2013-08-30, 08:26
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Tack för svaret, jag tänker likadant.
Vad är det som pekar på att Mohammed attackerades först?
Det är väl att den lille pojken blir attackerad bakifrån i den färdriktning han är påväg som gör det mest troligt att han är den första att bli attackerad.Kvinnans färdriktning gör att hon blir attackerad framifrån och knivhuggen i buken.
Citera
2013-08-30, 09:43
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperFrazze
Var nyss inne på Eri* Nibel*u* facebook och där är han med i en boxningsklubb samt en data?spelsklubb.

Gm beskrivs av något vittne som en "datanörd" samt spänstig kroppsbyggnad.
Muhamme* fick ju även ta emot slag (och sparkar?).

Som sagt, ett gammalt klassfoto från 2004 vore inte helt fel.

Bör man inte kunna få fram ett skolfoto via www.stayfriends.se

Varje klass brukar åtminstone ha några som anmälts sig. Dessa har ju tillgång till klassfoton.
Kontakt med någon av dessa och det bör lösa sig?
Senast redigerad av massepojken 2013-08-30 kl. 09:45.
Citera
2013-08-30, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Bör man inte kunna få fram ett skolfoto via www.stayfriends.se

Varje klass brukar åtminstone ha några som anmälts sig. Dessa har ju tillgång till klassfoton.
Kontakt med någon av dessa och det bör lösa sig?

Det här med klassfoton går väl under offentlighetsprincipen? Så man kan begära ut det på nämnda skola tror jag, eller i kommunen.

På vilken skola gick tvillingarna? Någon som har lust att ta tag i detta på riktigt och efterforska lite? Känns som att de flesta spekulerar men sällan får något gjort. Jag bor inte i Linköping och kan således inte engagera mig på heltid, men ni som bor i Linköping borde kunna hitta på något.
Citera
2013-08-30, 16:40
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Det här med klassfoton går väl under offentlighetsprincipen? Så man kan begära ut det på nämnda skola tror jag, eller i kommunen.

På vilken skola gick tvillingarna? Någon som har lust att ta tag i detta på riktigt och efterforska lite? Känns som att de flesta spekulerar men sällan får något gjort. Jag bor inte i Linköping och kan således inte engagera mig på heltid, men ni som bor i Linköping borde kunna hitta på något.

Bor inte heller i närheten av Linköping men vi har ju några tappra lokala förmågor

Steg ett måste ju vara att få reda på rätt skola/skolor. Steg två att få tag på skolfoton.

Det verkar vara offentliga handlingar ja. Vill någon gå till stadsarkivet i Linköping?
Citera
2013-08-30, 23:43
Medlem
J.R.s avatar
Nu vet jag inte exakt vilka av er som vill vara med i Linköpingsgruppen ala Flashback, iniativet är helt okej och kanske ka ge nya infallsvinklar vem vet?
Ni som är med bör dock tänka på att en eventuell GM kan tänka sig finnas med bland er, det har gått en lång tid efter morden och en förvirrad hjärna kan kanske tänka att det är en bra ide att vara med här. Kolla DNA om möjligt.
Citera
2013-08-31, 02:27
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nu vet jag inte exakt vilka av er som vill vara med i Linköpingsgruppen ala Flashback, iniativet är helt okej och kanske ka ge nya infallsvinklar vem vet?
Ni som är med bör dock tänka på att en eventuell GM kan tänka sig finnas med bland er, det har gått en lång tid efter morden och en förvirrad hjärna kan kanske tänka att det är en bra ide att vara med här. Kolla DNA om möjligt.

Jag är i alla fall ren. Topsad och klar. :-D
Citera
2013-08-31, 08:58
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Fruktansvärt kul inlägg

Vore ju kanontrevligt om GM fanns inom gruppen. Det vore ett annorlunda upplägg och vem gillar inte sånt?

Kan det vara så att man undermedvetet lockas av möjligheten " suicide by someone in the flashbackgroup"?
Citera
2013-08-31, 09:13
Medlem
massepojkens avatar
[quote=2Keynote|44999552]Idag hände tydligen detta.

http://www.expressen.se/kvp/pojke-i-halmstad-skars-av-en-maskerad-man/

Kan det ha någon koppling till vår GM? Har han flippat ut, 9 år efter?[/QUOTE

Det skedde även ett överfall den 27 Augusti. GM beskrivs som ca 1.90 lång.
Givetvis ett enormt långskott men det är ändå inte så många som attackerar småpojkar på mornar/förmiddagar.

