2013-08-25, 00:42
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajsenbajs
Tog mitt första och enda bloss cannabis förra helgen, var inte säker på att jag ens tog ett halsbloss - började hosta.
Snuten kom på mig i akten och jag fick utsättas för ett pissprov efter dryga timman.

Ytterligare information:
- Röker aldrig, inte ens tobak.
- Snabb metabolism
- Tog blossen när spliffen nästan var släckd
- Hade druckit en del innan och han få ner mig en öl innan testet.
- Nekade inför all anklagelse - sa att jag rökt vad jag trodde var en cigg.
- Dryga 175 lång 65 kg.

Vad tror ni? Kommer jag visa positivt?

Med tanke på att du hostade så måste du ha tagit ett halsbloss. Var det marijuana eller hasch du rökte?

Frågan är om det ens finns några spår av THC i urinet efter endast en timme, att du drack alkohol innan späder ut urinen en del också. Mängden cannabis du har fått i dig efter ett bloss är ju väldigt liten... rör ju sig om milligram.

Om ditt prov visar spår av cannabis är det så lite att du måste kunna skylla på passiv rökning/rökte vad du trodde var en cigg.
Hur smakade blosset? Du säger att du inte röker tobak men du har väl gjort det någon gång så du i alla fall vet hur det smakar? Om spliffen nästan var slut så kan man ju hoppas på att den var tobaksrullad
Hoppas verkligen att du klarar dig! Trist att åka dit för cannabis och inte ens få uppleva ruset
2013-08-25, 14:47
Medlem
Seabjorns avatar
Om jag går till läkaren med hosta och fökylningsbesvär, finns det någon som helst risk att när de tar blodpropp hittar spår av THC då?? Har hört att de inte får leta efter det, eller att man inte gör samma koll för olika avseenden. Någon som har bättre kunskap?
2013-08-25, 19:24
Medlem
Tror ni kokain syns på urinprov som skickas på analys? Säg efter 5 dagar? Handlar om en mängd på 0,5 gram.
2013-08-25, 21:29
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabjorn
Om jag går till läkaren med hosta och fökylningsbesvär, finns det någon som helst risk att när de tar blodpropp hittar spår av THC då?? Har hört att de inte får leta efter det, eller att man inte gör samma koll för olika avseenden. Någon som har bättre kunskap?

Nej dem kollar inte det i samband med förkyning etc. De kryssar i ett papper där de anger vad de vill spåra.

De är i vilket fall skyldiga att informera dig om de skulle vilja drogtesta dig. Du kan vara lugn.
2013-08-25, 21:34
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art-creator
Är i AKUT läge och behöver så tydliga och flera svar för att vara säker.

Har tagit 1mg subutex/buprenorfin kl 10 på förmiddagen idag. Måste lämna drogtest senast nu på fredag, eller om jag lyckas skjuta upp på det ytterligare till måndag nästa vecka . Har förövrigt vart ren i fyra månader innan jag intog 1mg sub idag. Hur länge tar det för 1mg subutex att gå ur kroppen? När kan jag lämna drogtest?

Är på behandlingshem så jag kan inte sjukanmäla mig. Har ni några tips på hur jag ska skjuta upp på det? BEHÖVER SVAR SÅ FORT SOM MÖJLIGT

Kan meddela er att jag var ren på torsdagen. Alltså tre dagar efter att jag intagit 1mg subutex. Det stämde alltså. Blev otroligt lättad när jag fick veta att det visa negativt.
2013-08-26, 05:59
Medlem
Snälla kan någon svara på min fråga?

Hur länge syns kokain på urinprov som skickas på analys?

Intagen dos: 0,5 gram.
2013-08-27, 18:30
Medlem
Loliizhs avatar
Behöver snabb hjälp!

Kort sagt, från dagligt bruk höll jag upp ifrån cannabisen i 3 veckor, i lördags var jag tyvärr full & dum & rökte igen.. Allt som allt delade jag plus 3 till på 4 feta under hela kvällen, plus en jävla massa alkohol. Glömde totalt bort att Imorgon är det tops i munnen som gäller för mig.. Kan jag på något sätt klara mig ur detta? Om jag är negativ på urinprov, är det bättre chans på tops med då? Finns det något jag kan göra? T.ex dricka koncentrerad citron elr något? Eller är det helt enkelt så att jag måste sjukskriva mig för att kunna skjuta på testet?

Verkligen tacksam för svar!
Mvh
2013-08-28, 20:02
Medlem
davidkbs avatar
Kan bup hitta concerta (metafyndiat) på piss ska nämligen ditt imorgon på adhd utredning, och dom har sagt att jag kommer behöva pissa
2013-08-28, 21:37
Medlem
Nu är det så att jag ska på piss imorn och kan ligga risigt till.
Rökte igår och skulle behöva lite tips på vad jag kan göra. Har varit på piss förut och då hade jag rökt 3 dagar innan och då klarade jag mig, grejen är att då var jag helt oförberedd och klarade mig ändå.

Hur mycket hjälper det att dricka vatten innan? Har tillgång till b vitamin så färgen borde inte vara nåt problem.
Skriver från telefon så ursäkta min svenska etc
2013-08-28, 23:18
Medlem
davidkbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezzer
Nu är det så att jag ska på piss imorn och kan ligga risigt till.
Rökte igår och skulle behöva lite tips på vad jag kan göra. Har varit på piss förut och då hade jag rökt 3 dagar innan och då klarade jag mig, grejen är att då var jag helt oförberedd och klarade mig ändå.

Hur mycket hjälper det att dricka vatten innan? Har tillgång till b vitamin så färgen borde inte vara nåt problem.
Skriver från telefon så ursäkta min svenska etc
Vatten hjälper mycket, men dom kan se att du har spätt ut det. Dricker du tillräckligt är det knappt ''urin''
2013-08-29, 18:50
Medlem
mc.mustalainens avatar
runt 5 MG xanor söndag kväll-måndag och jag lämnade negativt prov idag (torsdag)
2013-08-30, 07:23
Medlem
JobeZ93s avatar
2-fa ikväll
Ska och lämna piss på onsdag för medicin, kommer det synas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in