2013-08-30, 15:14
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undertax
Hennes CV finns här: http://uk.linkedin.com/pub/ebba-wallmén/18/97a/a5

Dock verkar hon mest ha pluggat en jävla massa, hittar inga artiklar eller liknande.
En gammal överliggare alltså? Vad pysslade föräldrarna med då, som hade råd att skicka henne till broilerfabriken?
Citera
2013-08-30, 15:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Trodde läpparna var på väg att lyfta där ett tag

Men såklart det är nervöst att stå där. Sossen var ju inte heller helt stabil.
Citera
2013-08-30, 15:44
Medlem
Tagelapas avatar
För 145.000 per läsår bör väl Lundsberg ha kunnat lära jäntan något så enkelt som att man inte avbryter folk hela tiden. Låt den som talar tala till punkt innan du själv svarar emot.
Sedan tyckte jag hon hade en äcklig överlägsen min hela tiden med sitt hånleende.
Nej fy för satan vilken obehaglig person.
Citera
2013-08-30, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Trodde läpparna var på väg att lyfta där ett tag

Men såklart det är nervöst att stå där. Sossen var ju inte heller helt stabil.
Kanske blev fittan nervös p.g.a. att "sossen" var ännu mer dryg än henne själv.. Tyckte han bokstavligen hade näsan i vädret under inslaget.. Ebba mötte sin "överman" där..
Citera
2013-08-30, 15:57
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LubbeTjoffmopf
Kanske blev fittan nervös p.g.a. att "sossen" var ännu mer dryg än henne själv.. Tyckte han bokstavligen hade näsan i vädret under inslaget.. Ebba mötte sin "överman" där..
Håller med om att han lät väldigt dryg, och hade en överlägsen attityd genom hela inslaget.
Citera
2013-08-30, 16:35
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarlundgren
Jag är tämligen övertygad om att hon har lagt någon typ av fillers i överläppen, ja.

Bortsett från att hon är lite nervös och dåligt medietränad ser jag inte riktigt på vilket sätt hon gör bort sig.

För övrigt tror jag inte att en kommunal skola i Akalla skulle stängas om en elev knivskar en annan under skoltid, så varför stänga en privatskola i Värmland för att en nollning går över gränsen?

Skillnaden är väl att det finns dokumenterat systematiskt förtryck i sann feodal-anda. Hade det funnits en tradition av din fiktiva skola i Akalla att knivskära yngre elever i en form av uppfostran eller som initieringsrit så hade din liknelse funkat. Nu gör den inte det.

Lundsberg fostrar framtidens chefer och styrelseproffs och göder deras redan psykopatiska drag genom den här formen av pennalism, sadism och förtryck. Att plåga andra elever verkar stå lika mycket på schemat som matematik, om än med osynligt bläck.
Citera
2013-08-30, 16:48
Medlem
oscarlundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Lundsberg fostrar framtidens chefer och styrelseproffs och göder deras redan psykopatiska drag genom den här formen av pennalism, sadism och förtryck. Att plåga andra elever verkar stå lika mycket på schemat som matematik, om än med osynligt bläck.

Har du gått på Lundsberg, eller fått veta detta av från någon i din närhet som gjort det? Eller har du tagit det av den officiella sanningen genom att läsa Ondskan?
Citera
2013-08-30, 16:58
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarlundgren
Har du gått på Lundsberg, eller fått veta detta av från någon i din närhet som gjort det? Eller har du tagit det av den officiella sanningen genom att läsa Ondskan?

Vi kan ta den här diskussionen i de två trådarna som behandlar skolans vara eller icke vara. Kortfattat, nej jag har inte gått på Lundsberg. Nej jag baserar inte mitt uttalande på boken Ondskan. Flertalet gamla och unga elever har vittnat om systematisk sadism och pennalism. Somliga tycker att det gjorde dom till en bättre människa (psykopater) andra är märkta för livet.

Det är väl tämligen utrett att "kamratuppfostran" har funnits på skolan sedan starten. Varför ens debattera det.
Citera
2013-08-30, 17:05
Medlem
Är det någon som gör bort sig så är det vänstergubben, han är helt tom i huvudet.
Citera
2013-08-30, 17:07
Medlem
Hyfabuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Du felstavade det ord med mest innebörd.
Pucko.
Inget ord är felstavat.
Citera
2013-08-30, 17:12
Medlem
Per.G.Olas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har alltid uppfattat After Shave & Galenskaparna som rätt vänster. Är inte Claes Eriksson gammal r:are? Det känns lite udda att Jan Rippe har barn på Lundsberg.

Jo så har även jag uppfattat det. Men när fan blir gammal blir han religiös eller om du så vill när Rippe blir rik eller i vart fall inte beroende av nästa lön ändrar han uppfattning. I vart fall om det gäller hans dotter.
Citera
2013-08-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har alltid uppfattat After Shave & Galenskaparna som rätt vänster. Är inte Claes Eriksson gammal r:are? Det känns lite udda att Jan Rippe har barn på Lundsberg.

Enlig ratsit.se så bor de två på samma adress i Västra Frölunda, Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in