2013-03-08, 13:48
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
BUMP

Amfetaminer...................2-4 Dagar
Benzodiazepiner..............1-21 Dagar
...Lågdospreparat............1-4 Dagar
...Högdospreparat...........1-3 Veckor
Kokain...........................2-4 Dagar
Kodein...........................2-5 Dagar
MDMA............................2 Dagar
Opiater..........................1-4 Dagar
Metadon........................1-2 Veckor
2013-03-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iktorivil2mg
Amfetamin !!
Så amfetamin kommer visa positivt på mdma?
2013-03-10, 03:58
Medlem
FiveGramsAdays avatar
En anmälan till socialen har gjorts för missbruk. I normala fall hade det inte varit någon större fara då jag inte är någon fara för mig själv eller andra. MEN, jag har boende och försörningsstöd genom dom. I kort så vart sjuksriven i snart ett år, pga kronisk ryggvärk som blivit värre pga insomni, sover 3-4 timmar natt i snart ett år. Så har fått en satans ångest och mår skit överlag.

Så har käkat Ikto 2-4mg/dag sen 4 månader tillbaka, i rent medicinskt syfte, inte för att snurra till det. Men det spelar ju ingen roll lagmässigt sätt. Dom vill jag ska dit på måndag och pissa, och prata om att ev. öppna en utredning, då det va massa annan skit i anmälan som va lögner/missuppfattning ifrån personen som tog emot anmälan.

Jag har stesolid&sobril vid behov. Så frågan är, då jag garanterat kommer vara positiv på benzo, kommer dom nöja sig med att jag har recept på stesolid&sobril? Eller skickas det på analys automatiskt när det är positivt så dom ser att det är Klonazepam inblandat med?

Har även sedan 2v. tillbaka intagit ca 1mg subutex/dag. Sista igår, så kommer få meddela att jag är sjuk och boka om mötet senare i veckan så det gått 5-6 dagar och hoppas det och div. knep som hydrering räcker, för syns det så är det kört garanterat. Men det är ju svårt att säga då det är så olika på alla, hur lång tid de tar att bli ren osv. Eller är 5-6 dagar för lite efter 2v. på 1mg/dag utan tvekan?

Men huvudfrågan är om det automatiskt skickas på analys när det blir positivt på benzo, när jag har det på recept, fast andra sorter som i detta fallet? Skiter det sig så lär ju utredning startas, hem&matpengar och hela skiten står på spel. Snack om LVM pga andra påhitt i anmälan (oroliga släktingar), sen hela historien är för mkt att pynta ner. Men aldrig haft problem med lagen innan. Bara lämnat urinprov en gång innan för att bevisa jag va ren efter ett avslutat opiatmissbruk.

Men nu är Ikto dagligen som jag inte har på recept, så utan att upprepa mig för mkt. Kommer det per automatik skickas på analys trots att jag har stesolid&sobril på recept och kan säga att det är det jag tagit?

Tack på förhand för svar!
2013-03-10, 16:49
Medlem
viperstings avatar
Du bör nog vara ren från subutexet, tror knappast det kommer ta mer än 4-5 dagar innan ditt urin är rent. Men för säkerhetsskull bör du nog dricka en del vatten innan så ditt urin inte är allt för koncentrerat när du ska pissa.
2013-03-10, 23:05
Medlem
nilsjurgens avatar
orkar inte leta, men vore det inte läge om att uppdatera trådstarten med information om salivprover? Jag vill gärna ha reda på hur länge saker sitter i etc...
2013-03-10, 23:19
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vipersting
Du bör nog vara ren från subutexet, tror knappast det kommer ta mer än 4-5 dagar innan ditt urin är rent. Men för säkerhetsskull bör du nog dricka en del vatten innan så ditt urin inte är allt för koncentrerat när du ska pissa.

Jo blir 3-4 liter dagarna innan, samt 2-3 liter innan samma dag med b-vitaminer. Inte mer att göra där.

Men frågan om man är positiv på benz men har recept kvarstår om någon snäll själ vet?

Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday

Jag har stesolid&sobril vid behov. Så frågan är, då jag garanterat kommer vara positiv på benzo (2-4mg Ikto/dag utan recept i ca 4mån.), kommer dom nöja sig med att jag har recept på stesolid&sobril? Alltså jag kan säga att jag har dessa på recept, och "undrar" om det är dessa mediciner som gör det positivt? Eller skickas det på analys automatiskt när det är positivt så dom ser att det är Klonazepam inblandat med? För den blir ju rätt omöjlig att trolla bort. Socialen som vill ha urinprov om det spelar någon roll..

Tack på förhand för svar!
2013-03-11, 00:48
Medlem
Har sökt en del och hittat vissa svar, dock utav blandade åsikter.
Så jag passar på att fråga istället.

Då jag tidigare är misstänkt och inblandad i diverse saker (inte drogrelaterat, förutom misstanke om det någon gång) så stoppade några poliser mig utan anledning och släpade med mig till stationen för att jag skulle pissa och ta blodprov.
Väl där framme så säger jag att jag inte vill ta något pissprov utan endast blodprov. Det tycker de inte är okej, utan hotar med att stoppa upp en sån där grej i penisen på mig, eller tvinga i mig vatten (sköna snutar), och då jag inte ville stanna där i 6 timmar en vanlig tisdag så gick jag med på det.

Hursom, nu till frågorna.
Fick som sagt pissa och ta blodprov, och de letar efter Cannabis.
Kommer de att hitta något?

Hade vart ren i nästan 4 månader tills jag delade på bra skit med ett gäng polare, rökte inte mycket utan endast ca 7-10 bloss. Testet togs 6 dagar efter jag rökte. Och stickan skickades in på analys, trots att jag hade antydan på två staplar. (vilket egentligen betyder att jag är ren på stickprovet?) Blodprovet är ju hellugnt, men analysen verkar mer skrämmande.

Jag är 183-184 lång.
ca 60 kg (smal som fan hehe)
Förbränner snabbt, och har väldigt lite fett(läs; knappt något).

Vad tror ni? Anledningen till att jag kollar är för att börja tänka igenom hur fan man ska göra för att ha råd med skiten om man torskar....

Tack på förhand!
2013-03-12, 16:26
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
Amfetaminer...................2-4 Dagar
Benzodiazepiner..............1-21 Dagar
...Lågdospreparat............1-4 Dagar
...Högdospreparat...........1-3 Veckor
Kokain...........................2-4 Dagar
Kodein...........................2-5 Dagar
MDMA............................2 Dagar
Opiater..........................1-4 Dagar
Metadon........................1-2 Veckor

Ja, jag läste det, men jag har både citodon, lite coccilana och stillisar och stess + lyrica,vad ska jag ta med i blandningen? Och kan jag vara hundra på att opiaterna inte syns längre i varken pink eller blod oavsett om det går till analys?
2013-03-12, 21:46
Medlem
musnuss avatar
Hej!
Fick göra urinprov i söndags och visste att jag skulle vara positiv för MDMA och Cannabis men pappa sa att jag var positiv för tre droger (Det var han som tvingade mig att kissa och lämnade in det hos ungdomsmottagningen därav har jag personligen inte fått ett svar från UM). Jag tog svamp 8 dagar innan jag gjorde urinprovet och undrar om det kan vara det som också visats? Pappa misstänkte att jag tagit svamp så han kan ha bett UM att testa för det med då det inte syns i standardtester(?). Jag har läst tidigare att det ska ta 2-3 dagar för svamp att gå ur pisset men kan det vart svamp som var den tredje drogen eller har det helt enkelt blivit fel i testet? Lite luddig fråga kanske men är tacksam för svar!

Mvh Musnus
2013-03-12, 22:37
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musnus
Hej!
Fick göra urinprov i söndags och visste att jag skulle vara positiv för MDMA och Cannabis

Om du tog E kunde det ju varit något mer i det.
2013-03-12, 23:36
Medlem
musnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Om du tog E kunde det ju varit något mer i det.
Nej tog MDMA kristaller..
2013-03-13, 10:26
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musnus
Nej tog MDMA kristaller..

Kan då ha varit utbankat med något. Inte alls bra om det är gjort med en annan drog

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in