2013-06-04, 21:23
Medlem
MajorKongs avatar
Ett bra program, och mycket bättre än förra veckans måndagssändning då ni alla verkade trötta och blandade ihop datumen i hänt i historien etc.

Jag har ett förslag som jag tycker ni borde överväga - hur vore det om ni erbjöd möjligheten för lyssnarna att ringa in till en telefonsvarare och lämna synpunkter, observationer, idéer etc? Förslagsvis kunde ni spela upp dem efter programmet i stil med hur de i alla fall förr i tiden gjorde i vissa tv-program (innan twitter och allmän rädsla för att allmänhetens möjligheter att kommentera leder direkt till ett nytt Utøya). Alternativt om det är något riktigt intressant att ni spelar upp det under programmets gång för att sedan låta det kommenteras av de tre vise männen.

Ni kommer säkert få en del imbecilla förolämpningar intalade av diverse löskefolk från bokstavsvänstern, men de är bara att ignorera (eller håna om man känner för det).

Jag tror i alla fall att många vill ha en möjlighet att lätta sina hjärtan, men som inte vill eller kan göra det i direktsändning.

Slutligen, vad var det för flagga ni nämnde, den som liknade en svastika men inte var det?
Citera
2013-06-04, 21:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Det här kanske kan bli ett ämne i ett framtida avsnitt?

Eller så är det bara jag som måste få vädra mig någonstans.
I alla fall en helt förbluffande dokumentär om Matthew Heimbach som försöker sig på någonting så hemskt som att starta en studentkår för vita (som är de enda som inte har någon egen) på sitt universitet i USA. Det är så fruktansvärt sjukt hur illa som den här våghalsige unge mannen behandlas av alla dessa äckliga multikulturalister och det vidriga hyckleri som pågår.

www.youtube.com/watch?v=GJ_MHp8iqtQ (MÅSTE SES!)
Är inte Heimbach ett judiskt efternamn?
Eller kan det lika gärna vara tyskt?

Svårt de där med de gamla "tyskjudarna"
Citera
2013-06-05, 01:35
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Det här kanske kan bli ett ämne i ett framtida avsnitt?

Eller så är det bara jag som måste få vädra mig någonstans.
I alla fall en helt förbluffande dokumentär om Matthew Heimbach som försöker sig på någonting så hemskt som att starta en studentkår för vita (som är de enda som inte har någon egen) på sitt universitet i USA. Det är så fruktansvärt sjukt hur illa som den här våghalsige unge mannen behandlas av alla dessa äckliga multikulturalister och det vidriga hyckleri som pågår.

www.youtube.com/watch?v=GJ_MHp8iqtQ (MÅSTE SES!)
Jag får ont i hjärtat när jag läser youtube kommentarerna från diverse marxistiskt avskrap.
Citera
2013-06-05, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Norway
Poenget mitt er vi trenger andre forklaringsmodeller på problemer i samhället enn bare dette. Verden er komplisert og sammensatt...

Varför komplicera något som i grunden faktiskt är ganska enkelt? Det är juden som är roten till det onda, helt enkelt. Juden är masken i det vita västerländska äpplet och denna mask måste ryckas ut ur äpplet och spolas ner i toaletten.
Citera
2013-06-05, 17:20
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
9 juni är Ålands nationaldag! Borde kanske ta upp i hänt i historien den här veckan? Jag tycker det är värt att ta upp. Är själv ålänning och bor i Stockholm numera. Åland är verkligen ett paradis, utan mångkultur. Snackade faktiskt med min kusin som är 15 om hur invandringen ser ut där. I hans klass på 19 personer så sade han att det fanns en tysk, en från Helsingfors och några med svenska mamma eller pappa! Är alltid skönt att vara tillbaka till Åland och slippa all jävla mångkulturell skit hit och dit, som suger åt en massa energi ur mig i vardagen. Överallt möter man den på Stockholms gator utomeuropeisk invandrare och en massa saker som inte hör hemma i Norden. Ungefär 900 personer invandrar varje år (!) vilket kan låta väldigt mycket för en på 29 000 invånare men i princip inga invandrare är utomeuropeiska. Och det är obligatoriskt språktest, hårdare krav på integration osv.

Ålänningens sång måste ni ju spela, är ju Åland inofficiella nationalsång. Väldigt vacker tycker.

