Citat:
Ursprungligen postat av Vrängar'n
Stämmer bra. De brott som han varit misstänkt för är numera preskriberade, så han kommer inte att åtalas (om han skulle dyka upp). En drivande orsak till att han fortsätter att hålla sig undan har dock varit att Trustors konkursbo har stora ekonomiska krav på honom. Men jag tror att det är riktigt som du skriver, att även dessa krav närmar sig preskribering (normalt preskas fordringar efter 10 år).
En inte allt för vild gissning torde väl vara (som många andra skrivit) att han uppehåller sig i Israel. Bekanta till mig har även påstått att han rört sig mycket i Schweiz och Österrike, men om det finns någon substans i det eller om det bara är skitsnack vet jag inte.
Men han gjorde ju en förlikning med Trustor och betalade de 1,5 milj SEK. De skulder som preskas hos kronkalle är skatter (de har en presktid på 5 år men kan förlängas med ytterligare 5 år dock max 2 ggr, och det har skett. Det var skatt som uppstod under Thul-tiden).
Dock borde inte några kravbrev hindra honom från att "dyka upp"? Är ju inte brottsligt att ha skulder...
Vore kul om han skrev en ny bok om vad han sysslat med efter den sista boken

eller så är det inget han vill skriva om av olika skäl :P