Citat:
Ursprungligen postat av
CCCP1921
Hej,
Började investera mina sparade pengar i värdepapper för ungefär en månad sen efter att ha läst på och följt utvecklingen på ett par aktier i några månader. Så här ser min portfölj ut nu. Avsätter ungefär 60% av min lön till sparande. Har just nu ett vanligt aktie & fondkonto men har precis öppnat isk (avanza). Kommer jag behöva skatta min nuvarande vinster + få schablonskatta om jag överför mitt innehav till ISK?
Aktier: 69%
Likvida medel: 31%
Innehav i storleksordning
Swedbank
Betsson
Haldex
Lundin mining
Bong
!
Varför vill man ha bong i sin portfölj?