Ber om ursäkt för rörigt inlägg, skriver från telefonen och har det stressigt...
Citera
2013-06-05, 20:43
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Varför komplicera något som i grunden faktiskt är ganska enkelt? Det är juden som är roten till det onda, helt enkelt. Juden är masken i det vita västerländska äpplet och denna mask måste ryckas ut ur äpplet och spolas ner i toaletten.
Det där lät som poesi.
Citera
2013-06-06, 04:52
Medlem
Dorniers avatar
Beträffande 10 miljoner stupade soldater i första världskriget, Söderman sade att det var söner och döttrar. Så många döttrar kan det nog inte ha varit dock då kvinnor väl inte deltog i stridande förband i första världskriget?

Sedan nämnde ni stridsvagnen och att den skulle använts av tyskarna. Det var engelsmännen som satte in stridsvagnar först, tyskarna använde nästan inte stridsvagnar alls i första världskriget. Stridsvagnen var heller inte så effektiv då de första modellerna var för primitiva.

Kulsprutan spelade en större roll i första världskriget och användes av båda sidor. Pga den utvecklades kriget till ett skyttegravskrig, man använde gammaldags taktik som inte funkade mot detta nya vapen.

Det användes även långskjutande artilleri och stridsgas i detta krig.

Första världskriget var första kriget med teknologiska vapen i stor skala som man inte riktigt visste hur man skulle möta, därav de otroligt höga förlusterna.
Citera
2013-06-07, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Beträffande 10 miljoner stupade soldater i första världskriget, Söderman sade att det var söner och döttrar. Så många döttrar kan det nog inte ha varit dock då kvinnor väl inte deltog i stridande förband i första världskriget?

Sedan nämnde ni stridsvagnen och att den skulle använts av tyskarna. Det var engelsmännen som satte in stridsvagnar först, tyskarna använde nästan inte stridsvagnar alls i första världskriget. Stridsvagnen var heller inte så effektiv då de första modellerna var för primitiva.

Kulsprutan spelade en större roll i första världskriget och användes av båda sidor. Pga den utvecklades kriget till ett skyttegravskrig, man använde gammaldags taktik som inte funkade mot detta nya vapen.

Det användes även långskjutande artilleri och stridsgas i detta krig.

Första världskriget var första kriget med teknologiska vapen i stor skala som man inte riktigt visste hur man skulle möta, därav de otroligt höga förlusterna.

Stridsvagnar hade nog så gott som ingen betydelse alls i första världskriget. Det var som du skriver kulsprutor, olika former av artilleri och diverse infanteribeväpning som var de avgörande vapnen och som skördade flest liv (på land). Som du även skriver så var taktiken ofta dåligt anpassad till tekniken, vilket stundtals ledde till enormt höga och inte sällan meningslösa och onödiga förluster.
Citera
2013-06-08, 13:27
Medlem
Captain.Norways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
9 juni är Ålands nationaldag! Borde kanske ta upp i hänt i historien den här veckan? Jag tycker det är värt att ta upp. Är själv ålänning och bor i Stockholm numera. Åland är verkligen ett paradis, utan mångkultur. Snackade faktiskt med min kusin som är 15 om hur invandringen ser ut där. I hans klass på 19 personer så sade han att det fanns en tysk, en från Helsingfors och några med svenska mamma eller pappa! Är alltid skönt att vara tillbaka till Åland och slippa all jävla mångkulturell skit hit och dit, som suger åt en massa energi ur mig i vardagen. Överallt möter man den på Stockholms gator utomeuropeisk invandrare och en massa saker som inte hör hemma i Norden. Ungefär 900 personer invandrar varje år (!) vilket kan låta väldigt mycket för en på 29 000 invånare men i princip inga invandrare är utomeuropeiska. Och det är obligatoriskt språktest, hårdare krav på integration osv.

Ålänningens sång måste ni ju spela, är ju Åland inofficiella nationalsång. Väldigt vacker tycker.

Ber om ursäkt för rörigt inlägg, skriver från telefonen och har det stressigt...

Radio Framåt diskuterte Åland i avsnitt 38.

http://www.youtube.com/watch?v=hTPu4f4oP-I&feature=player_detailpage#t=1015s
Citera
2013-06-09, 20:44
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article16932776.ab

Intressant att även "vår" sida börjar göra offentliga aktioner av vänster sort eller vad anser RF?
Citera
2013-06-09, 20:54
Medlem
Ignatius94s avatar
Jag skulle uppskatta om ni kunde bjuda in Curt Linusson igen. Dels för att det är intressant att höra ifrån hans arbete men också för att han är en sådan skön gubbe
Citera
2013-06-10, 08:53
Bannlyst
Hej Dan!

Din brevlåda är full
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in