Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
Jag blir inte klok på Posener. Han var 32 år när han planerade och genomförde Trustorrånet.
Innan det hade han blivit dömd till 6(!) år i fängelse för eko brott. Då hade han svindlat ca 500 miljoner. Dvs vid 28 års ålder. Det är något som inte stämmer här...
Han måste ju haft någon mentor. Han kan ju knappast ha hunnit lära sig dupera finansvärlden och banker på några år ute i arbetslivet. Han kan ju omöjligen vara den riktiga hjärnan. Känns som att det sitter någon gammal gubbe i Israel och lägger upp planer.
Man kan ju köpa rånplaner har jag hört a lá Pistol. Det kanske finns några som säljer eko brottsplaner också? Mycket mer nischad och unik bransch att pyssla med. Han kanske köpte något sådant.
En till liten tanke. Han hade tydligen gett gubben - finans miljardären Penser, i uppdrag att hitta undervärderade bolag att köpa och slakta. Kan det vara tvärtom. Att det är Penser som är hjärnan bakom allt och Posener bara ett verktyg? Finns det någon gemensam koppling någonstans? Israel? bardomen? släkten?
Vad har Posener för bakgrund annars? Familjens kontakter? Var han student 1:a på Handels i Stockholm? Vad hade egentligen Posener för kontakter på Penser? Hur har han fått dem? Hade han kontakt med gubben själv? Som bor i England vill jag minnas????
Har tänkt lite i samma banor som du, så ung och redan ett "geni" Varför inte nöja sig med dem 500 han svindlade till sig från början? Ioförsig åkte han ju fast för de, men en del hade han väl kunnat gömma undan eller? Är inte så påläst.
Men hur rik är han egentligen, på bilderna som dykt upp så ser han inte särskilt välklädd ut, man ser inga dyra klockor eller guldsmycken. Han verkade ju vilja sticka ut sommaren 97 efter trustor
Citat:
Ursprungligen postat av
M88
Den dokumentären var ju ett skämt tyvärr. Det som sas i dokumentären kunde ha sagts på 5 minuter. Vilket det iofs också gjordes men dom sa ju samma sak om och om igen....
JA tyvärr, det var som att lyssna på en repris från deras radiodokumentär. Tycker ändå det var ganska intressant, man får ju ändå säga att dem lyckades