Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Ingen fara. Men det var ingen retorisk fråga utan en rent teknisk sådan då jag är ny på det här med smartphones. I abonnemanget jag har ingår det iaf 3 GB surf varje månad och jag undrade bara hur mycket av den man bränner om man lyssnar på programmet via appen du nämnde. Men det borde alltså vara runt 50 MB tror du?
Angående det du skrev i det första inlägget, går det alltså att ladda ner avsnitten via den där appen också (så man kan göra det när man har tillgång till WiFi hemma och sedan lyssna när man är ute och reser eller något och inte har WiFi?)? Eller måste man ladda ner via nedladdningslänkarna ni brukar lägga upp här?
I appen kan du välja att prenumerera på vår "podcast". Då får du ett meddelande när det finns ett nytt avsnitt och kan välja att ladda ned det eller inte. Man gör det med fördel när man har WiFi (t ex hemma) så man slipper slösa på sin surfmängd, men annars är det cirka 50 megabyte per avsnitt, ja.
Jag har ställt in så jag bara kan ladda ned när jag har WiFi och så passar jag på att fylla telefonen när jag har möjlighet så man har något att lyssna på när man reser, tränar eller vad som helst där man inte kan garantera en bra internetuppkoppling