2013-08-29, 00:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Damen med hunden kanske mindes fel ställe också, det kanske var på Beckomberga hon gick runt och såg läkarna?

Nja, den gamla damen med hund såg de båda läkarna gå in på Anatomiska institutionen som ligger typ ett stenkast från rättsläkarstationen i Solna, om du nu vet vart O:s fd. arbetsplats ligger någonstans förstås ?
Citera
2013-08-29, 01:07
Bannlyst
Kan man utesluta KI eller KS?
Citera
2013-08-29, 01:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Om det var humoristiskt menat så blev det en fullträff!

Nej, spånar gör man ju till en viss gräns, så om Damen med hunden talar sanning, så kan det inte ha varit vid Beckomberga. Å andra sidan kanske läkarna inte var i styckartagen när Hunddamen såg dem vid Anatomen (som hon kallade byggnaden för)?

Är det helt orimligt att tänka sig att läkarna kanske träffade varandra flera gånger ?
Och den gamla damen med hund råkade vara på plats just vid ett av dessa tillfällen den 11/6 -84 på KI:s område i Solna ?

Och enligt dagboksvittnet så berättade väl Catrine för henne att hon brukade träffa två läkare varav den ena hade en liten dotter (skåningen) och som jag har fattat av det hela så skedde väl dessa möten flera gånger om jag inte fått det hela om bakfoten ?
Någon som vet mer om dagboksvittnets uppgifter gällande detta ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-08-29 kl. 01:37.
Citera
2013-08-29, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är det helt orimligt att tänka sig att läkarna kanske träffade varandra flera gånger ? Och den gamla damen med hund råkade vara på plats just vid ett av dessa tillfällen den 11/6 -84 på KI:s område i Solna ?

Och enligt dagboksvittnet så berättade väl Catrine för henne att hon brukade träffa två läkare varav den ena hade en liten dotter (skåningen) och som jag har fattat av det hela så skedde dessa möten väl flera gånger om jag inte missminner mig ? Någon som vet mer om dagboksvittnets uppgifter gällande detta ?

Nej, absolut inte. Japp, så kan det ha varit.

Jo, de ska ha träffats oftare än en gång i alla fall. I Styckmordsmålet framkommer det, genom MS, att CdC först lärt känna Allmänläkaren (som försåg henne med tabletter), 1983, och någongång senare Obducenten (1984?). Hon ska ha varit mer bundis med A än O.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-29 kl. 01:43.
Citera
2013-08-29, 02:06
Bannlyst
Barnet ska inte ha varit med alla gånger heller. Flickan kanske bara var med vid ett tillfälle?

Vet inte, men jag får en känsla av att det kan ha rört sig om strypsex som gått överstyr. Nej, detta är inte taget direkt ur luften. Kanske läkarna bara föredrog typ sjukhusliknande lokaler för "lekarna"?..."Dödsrummet" får en att direkt associera till bårhus.
Citera
2013-08-29, 02:45
Medlem
Knullandet, strypningen, drickandet, knarkandet, överdosen och styckningen eller obduktionen kan ha skett var som helst. Men om jag minns rätt skedde det hela på själva rättsläkarstationen. Men visst, det kan ha skett någonstans i någon lägenhet i Vasastan också.

KI och KS är nämligen mycket avskilda på natten. De enda som rör sig på området då (förutom i närheten av akuten) är vaktbolag möjligen.

Nu vill jag veta exakt var fyndplats 2 var nånstans.
Citera
2013-08-29, 03:10
Bannlyst
Döden (olycka, självdöd, överdos, vållande, mord) kan ha slagit till i en lägenhet* (som hyrts. Under falskt namn?) någonstans och styckningen sedan kan ha skett på en annan plats, rättsläkarstationen i Solna, dit kroppen förts. Och har ju naturligtvis inte kroppen styckats enbart för att bli av med liket, utan för att styckningen varit kulmen på en akt av sexuell natur ("avancerad nekrofili" föreslog Obducenten att det kunde vara i en tidningsintervju eller om det var i förhör han sa så). Fotohandlaret vittnade om bilder på en styckad kvinnokropp och det talar för, om fotohandlarparet talar sanning, att det varit viktigt för GM att dokumentera styckningen, som en slags "grädde på moset".

Kan dessa foton i betydelse för GM motsvara de makabra foton som hittades hemma hos honom, när polisen gjorde husrannsakan? Kan Obducenten ha tagit fler foton på sin döda hustru, foton som han aldrig visade för polisen? Fotot/Foton han tagit på sin döda hustru, som ligger i en öppen kista, kanske har en sexuell innebörd?

*) Tänker på en lägenhet som läkarna kan ha haft till sitt förfogande, för just sådana här speciella möten med CdC, och som de då naturligtvis hållit hemligt för deras respektiven.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-29 kl. 03:36.
Citera
2013-08-29, 08:09
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är det helt orimligt att tänka sig att läkarna kanske träffade varandra flera gånger ?
Och den gamla damen med hund råkade vara på plats just vid ett av dessa tillfällen den 11/6 -84 på KI:s område i Solna ?

