2013-08-30, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Lögner, HB:s och LMM:s ordbajserier, Vinofs papper

Du förnekar dig inte. Nu ljuger du om dina egna lögner. Jag frågade upprepade ggr vilken din källa var, när du påstod att TH gillade att fota lik på fritiden, och flera ggr hänvisade du till uppsatsen. Du kan inte ha gjort samma dumma tabbe flera ggr, när man tydligt efterlyser exakt källa. Att jag och andra går mkt hårt åt dig och LMM (och nej, trevliga är vi inte, det kan ingen påstå) beror på att ni är oinformerade, arroganta, lögnaktiga, pissdåligt pålästa, öppet otrevliga (men du har iaf slutat kalla mig fisemona som du gjorde i vintras, duktigt av dig), oempatiska och totalt fel ute på alla sätt och vis, och dessutom bedriver ni båda en skitäcklig förtalskapmanj mot 2 personer vars liv totalförstörts, och dessa personer kan inte försvara sig offentligt, eftersom de är medialt brända, de kan inte träda fram i tv, tidningar, radio osv. Och kort sagt, ni fyller tråden med totalt meningslösa ordbajserier och tror att ni kan få respekt i en debatt utan att använda basal logik och beprövad erfarenhet, och ni är båda totala fanatiker som tror att ngn flummig tro och magiska lappkast ska rädda era argument. Tacka fan för att ni får skit. Ni förtjänar det

Men för att tala om ngt viktigare (du kan sluta läsa nu, HB) så var Vinofs gamla papper precis så läsvärda som jag hoppades. Det finns strängt taget ingenting som direkt talar mot att Vinof och/eller hans rubbade polare (våldsmän, alkisar, bedragare och allehanda dårar) skulle vetat vad som hände Catrine, och det är fullt möjligt att Catrine råkade illa ut tillsammans med Vinof och/eller hans polare. Vinof själv drog sig inte alls för våld, och han hade en lång kriminell karriär, och flera personer vittnar om grova hot och Vinof själv säger en hel del läbbiga saker i förhör, och nackhåren reser sig. Vinof var säkerligen ingen trevlig man, och på våren och sommaren 1984 befann han sig i en extrem svacka, och hade varken koll på företaget, sina pengar eller spriten, och han var så borta i skann att han behövde hjälp med spritinköp, enligt egen utsago.

Vinof nämner också ett grovt överfall, mkt blodigt enligt honom själv, och detta ska ha skett i juli 1982, och det ska finnas en anmälan, men jag är mkt osäker på var den ligger, men jag är rätt säker på att få fram den. Två män överföll tydligen Vinof, och den ene ska ha varit försöksutskriven från Karsudden. Jag är intresserad av båda männen, eftersom namn kan länkas till namn och FUP kan länkas till nästa FUP, och har man tur hittar man ett nät av kontakter och personer. Återkommer

Sanningen är den att ni kastar skit på oss för att vi tror läkarna är skyldiga. basalt är det, alltså. Det är där skon ytterst klämmer. Och sedan är du också sur för att du inte lyckades få över mig på er sida. Det är där skon också klämmer. Men, har jag en uppfattning om vem/vilka det är som är skyldig(a), och som absolut inte är byggt av luft, så har jag det och då finns det också en väldigt god anledning till det.

Apropå Vinof...jo, du kommer med största sannolikhet, förr eller senare, bestämma dig för att Vinof kanske inte var så "het" som du först tyckte och sedan får du upp intresset för någon annan "het" kandidat och så här kommer det fortsätta in i det oändliga, medans jag och Lawn fortfarande kommer ha vår övertygelse i skuldfrågan kvar. Vår övertygelse har inte rubbats en millimeter.

Tycker det är lustigt och märkligt att någon fortsätter jakten på någon "skyldig" idag, när två namngivna personer redan för ett par decennier sedan förlorade sina läkarlegitimationer efter att det fastslagits att det är ställt bortom allt rimligt tvivel att de styckat brottsoffrets kropp.
Citera
2013-08-30, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Finns det någon normalbegåvad människa som inbillar sig att dagboksvittnet skulle lägga ner en sån oerhört tid och energi på att förfalska sina dagböcker och sen uthärda polisförhör och rättegång osv, till vilken nytta då och varför ?

Du har fått svar på alla dina frågor otaliga ggr, och även Mariannes krassa motiv har tagits upp. Det var så här: Marianne S var själv i klammeri med rättvisan, och troligen såg hon ngn taktisk fördel med att ställa upp i Styckmordssåpans avslutande avsnitt. Juridik har inte alls bara med sanningen att göra, och det sker alltid brutal kohandel; bra beteende belönas och goda vittnesmål förmildrar hårda omständigheter osv. Jag har själv suttit i rättegång, och jag förvånades över hur teateraktigt och försåtligt allt var. Och ngn större tidsrymd gick nog inte åt, för dagböckerna var rätt korkat förfalskade, och Marianne var ju dömd för bedrägeri, så hon hade vanan inne. Och dagböckerna sågades tom av Mariannes syrra, som kände Catrine bättre än Marianne, och Catrines bästa väninnor hade ingen aning om några råperversa läkare, och Mariannes story är ett löjligt moras. Dagboken dissekeras sönder och samman på sajten mediemordet.com. Läs vidare där.
Citera
2013-08-30, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Och sedan är du också sur för att du inte lyckades få över mig på er sida

Herre jesus, jag vill inte ha dig på min sida, inte under några omständigheter, självklart inte. Och vore jag Rajs, Olsson eller Diesen skulle jag inte vilja ha dig heller Stanna där du är. Brrr.
Citera
2013-08-30, 01:30
Bannlyst
Citat:
[b]Finns det någon normalbegåvad människa som inbillar sig att dagboksvittnet skulle lägga ner en sån oerhört tid och energi på att förfalska sina dagböcker och sen uthärda polisförhör och rättegång osv, till vilken nytta då och varför ?

