Citat:
Ursprungligen postat av
crillecrille
Det är exakt detta som är poängen. En konstant är konstant.
Lögg av nu ni verklighetsfrånvända teoretiska fysiker. Inget är konstant. Kom igen då ni räknat ut sista siffran i talet pi. Jaså... går inte det? Nej det går inte på grund av att inte ens i matematiken finner man något absolut konstant ellet ens absolut vinkelrät. Det finns heller inte något i hela universum som väger exakt lika mycket som går att mäta. Läskigt? Ja, men iallafall bara för er som med asperger läst teoretisk fysik på universitetet. För er som vill inruta en blexibel icke konstant verklighet i absoluta sanningar, till er vill jag ge rådet att... tja... uppfinna världens bästa legoklots, eller kanske sortera och kategorisera de ni förmodligen har i en låda någonstans från barndomen.
Detta är tryggt och säkert, och inte lika läskigt som att diskutera hur man faktiskt kan få ljuset att gå snabbare. För visstitusan går det! Och ni som tvivlar... svara på frågan... exakt vad är ljusets hastighet just nu! Och var? Äh... det finns viktigare saker dessutom... ex vår dåliga äldreomsorg, att ta en fylla, fixa ett bra gök som livar upp. Men ni andra tråkmånsar får väl ägna er åt att sortera lego... men var inte ledsna, inte ens denna aspberger aktivitet är konstant utan kan erbjuda överraskningar. Lev väl, hav fun å sluta dissa mina kunskaper i ämnet bara för jag hade 5:a i fysik.
Shooooh! :-)