Och enligt dagboksvittnet så berättade väl Catrine för henne att hon brukade träffa två läkare varav den ena hade en liten dotter (skåningen) och som jag har fattat av det hela så skedde väl dessa möten flera gånger om jag inte fått det hela om bakfoten ?
Någon som vet mer om dagboksvittnets uppgifter gällande detta ?
Eftersom dagboksvittnesvittnets vittnesmål/dagböcker visats sig vara ett hundraprocentigt falsarium blir kan man inte utgå från något som står i dagböckerna.

Trådens vändning de senaste dagarna gör ju i princip tråden meningslös. Enligt er kan ju läkarna precis var som helst, när som helst styckat kroppen. Blir ena tillfället motbevisat försöker ni med ett annat.
Citera
2013-08-29, 08:12
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach

Det är sant. Så tolkar jag det också rent spontant. Men, styckningen kan ändå ha ägt rum 16-17 juni. Men, den kan likväl ha ägt rum den 11 juni.

Men du hävdade ju att KR i sitt uttalande "i nära anslutning" syftade på plus/minus två veckor. Och att du själv varit och är inne på samma linje. Hur ska du ha det?
Citera
2013-08-29, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Jag har tidigare i tråden frågat ifall den hundägare som hittade en av sopsäckarna med Catrines kroppsdelar någonsin blivit undersökt som eventuell misstänkt. Svaret jag fick var att detta förmodligen gjorts men inget säkert. Varför jag frågade detta förklarade jag aldrig då mina funderingar var baserade på vad jag anser vara lösa rykten. Efter att jag nyligen åter igen lyssnat på P3 dokumentären om fallet gjorde jag dock en intressant observation. Det nämns att hon sin sista tid i livet kan ha befunnit sig i en sommarstuga utanför Stockholm.

Detta är ryktet jag hörde för många år sedan, mellan 2004 - 2006:

Självklart är detta ett extremt löst rykte. Jag anklagar inte heller hundägaren för att vara mördaren och kan inte heller bekräfta att han någonsin sagt detta. Anledningen till att jag postar detta är att jag skulle vilja ha det motbevisat. Så länge jag inte fått svar på frågan kommer den alltid finnas där bak i huvudet varje gång jag läser om fallet.

Catrines vän NK umgicks med en hundägare som disponerade en stuga söder om söder sommaren 1984, nära Farsta. De båda männen färdades dit i bil. Inget vittne har dock sagt att Catrine befunnit sig i stugan. Var Catrine befann sig och när är extremt svårt att utröna när man inte har tillgång till hennes bekanta längre, men hon levde nog i mitten av juni, och snurrade väl runt på Norrmalm, som vanligt, kvartande här och där.
Citera
2013-08-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Knullandet, strypningen, drickandet, knarkandet, överdosen och styckningen eller obduktionen kan ha skett var som helst

Bra utgångspunkt, jag önskar att polisen arbetade som du, då skulle de säkert få finare resultat snabbare Var som helst. Hm. Låt oss se, vi kastar pil ut i världsrymden och hoppas Ärligt talat, ingen kommer någonsin att lösa detta fall, men med hårt arbete och tur kan man komma bra nära sanningen. Och sanningen har inget med Expressens åttiotalslöp att göra. Ett tips bara.

Och så lite fakta: Catrine dog med största säkerhet inte av strypning eller en överdos. Strypning får blodet att samlas i lungorna, och ströps Catrine skulle lungorna varit fulla med koagulerat blod. Så var inte fallet. Det hade varit rätt lätt att se. Likdelarna var dessutom extremt blodfattiga, och det är mkt svårt att tömma en kropp på blod om hjärtat inte slår.

Catrine drabbades antagligen av en dramatisk blödning medan hon levde, en blödning orsakad av stickande/skärande våld mot buken och/eller halsen, och om hon dog på detta sätt kan det förklara bristen på strid och sk avvärjningsskador. Om man skärs i halspulsådern eller om stora kroppspulsådern skärs sönder finns det inte särskilt mkt tid kvar att göra någonting, särskilt inte om man redan är omtöcknad, som Catrine var dagligen.
Senast redigerad av Eremona 2013-08-29 kl. 08:32.
Citera
2013-08-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
KI och KS är nämligen mycket avskilda på natten. De enda som rör sig på området då (förutom i närheten av akuten) är vaktbolag möjligen

Nej, sjukhus är fulla av folk dygnet runt, eftersom det krävs kvällspersonal och nattpersonal. KS var/är ett av S-Holms största sjukhus, och dessutom så gör vaktbolag rutinkoller, kör runt, låser upp och kikar i olika rum och korridorer på natten, det är bolagens jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in