2013-08-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Det har bara kommit på efterkälken pga arbetsbelastning. Men att lyssna via Youtube är dumt. Ladda ned ett podcastprogram istället, t ex "Podkicker". Där kan du sen söka efter Radio Framåt och så har du alltid det senaste avsnittet där.
Vet du hur mycket surf man förbrukar om man lyssnar på ett avsnitt via mobilen?
Citera
2013-08-28, 18:29
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind

Menar du att Youtube skulle dra mindre? Självklart laddar man ned avsnittet när man har wifiuppkoppling ifall man har begränsad med bandbredd.

Majoriteten av våra lyssnare laddar ned avsnittet som podcast via mobilen. Ser inte problemet. Själv laddar jag ner i genomsnitt två podcasts om dagen i min mobil.
Citera
2013-08-28, 21:28
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:

Beror på kvalitén, men gissar att inte allt för mycket bandbredd går åt. Har du begränsad surf i telefonabonnemanget? Isf värt att ladda ner avsnitten på datorn och lägga över på luren. Så har jag gjort den senaste tiden, då slipper man buffra då och då när man sitter på tunnelbanan/bussen
Citera
2013-08-29, 15:01
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det kändes i sammanhanget som att du vill leda det i den riktningen, som att du var väldigt förtjust i Söderman och gärna skulle se honom som "ledaren"?

Om jag har helt fel så ber jag naturligtvis om ursäkt.
Jag ville bara klaga på att alla alltid tar för givet att det är smarta och intellektuella snubbar som skulle passa som ledare. Jag tror eller tycker inte att Söderman skulle vara en utomordentlig ledare.

Det är bra att du ber om ursäkt men tyvärr så accepteras det inte.
Citera
2013-08-29, 15:09
Medlem
mrphonks avatar
Förlåt Saxlind, jag kanske missuppfattade din fråga. Jag tog det som en retorisk fråga och gick i försvarsställning. Om du menade det som en uppriktig fråga så brukar avsnitten ligga på runt 50 megabyte.
Citera
2013-08-30, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Söderman är inte och kommer aldrig att bli någon Hitler. Deal with it.

Jag ser det nästan som ett helgerån att ens tänka på att jämföra de två.

Haha. Inte ofta man ser någon som ser det som en merit att bli jämförd med Hitler
Citera
2013-08-30, 10:40
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Haha. Inte ofta man ser någon som ser det som en merit att bli jämförd med Hitler

Ska du säga.....
Citera
2013-08-30, 14:53
Medlem
Nordkamps avatar
Gårdagens garv, då jag fann denna bild. Är det en avlägsen släkting Söderman?
Citera
2013-08-30, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkamp
Gårdagens garv, då jag fann denna bild. Är det en avlägsen släkting Söderman?
Haha Klockrent!
Citera
2013-08-30, 15:22
Medlem
Citat:
Menar du att Youtube skulle dra mindre? Självklart laddar man ned avsnittet när man har wifiuppkoppling ifall man har begränsad med bandbredd.

Majoriteten av våra lyssnare laddar ned avsnittet som podcast via mobilen. Ser inte problemet. Själv laddar jag ner i genomsnitt två podcasts om dagen i min mobil.
Citat:
Förlåt Saxlind, jag kanske missuppfattade din fråga. Jag tog det som en retorisk fråga och gick i försvarsställning. Om du menade det som en uppriktig fråga så brukar avsnitten ligga på runt 50 megabyte.
Ingen fara. Men det var ingen retorisk fråga utan en rent teknisk sådan då jag är ny på det här med smartphones. I abonnemanget jag har ingår det iaf 3 GB surf varje månad och jag undrade bara hur mycket av den man bränner om man lyssnar på programmet via appen du nämnde. Men det borde alltså vara runt 50 MB tror du?

Angående det du skrev i det första inlägget, går det alltså att ladda ner avsnitten via den där appen också (så man kan göra det när man har tillgång till WiFi hemma och sedan lyssna när man är ute och reser eller något och inte har WiFi?)? Eller måste man ladda ner via nedladdningslänkarna ni brukar lägga upp här?
Citera
2013-08-30, 16:51
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ingen fara. Men det var ingen retorisk fråga utan en rent teknisk sådan då jag är ny på det här med smartphones. I abonnemanget jag har ingår det iaf 3 GB surf varje månad och jag undrade bara hur mycket av den man bränner om man lyssnar på programmet via appen du nämnde. Men det borde alltså vara runt 50 MB tror du?

Angående det du skrev i det första inlägget, går det alltså att ladda ner avsnitten via den där appen också (så man kan göra det när man har tillgång till WiFi hemma och sedan lyssna när man är ute och reser eller något och inte har WiFi?)? Eller måste man ladda ner via nedladdningslänkarna ni brukar lägga upp här?

I appen kan du välja att prenumerera på vår "podcast". Då får du ett meddelande när det finns ett nytt avsnitt och kan välja att ladda ned det eller inte. Man gör det med fördel när man har WiFi (t ex hemma) så man slipper slösa på sin surfmängd, men annars är det cirka 50 megabyte per avsnitt, ja.

Jag har ställt in så jag bara kan ladda ned när jag har WiFi och så passar jag på att fylla telefonen när jag har möjlighet så man har något att lyssna på när man reser, tränar eller vad som helst där man inte kan garantera en bra internetuppkoppling
Citera
2013-08-30, 17:36
Medlem
PatrikAntonssons avatar
Är det någon med android som har ett bättre förslag än det förinstallerade "musikspelaren" för att lyssna på nedladdade Radio Framåt-program?

På min telefon (S2 galaxy) så stängs avsnittet ned om man sätter mobilen i "låst läge", vilket den inte gör med program som spotify och storytel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in