2009-01-06, 14:56
Bannlyst
Övervägde ett tag, ifall dett är rätt forumsdel att posta denna tråd i. Men enligt mig så fyller Trustor-härvan alla kriterier för organiserad brottslighet. Bakom operationen var en internationell operation, med flera inblandade. Samt att Joakim idag är internationellt efterlyst.

Men poängen med denna tråd är, att jag skulle vilja diskutera Joakim Posener, ifrån en frigiven synvinkel.

År 2008 beslutade Stockholms tingsrätt att inte förlänga preskriptionstiden för grovt skattebrott. Vilket i praktiken skulle innebära att Posener går fri ifrån den tyngsta åtalspunkten.

Jag kommer inte ihåg, om det var i hans bok eller om det var intervjuven i TV3 för några år sedan, som ifrågavarande person uttalade sig ungefär såhär "...jag lovar att när jag återvänder till Sverige, så kommer jag hålla en presskonferens..." han utvecklade vidare med något liknande "...och jag lovar att berätta var jag hållit till och var jag varit..."

Ovanstående uttalanden är enligt mig väldigt intressanta, och finner Trustor-härvan väldigt intressant ifrån ett intellektuellt perspektiv. Men är inte till fullo insatt över vilka domar som fortfarande är öppna. Och när dessa kommer att preskriberas?

Vad tror ni, kommer Joakim Posener att hålla sitt löfte, och när kan vi i så fall vänta oss att han kommer "hem"?
Citera
2009-01-06, 15:09
Bannlyst
Jag håller med dig, han är oerhört intressant då han lyckats med flera ovanliga saker. Innan Trustor så satt han ju ca 5 år för ca 500 milj, så han vet ju hur man gör pengar den jäkeln.

Jag tror nog att han kommer infria sitt löfte om presskonferens etc, bara alla misstankar skrivs av (det har väl de gjort nu ?) så han vet att han kan åka hit utan risk.
Citera
2009-01-06, 15:17
Medlem
På tiden att det kom en tråd om mannen,myten,konceptet.. Detta är ju ändå snubben som borde ses som den största skurkhjälten i alla kategorier..
Citera
2009-01-06, 15:24
Medlem
Det finns ett antal trådar om Posener, här är den mest "matnyttiga"

https://www.flashback.org/showthread.php?t=168761
Citera
2009-01-06, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det finns ett antal trådar om Posener, här är den mest "matnyttiga"

https://www.flashback.org/showthread.php?t=168761

Fann den nog inte att vara speciellt matnyttig.
Citera
2009-01-06, 23:35
Medlem
Yiddishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Jag håller med dig, han är oerhört intressant då han lyckats med flera ovanliga saker. Innan Trustor så satt han ju ca 5 år för ca 500 milj, så han vet ju hur man gör pengar den jäkeln.

Jag tror nog att han kommer infria sitt löfte om presskonferens etc, bara alla misstankar skrivs av (det har väl de gjort nu ?) så han vet att han kan åka hit utan risk.

han har sitt lilla CSN lån kvar att betala + ränta, skriver dem av den kommer han nog. Judarna gillar inte att betala ränta
Citera
2009-01-07, 10:03
Medlem
Julius Moscas avatar
Att Posener skulle gömma sig särskilt aktivt är bara trams. Medierna tiger om att Posener är heljude och att han har israeliskt medborgarskap. Det första Posener gjorde när han blev lyst var att åka till sin lägenhet i Tel Aviv.

Troligaste är att han bytt namn i Israel och fått ut en nytt israeliskt pass i det nya namnet. Därefter kan han ju resa precis som han vill.
Citera
2009-01-07, 19:35
Medlem
Yiddishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Att Posener skulle gömma sig särskilt aktivt är bara trams. Medierna tiger om att Posener är heljude och att han har israeliskt medborgarskap. Det första Posener gjorde när han blev lyst var att åka till sin lägenhet i Tel Aviv.

Troligaste är att han bytt namn i Israel och fått ut en nytt israeliskt pass i det nya namnet. Därefter kan han ju resa precis som han vill.

Stämmer bra det.

Han är med största sannolikhet här flera gånger om året och han vinkar säkert åt polishuset när han åker förbi sittandes i sin taxi.
Citera
2009-01-07, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
Stämmer bra det.

Han är med största sannolikhet här flera gånger om året och han vinkar säkert åt polishuset när han åker förbi sittandes i sin taxi.

Att kunna visa sig, och ha laglig rätt att visa sig, men framför allt att våga sig, är vitt skilda saker.
Citera
2009-01-07, 19:43
Medlem
Yiddishs avatar
Citat:
Att kunna visa sig, och ha laglig rätt att visa sig, men framför allt att våga sig, är vitt skilda saker.

Laglig rätt att visa sig tror jag inte han bryr sig så mkt om. Han har ju knappast brytt sig om vad som är lagligt eller inte tidigare., Han lever precis som han vill nu ändå för pengar har han så det räcker och blir över, allt annat är bara snack
Citera
2009-01-07, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
Laglig rätt att visa sig tror jag inte han bryr sig så mkt om. Han har ju knappast brytt sig om vad som är lagligt eller inte tidigare., Han lever precis som han vill nu ändå för pengar har han så det räcker och blir över, allt annat är bara snack

Det jag menade var att jag inte tror han åkt runt och viftat i taxi, bara för han kunnat. Han vet att han kan bli igenkänd och torska och därför tror inte jag att han skulle ta risken.
Citera
2009-01-07, 19:46
Medlem
Yiddishs avatar
Citat:
Det jag menade var att jag inte tror han åkt runt och viftat i taxi, bara för han kunnat. Han vet att han kan bli igenkänd och torska och därför tror inte jag att han skulle ta risken.

Ok, Ja kanske men jag tror han har opererat sig. Men det kommer bli kul om han nu "kliver ur" garderoben en vacker dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in