Citat:
Ursprungligen postat av
Noicer
Om "sommarstugan" kommer från p3-dokumentären så åsyftas eller antyds nog Allgéns stuga i skärgården. Där grävde polisen upp hela tomten i jakten på Catrine Da Costas skalle.
Trumvirvel...
På uppmaning av Christina Allgén.

Nej, stugan kommer från förhör med NK (som kände Catrine sedan 1981). NK förhördes i sept 1984. Jag har postat många bitar av NK:s förhör i tråden, men pga 2 personers patologiska ordbajsande (ngn psykdiagnos måste vara aktuell här alltså) är det lite rörigt, men jag har koll på mina grejer, och stugan nämns bla här:
https://www.flashback.org/sp44616668
Ha ha ha ... spettandet av trädgårdslandet, en riktigt svensk klassiker, fy fan, förlåt att jag svär, men hur j-a dum får en utredare bli?
När rikstokan Christina fått polisen att spetta sönder exmakens trädgårdsland (en helt störd idé från början) i jakt på ett huvud, och när man dessutom inte hittar ngn j-a huvud, då borde utredarna tagit en paus, varsin kall dusch, satt sig runt fikabordet och undrat vad i h-e man sysslade med
Exakt där borde hela utredningen ha frysts och ändrat riktning, och CA borde hållts så kort som möjligt. Hon var uppenbarligen en labil person som vissa poliser utnyttjade, man mjölkade henne på stoff att använda i en skenutredning ...