2013-08-29, 20:32
Medlem
massepojkens avatar
Är det någon som hittat tvilling nr 2?

Mammans agerande är ju väldigt intressant. Men det behöver givetvis inte betyda någonting.

Här tycker jag ändå det är läge att ringa någon av bröderna och eventuellt modern.
Inga konstigheter med det som jag ser det.

Mest då för att få förstahandsuppgifter från någon som kan veta en del om hur polisen jobbade och lite om Mohammeds bror.

Vad hände egentligen med brödernas DNA test. Aftonbladet gjorde som vanligt ingen uppföljning.

Är ju bara vanligt researcharbete eftersom gruppen planerar att så småningom ge ut en bok om Dubbelmorden i Linköping .

Vore bra om vi kan få fram namnet på tvilling nr 2.

Jag tar på mig att ringa och researcha lite kring detta.
Citera
2013-08-29, 20:35
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Idag hände tydligen detta.

http://www.expressen.se/kvp/pojke-i-halmstad-skars-av-en-maskerad-man/

Kan det ha någon koppling till vår GM? Har han flippat ut, 9 år efter?

Ett mkt ovanligt och udda brott. Detta är oerhört intressant!

Har polisen sagt något mer om detta?

Vem anfaller ett barn på detta sätt?

I början av artikeln beskrivs GM som en man.

Sedan säger BO att han varken sett pojkens hår eller ansikte.

Man eller pojke?
Senast redigerad av massepojken 2013-08-29 kl. 20:37.
Citera
2013-08-29, 20:37
Medlem
Readyfreddies avatar
J*n-E*ic H*enning N*bel*us är väl tvillingen. Har länkats till facebooken tidigare. Är skriven i en annan lägenhet fast i samma hus som morsan och brorsan.

Edit: Är inte lik sin bror så är förhoppningsvis inte enäggstvillingar.
Senast redigerad av Readyfreddie 2013-08-29 kl. 20:39.
Citera
2013-08-29, 20:43
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
http://www.1177.se/Ostergotland/Fraga-1177se/Fragor/Har-tvillingar-identiskt-DNA/

De har alltså identiskt DNA!

Så tänk om det är så att två tvillingbröder har tänkt att lära familjen Ammouri en läxa. De bestämmer sig för att skrämma lilla Mohammad när han går till skolan en morgon. Den ena brodern spårar dock ur och dödar honom (och sedan även A-L). Bröderna flyr åt två olika håll och den ena observeras senare i trädgårdsföreningen. Alla andra vittnesuppgifter som talar om två olika personer får även sin förklaring. Den oskyldige brodern kan inte ange den andre, eftersom de trots allt har samma DNA.

Intressant teori du har där
Citera
2013-08-29, 21:01
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Intressant teori du har där

Ja, eller hur! Det går att spinna vidare med att även om någon anhörig eller vän till tvillingarna har räknat ut vad de gjort, så kan kanske inte de heller ange dem, eftersom de då kommer ange en oskyldig person. Snacka om klurigt moraliskt dilemma. Inga pengar från GW i världen hjälper i ett sådant läge.
Citera
2013-08-29, 21:17
Bannlyst
Men frågan är ju varför man skulle stoppa en topsning? Hade en åtta årig pojke och en medelålderskvinna mördats i min stad hade jag gått och topsat mig frivilligt.

Man har bara något att dölja om man inte vill ge ett simpelt DNA-test. Framförallt borde tvillingarnas morsa tänka på offren i denna stund, och deras familjer som får leva i ovisshet dag för dag.
Citera
2013-08-29, 21:40
Medlem
MossTrumss avatar
Angående vittnet som var jämnårig med M:s storebror och hälsade på M denna morgon finns två frågor. Vilken skola gick vittnet på och vilken skolväg hade han. Om han gick på Folkungaskolan (grund- och gymnasieskola) så finns två alternativa vägar från trevägskorset Djurgårdsgatan-Lasarettsgatan. Den ena längs Barnhemsgatan och den andra över Åsgatan och den gamla sjukusparken där morden skedde. Den senare vägen är 50 m kortare.
Citera
2013-08-29, 21:44
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
http://www.1177.se/Ostergotland/Fraga-1177se/Fragor/Har-tvillingar-identiskt-DNA/

De har alltså identiskt DNA!

Så tänk om det är så att två tvillingbröder har tänkt att lära familjen Ammouri en läxa. De bestämmer sig för att skrämma lilla Mohammad när han går till skolan en morgon. Den ena brodern spårar dock ur och dödar honom (och sedan även A-L). Bröderna flyr åt två olika håll och den ena observeras senare i trädgårdsföreningen. Alla andra vittnesuppgifter som talar om två olika personer får även sin förklaring. Den oskyldige brodern kan inte ange den andre, eftersom de trots allt har samma DNA.

Haha! Hypotetiskt. Om nu detta var det rätta DNA't och båda bröderna saknar alibi och skyller på varandra så kan ju ingen dömas. Lindome-fall-delux. The perfect crime! :-D
Citera
2013-08-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Men frågan är ju varför man skulle stoppa en topsning? Hade en åtta årig pojke och en medelålderskvinna mördats i min stad hade jag gått och topsat mig frivilligt.

Man har bara något att dölja om man inte vill ge ett simpelt DNA-test. Framförallt borde tvillingarnas morsa tänka på offren i denna stund, och deras familjer som får leva i ovisshet dag för dag.

Förstår inte heller grejjen med att försvåra arbetet för polisen om man inte har något att dölja, kan inte vara så komplicerat att åka in för en topsning?
Citera
2013-08-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Haha! Hypotetiskt. Om nu detta var det rätta DNA't och båda bröderna saknar alibi och skyller på varandra så kan ju ingen dömas. Lindome-fall-delux. The perfect crime! :-D

Exakt, är de enäggstvillingar, och det visar sig att någon av dem är skyldig, så är det en oerhört raffinerad mardröm för polisen. Finns i stort sett ingen i hela världen som har ett vattentätt alibi nio år senare, så dessa bröder skulle kunna skylla på varandra och ingen kunde bli fälld. Tveksamt om de ens kunde gå ut i media med att ha träffat DNA men inte kan fälla någon för att de är tvillingar. Någon skulle komma på vilket tvillingpar det gällde, och de skulle förmodligen bli tvungna att ge skyddad identitet.

Hoppas som sagt att de inte är enäggstvillingar, för tipset är intressant, givetvis långt ifrån någon garanati, men ändå intressant.
Citera
2013-08-30, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Bra, då är vi garanterat 5 st, sovvandring, massepojken, herrgurka, mackeeee, LeonVance SuperFrazze, är du med?

Hade jag bott i eller i närheten av Linköping så hade jag absolut kunnat vara med. Tyvärr är det så att jag bor alldeles för många mil uppåt i landet. Skulle däremot kunna tänka mig att hjälpa till på annat vis om det skulle behövas eftersom man läser denna tråd nästan dagligen.
Citera
2013-08-30, 03:32
Medlem
Var nyss inne på Eri* Nibel*u* facebook och där är han med i en boxningsklubb samt en data?spelsklubb.

Gm beskrivs av något vittne som en "datanörd" samt spänstig kroppsbyggnad.
Muhamme* fick ju även ta emot slag (och sparkar?).

Som sagt, ett gammalt klassfoto från 2004 vore inte helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in