Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona
Ta det lugnt, sitt ner. Valium är bens, dvs samma sak som det som finns i dagens stesolidpiller. Bens är beroendeframkallande, och man ska vara försiktig, men några dramatiska biverkningar får normalknapraren inte. Det finns för övrigt inga som helst belägg för att TA el TH var bensmissbrukare. Antagligen käkade båda bens ngn gång, som massor av andra krisande/pressade människor (brottsoffer, skilsmässovrak, sörjande, dödssjuka, psykotiska osv), för bensintag är en standardlösning vid kriser, och har varit det i några decennier nu, sen sextiotalet kan man säga. Att TA och TH skulle klara de senaste 30 åren utan ngn som helst psykofarmakalindring (vore jag ngn av dom skulle jag iaf tagit mina benspiller snällt) är helt osannolikt. Båda två har farit extremt illa, men som sagt var, ngt bensmissbruk finns inte dokumenterat.
Vilket försvarstal, man blir åtminstone lite imponerad
Du skriver att båda två har farit extremt illa men du nämnar aldrig någonsin Catrines yngre syster och mor, inte ens hennes barn som får leva med sitt trauma resten av sina liv.
Dom har kanske inte mått så speciellt bra genom åren som har gått men i vanlig ordning så glöms dom bort av er mediemordsmänniskor, de enda som är viktiga och värda att nämnas är läkarna och hur illa dom har farit.
Och du, jag är både lugn och sitter ner