Citat:
Ursprungligen postat av
oscarlundgren
Du har rätt, så borde Ebba hanterat det istället - ersatt sina uppröra försök till argumentation genom att bara utbrista "Sosse!" Då hade han förmodligen blivit mållös.
Apropå klasshat förresten, det odlas väl en hel del av den varan i båda "lägren". Rätt fjantigt, inte minst då jag är beredd att hålla med Ebba om att "klass", om så kanske inte inte existerar, men åtminstone känns rätt urvattnat i Sverige idag då vilken förortsunge som helst kan skaffa sig toppbetyg och läsa gratis elitutbildningar på våra universitet (avlönade av staten under studietiden dessutom).
Faktiskt. Det hade förmodligen inte gått sämre i alla fall.
Ja, jag håller med om det. Det sägs att klassklyftorna ökar mest i Sverige av alla länder (enligt något EU-organ). Men anledningen till det är ju att vi importerar en ny underklass. De "arbetare" som LO/S säger sig företräda är kan knappast betraktas som underklass idag.
Jag tycker det blir väldigt oklädsamt att prata om klassklyftor o.dyl. när vi de facto har ett samhälle där precis alla kan göra precis vad de vill. För så är det ju. Om man vill och kämpar (och har lite talang) kan man bli läkare, stridspilot, kärnfysiker, ja precis vad som helst. I de flesta andra länder måste man betala för sin högskoleutbildning. Och sjukvård. Och skolmat. Ändå har folk mage att klaga.
En av väldigt få grejer som alla kanske inte kan/kunde göra är att gå på Lundsberg. Som tur är har Aftonbladet lyckats stänga skolan nu. Rättvisa für alle!