2013-08-21, 17:51
Medlem
Hade en fråga angående tramadol.

Vilken mängd räcker för att det ska synas på urinprov som ska skickas på analys? Enligt min räkning så har jag 2,5 mg kvar i kroppen efter att jag delade mängden på timmar så som man ska göra för att räkna ut när man är ren på ett ungefär. Jag räknade bort halva efter varje 7 timme. Frågan jag hade är hur mycket som krävs vid en analys av pisset? Kommer dessa 2,5 mg synas?

Grejen är att det tar evigheter att bli helt ren från tramadol då det halveras hela jävla tiden. Jag har nu 2,5 mg gram kvar i kroppen och undrar hur lågt den måste sjunka innan man visar rent på en droganalys?

Det var 50 mg kapslar om det spelar roll.

En fråga till när jag endå skriver. Är jag ren från kokain nu efter exakt 1 vecka ?
2013-08-22, 01:33
Medlem
Crimxons avatar
Har en liten fråga. I slutet av april fick jag lämna urinprov i samband med att jag slängt i mig 5st lappar Special. Dumt jag vet. Fick spendera natten på sjukhuset för observation. Kissade i en mugg som var märkt SKL. antar att det menas att det var ett drogtest? Bör poängtera att jag blev förd till sjukhuset av farbror blå.

Hursomhaver.
Fem dagar innan detta skedde hade jag rökt cannabis. Vet att mina chanser att klara mig undan är goda då jag hade levt på pulverdiet tiden innan trippen.
Men det som gör mig lite orolig är att jag ännu inte fått något svar. Det har nu gått mer än 3månader och det vore skönt att få ett besked då jag vill påbörja projekt Körkort.

Så vad tror ni? Betyder frånvaron av besked att jag klarade mig helskinnad?
Senast redigerad av Crimxon 2013-08-22 kl. 01:40.
2013-08-22, 04:16
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
tänkte höra, det är väll så att blodet ALLTID blir rent snabbare? menar så länge du har substans i blodet i små mängder syns ju dessa i pisset sen efter metabolisering?
2013-08-22, 04:44
Medlem
lehirals avatar
Om polisen tar in en på pissprov och man vägrar, kan man gå på toaletten och pissa? Vad får man göra medans dom sitter och snackar skit? Sitta på en stol och lyssna eller tar dom handklovar eller så.....?
2013-08-22, 08:41
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
tänkte höra, det är väll så att blodet ALLTID blir rent snabbare? menar så länge du har substans i blodet i små mängder syns ju dessa i pisset sen efter metabolisering?

I blodet går det ut snabbare ja. därför är du ju påverkad men syns dock i pisset en längre tid.

Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Om polisen tar in en på pissprov och man vägrar, kan man gå på toaletten och pissa? Vad får man göra medans dom sitter och snackar skit? Sitta på en stol och lyssna eller tar dom handklovar eller så.....?

Jag åkte också dit av farbror blå. lämnade pissprov samt. blodprov. Hörde efter att du inte behöver lämna pisseprov men däremot så måste du lämna blodprov. Hade jag vetat det så hade jag sagt nej till pisseprov för det har du rätt att göra.
2013-08-22, 21:18
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion

Jag åkte också dit av farbror blå. lämnade pissprov samt. blodprov. Hörde efter att du inte behöver lämna pisseprov men däremot så måste du lämna blodprov. Hade jag vetat det så hade jag sagt nej till pisseprov för det har du rätt att göra.
Jo vet att man ska neka, men tänkte om dom håller kvar en i stolen eller så, blir ju jobbigt att pissa ner sig bara för en princip (neka även om man är ren)
2013-08-22, 21:29
Medlem
blom89s avatar
Om dom på en drogmottagning skickar ett cannabis test som är negativt skickar det på analys syns då cannabioderna då?
Endast intagit oklassade cannabioder.
2013-08-23, 00:37
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Jo vet att man ska neka, men tänkte om dom håller kvar en i stolen eller så, blir ju jobbigt att pissa ner sig bara för en princip (neka även om man är ren)

Jaha du menar så?
Det vet jag inte men eftersom du ändå kan neka är det väll inte förbjudet att gå på toaletten?
Dom kan ju fortfarande inte tvinga dig till det.
2013-08-23, 04:32
Medlem
Hittade detta på wikipedia och undrar om det stämmer?

"Vid drogtestning mäts mängden bensoylekgonin i urinet. Det kan detekteras inom fyra timmar från kokainintag och finns typiskt kvar i mängder över 150 ng/ml i upp till åtta dagar."

Innebär inte det att man är körd vid ett pisstest som skickas på analys? Om man pissar inom en vecka?
2013-08-23, 09:33
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskenhihi
Hittade detta på wikipedia och undrar om det stämmer?

"Vid drogtestning mäts mängden bensoylekgonin i urinet. Det kan detekteras inom fyra timmar från kokainintag och finns typiskt kvar i mängder över 150 ng/ml i upp till åtta dagar."

Innebär inte det att man är körd vid ett pisstest som skickas på analys? Om man pissar inom en vecka?

beror ju på många saker så som ämnesomsättning m.m..

tänkte på det det står "Det kan detekteras inom fyra timmar från kokainintag" då borde det vara smartare att lämna urinprov om man blir gripen direkt efter eller väldigt nära intag?

btw, någon som lämnat blod/urin som har tagit metylfenidat eller etyl 1-4 dagar innan?
2013-08-24, 04:31
Medlem
Tog mitt första och enda bloss cannabis förra helgen, var inte säker på att jag ens tog ett halsbloss - började hosta.
Snuten kom på mig i akten och jag fick utsättas för ett pissprov efter dryga timman.

Ytterligare information:
- Röker aldrig, inte ens tobak.
- Snabb metabolism
- Tog blossen när spliffen nästan var släckd
- Hade druckit en del innan och han få ner mig en öl innan testet.
- Nekade inför all anklagelse - sa att jag rökt vad jag trodde var en cigg.
- Dryga 175 lång 65 kg.

Vad tror ni? Kommer jag visa positivt?
2013-08-24, 09:52
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
beror ju på många saker så som ämnesomsättning m.m..

tänkte på det det står "Det kan detekteras inom fyra timmar från kokainintag" då borde det vara smartare att lämna urinprov om man blir gripen direkt efter eller väldigt nära intag?

btw, någon som lämnat blod/urin som har tagit metylfenidat eller etyl 1-4 dagar innan?
Undrar också detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in