Här kan det vara värt följa utvecklingen. Denna bör dom ju gripa mkt snart.
Men troligtvis en random psykpatient
Citera
2013-08-31, 10:53
Medlem
MossTrumss avatar
[quote=massepojken|45023911]
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Idag hände tydligen detta.

http://www.expressen.se/kvp/pojke-i-halmstad-skars-av-en-maskerad-man/

Kan det ha någon koppling till vår GM? Har han flippat ut, 9 år efter?[/QUOTE

Det skedde även ett överfall den 27 Augusti. GM beskrivs som ca 1.90 lång.
Givetvis ett enormt långskott men det är ändå inte så många som attackerar småpojkar på mornar/förmiddagar.

Här kan det vara värt följa utvecklingen. Denna bör dom ju gripa mkt snart.
Men troligtvis en random psykpatient

Polisen har svårt att få tummarna loss och ta in misstänkta till förhör. Sådant rinner mellan fingrarna på dem, som smulorna från mormors småkakor. I mordet på Nicklas i Lund 1991 hade polisen en misstänkt som aldrig häktades, än mindre förhördes och sedan några år tillbaka är han avliden.
Citat:
Citat:
Han ska i samtal med andra ha uppgett att det var han som dödade Niklas Elmberg. Men det har inte vid någon tidpunkt funnits tillräckligt med bevis för att anhålla honom som misstänkt.
Källa: http://www.expressen.se/kvp/avliden-man-ska-ha-erkant-niklas-mordet/

Att äta småkakor är prio ett hos polisen, det vet du väl
Citera
2013-08-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Jag är i alla fall ren. Topsad och klar. :-D

Jag är inte topsad, men åtminstone en i gruppen har min e-postadress och borde således kunna luska reda på min identitet, skulle gärna topsa mig, dock mörkhårig så vet inte om de skulle göra det ens om de fick tips.

Däremot så läste jag tråden från början igår, kom 30-40 sidor, och tror jag såg ett inlägg från GM. Nu har jag inte järnkoll på flashbacks regler, och vet inte exakt hur mycket man får spekulera kring andra medlemmar, vet således inte om jag får citera inlägget. Det skrevs hursomhelst på sidan 14 i tråden, tror att alla som går till den sidan förstår vilket jag menar. Förutom inläggets innehåll är även registreringsdatum halvintressant.

Ett gäng sidor senare, kring sidan 25 var det diskussion om en person född 1987 med tilltalsnamn Leif, som ska ha bott en km från mordplatsen åtminstone när inläggen om honom skrevs (slutet av 2008). Idag bor denna person i Norrköping. Nu ser jag inte Leif-spåret som det absolut hetaste, fanns även flera inlägg i tråden vid den tidpunkten som med ganska bra argumentation avfärdade det. Ändå är det lite uppseendeväckande att det finns en person med det så ovanliga tilltalsnamnet bland unga så nära mordplatsen. Kanske är det en fråga som sovvandring kan ställa polisen när han mailar, om denne person är kollad och avförd.
Citera
2013-08-31, 12:14
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jag är inte topsad, men åtminstone en i gruppen har min e-postadress och borde således kunna luska reda på min identitet, skulle gärna topsa mig, dock mörkhårig så vet inte om de skulle göra det ens om de fick tips.

Däremot så läste jag tråden från början igår, kom 30-40 sidor, och tror jag såg ett inlägg från GM. Nu har jag inte järnkoll på flashbacks regler, och vet inte exakt hur mycket man får spekulera kring andra medlemmar, vet således inte om jag får citera inlägget. Det skrevs hursomhelst på sidan 14 i tråden, tror att alla som går till den sidan förstår vilket jag menar. Förutom inläggets innehåll är även registreringsdatum halvintressant.

Ett gäng sidor senare, kring sidan 25 var det diskussion om en person född 1987 med tilltalsnamn Leif, som ska ha bott en km från mordplatsen åtminstone när inläggen om honom skrevs (slutet av 2008). Idag bor denna person i Norrköping. Nu ser jag inte Leif-spåret som det absolut hetaste, fanns även flera inlägg i tråden vid den tidpunkten som med ganska bra argumentation avfärdade det. Ändå är det lite uppseendeväckande att det finns en person med det så ovanliga tilltalsnamnet bland unga så nära mordplatsen. Kanske är det en fråga som sovvandring kan ställa polisen när han mailar, om denne person är kollad och avförd.

Vilken sida inlägget är på beror på hur många inlägg per sida man valt att visa. Jag har 40 inlägg per sida, vad har du?

Går att se här (sök på "antal inlägg") https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions
Citera
2013-08-31, 12:39
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jag är inte topsad, men åtminstone en i gruppen har min e-postadress och borde således kunna luska reda på min identitet, skulle gärna topsa mig, dock mörkhårig så vet inte om de skulle göra det ens om de fick tips.----

Att topsa sig vill säkert varje rättsmedveten människa med minsta heder i kroppen, om det skulle bli aktuellt vid ngt brott. Jag ingår i ett forskningsprojekt om hälsan hos äldre där dna körs mot registret för ouppklarade brott med mitt medgivande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in