Hon hade absolut inget att vinna på det personligt att vittna.
Citera
2013-08-30, 01:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Lustigt nog verkar ingen som vittnat mot läkarna varit det, på ett eller annat sätt...hur kan det komma sig?

Hur var det med maken, då, som lugnade sig med hjälp av Valium?

Valium ?
Vart har du läst det och varför och hur länge åt han det ?
Valium är ju tydligen starkt beroendeframkallande och har dessutom ibland vissa biverkningar som inte alltid är så trevliga.

https://www.flashback.org/t340712
Citera
2013-08-30, 01:34
Bannlyst
Citat:
Valium ?
Vart har du läst det och varför och hur länge åt han det ?
Valium är ju tydligen starkt beroendeframkallande och har dessutom ibland vissa biverkningar som inte alltid är så trevliga.

https://www.flashback.org/t340712

Styckmordsmålet. Han använde det 1984. Hösten eller vintern.
Citera
2013-08-30, 01:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du har fått svar på alla dina frågor otaliga ggr, och även Mariannes krassa motiv har tagits upp. Det var så här: Marianne S var själv i klammeri med rättvisan, och troligen såg hon ngn taktisk fördel med att ställa upp i Styckmordssåpans avslutande avsnitt. Juridik har inte alls bara med sanningen att göra, och det sker alltid brutal kohandel; bra beteende belönas och goda vittnesmål förmildrar hårda omständigheter osv. Jag har själv suttit i rättegång, och jag förvånades över hur teateraktigt och försåtligt allt var. Och ngn större tidsrymd gick nog inte åt, för dagböckerna var rätt korkat förfalskade, och Marianne var ju dömd för bedrägeri, så hon hade vanan inne. Och dagböckerna sågades tom av Mariannes syrra, som kände Catrine bättre än Marianne, och Catrines bästa väninnor hade ingen aning om några råperversa läkare, och Mariannes story är ett löjligt moras. Dagboken dissekeras sönder och samman på sajten mediemordet.com. Läs vidare där.

Vilken osannolik och korkad förklaring till dagboksvittnets medverkan i Da Costa utredningen

Tror du på det där själv ?
I såna fall borde du vara superindoktrinerad och hjärntvättad av för många besök på mediemordet.com

Förresten, är det måhända herr Lindeberg som ligger bakom mediemordet.com ?
Om svaret är ja, då är det nog bäst att undvika denna sida så gott det går i framtiden för att behålla alla sinnen vid god vigör.

Anledningen till att du och dina fåtaliga vänner i tråden ägnar en sån stor energi och tid åt till att framställa dagboksvittnet mfl. som lögnare är ju att utan dessa påstått "falska vittnen" så faller hela er kampanj för läkarna ihop som ett korthus
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-08-30 kl. 01:48.
Citera
2013-08-30, 01:41
Bannlyst
Citat:
Herre jesus, jag vill inte ha dig på min sida, inte under några omständigheter, självklart inte. Och vore jag Rajs, Olsson eller Diesen skulle jag inte vilja ha dig heller Stanna där du är. Brrr.

Inlägget finns kvar...

Jag skulle tippa på att Rajs, HO och Diesen skulle uppskatta min och Lawns närvaro här.

Däremot är jag inte alls lika säker på att läkarna uppskattar er närvaro här...det är högst tveksamt. Har en känsla av att det i princip är under deras värdighet. Mer bildade och kultiverade personer hade de nog velat ha som representerade dem här.
Citera
2013-08-30, 01:42
Medlem
Citat:
Valium ? Vart har du läst det och varför och hur länge åt han det ? Valium är ju tydligen starkt beroendeframkallande och har dessutom ibland vissa biverkningar som inte alltid är så trevliga.

Ta det lugnt, sitt ner. Valium är bens, dvs samma sak som det som finns i dagens stesolidpiller. Bens är beroendeframkallande, och man ska vara försiktig, men några dramatiska biverkningar får normalknapraren inte. Det finns för övrigt inga som helst belägg för att TA el TH var bensmissbrukare. Antagligen käkade båda bens ngn gång, som massor av andra krisande/pressade människor (brottsoffer, skilsmässovrak, sörjande, dödssjuka, psykotiska osv), för bensintag är en standardlösning vid kriser, och har varit det i några decennier nu, sen sextiotalet kan man säga. Att TA och TH skulle klara de senaste 30 åren utan ngn som helst psykofarmakalindring (vore jag ngn av dom skulle jag iaf tagit mina benspiller snällt) är helt osannolikt. Båda två har farit extremt illa, men som sagt var, ngt bensmissbruk finns inte dokumenterat.
Citera
2013-08-30, 01:44
Medlem
Citat:
Förresten, är det måhända herr Lindeberg som ligger bakom mediemordet.com

Det är pofessor Agell som byggt sajten mediemordet.com.
Citera
2013-08-30, 01:49
Bannlyst
Citat:
Marianne S var själv i klammeri med rättvisan, och troligen såg hon ngn taktisk fördel med att ställa upp i Styckmordssåpans avslutande avsnitt.

Och hon var då beredd att begå mened? Nej, det håller inte. Inte på långa vägar.

Detta resonemang stinker av paranoia och konspirationstänkande. Domstolen iscensätter liksom ett skådespel, i vilket två oskyldiga ska få sina liv förstörda. Helin och rätten är i maskopi med dagboksvittnet...
Citera
2013-08-30, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är pofessor Agell som byggt sajten mediemordet.com.

Han är väl avliden, vem "sköter om den" nu då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in