det sagt tror jag verkligen inte att alla som gått på Lundsberg är dumma i huvudet, bara att de hade kunnat hitta någon som hade gjort det bättre.

Om inte annat verkar de fostra nästa generation av vita kränkta män då jag tror att ordet kränkt kommit upp i samband med Lundsberg i varenda artikel jag läst och varenda inslag jag sett.
Citera
2013-08-30, 21:26
Medlem
Bastubans avatar
§ Ser ut som förvånat rådjurskid vid vägrenen på sin profilbild.
Att hon inte raderat sig själv på alla sociala medier efter Debatt är makalöst. Det är få pluspoäng att plocka med detta som utgångsläge.
Kommer alltid förbli känd för sin egna flashbacktråd...
Citera
2013-08-30, 21:48
Medlem
tour_de_frances avatar
Ja, det är ju nästan socialt självmord att få en egen Flashbacktråd i skvallerforumet som första sökning på google. Det lär knappast främja framtida arbetsgivare. Det är ju inget problem om man är en offentlig person med många träffar på google, men hon är ju en tillsynes okänd människa och därmed lär detta vara en stor smäll för henne.

Om man kollar på ratsit verkar hon bo med sin mamma i Stockholm och ha en väldigt låg inkomst. Mamman har inte heller en hög inkomst. Har mamman en sugardaddy som står för flisen, någon som är insatt?

Till det yttre märker man direkt att hon använt sig av diverse preparat till läpparna, synd! För övrigt var hon inte välartikulerad för att ha gått på alla dessa skolor (om man ser till hennes Linkedin). Kanske drog hon ett par för många linor koks på elevhemmets toalett för att sedan få för sig att boffa lim? Vem vet.

Som så många andra konstaterat; kunde inte Lundsberg presenterat en bättre kandidat än detta? Skamligt för skolan.
Citera
2013-08-30, 22:16
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Om den kvinnan är frilansjournalist betyder det troligen att hon reser runt och har trevligt och någon gång emellanåt skriver ihop något som ingen vill köpa eller publicera. Hon kan därigenom resa runt och kalla sig frilansjournalist istället för dagdrivare.

Dock är det ju iofs mina vilda spekulationer efter en snabb sökning efter artiklar på internet. Men jag misstänker att jag inte prickat långt från sanningen.
Det här vill jag gärna veta mer om. Kan en sån bimbo skriva, så är jag Yngwie Malmsteen. Det här med stureplansvimlandet, som alla anknäbbsblondiner är med om med vidhängande kokainlinor och annat skulle vara värt att grotta i också. De som kört staken i henne kanske kan berätta om hon var slapp eller inte. Eller är det omerta som råder på den punkten?
Citera
2013-08-30, 22:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Angående klasskillnader i Sverige så kan man ju betrakta det ur ett globalt perspektiv - en svensk låginkomsttagare med 100 k per år efter skatt tillhör de 14% rikaste på jorden*. En normalinkomsttagare med 200 k per år efter skatt tillhör de 3-5% rikaste. I det avseendet är de allra flesta av oss "överklass".

*) http://www.givingwhatwecan.org/why-give/how-rich-am-i
http://www.globalrichlist.com/

Vad är det för mening med det? Ett globalt perspektiv ja om du levde i Kenya med din svenska lön skulle du tillhöra de mer rika men det gör du inte så finns väl ingen mening med en sådan jämförelse ens

Handlar om samhället du bor i och hur långt pengarna räcker i det och där kan man väl klart tala om skillnader. Inte en så stor procent som kan få fram en kvarts mille minst per läsår som det krävs för att få en unge att läsa på Lundsberg. Inget fel med det egentligen. Har man råd så har man men såklart det finns massiva klasskillnader.
Citera
2013-08-30, 22:22
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undertax
Modern verkar driva någon form av designverksamhet, men jag tvivlar starkt på att det är därifrån degen kommer. Någon fader har jag inte lyckats luska fram.

Enligt SCB heter endast fem personer Wallmén. Usräkta en tröttsam fråga, men är namnet "taget"?
Inte fan är det ett gammalt klassiskt namn iaf. Som Svensén fast lite mer konstlat. Låter som "nya" pengar. Spännande att ta reda på var degen kommer från. FB-grävarna kanske har lust.......
Citera
2013-08-30, 22:24
Medlem
tour_de_frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Inte fan är det ett gammalt klassiskt namn iaf. Som Svensén fast lite mer konstlat. Låter som "nya" pengar. Spännande att ta reda på var degen kommer från. FB-grävarna kanske har lust.......

Se mitt svar, namnet är gammalt. Men om broilerns släkt är detsamma är osäkert.
Citera
2013-08-30, 22:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Född -87 alltså.
Senast redigerad av Zaedrews 2013-08-30 kl. 22:30.
Citera
2013-08-30, 22:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia

Inget som ger något vid en google-sökning åtminstone.
Citera
2013-08-30, 22:37
Medlem
Tror nog att hon känner att hon har skitit i det blå Lundsbergskåpet idag. Å vad jobbigt hon bör, hoppas jag, tycka att sin medverkan i tv blev?! Tror att hon var rätt "nygjord" i läpparna - då kan nervtrådarna spela en spratt, även på bästa sändningstid, "on national tiiiiviiiii". Varför släpper hon inte hörnflaggan - det var ju över 10 år sedan hon låg vid Lundsberg. Hoppas hon sitter hemma med en rejäl skämskudde för ansiktet och frågar sig själv: varför, varför, varför gjorde jag det? "Dumma mig - bara för att få synas på tv"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in