Citat:
Ursprungligen postat av
Popcorn76
Mycket intressant. Det styrker anledningen till fp2. Han körde nog upp där för att det är mindre risk att bli sedd när han lastade av delarna, än om han parkerat precis framför ödehuset.
Jag tror fortfarande att ödehuset var målet, av någon anledning, för hela kroppen. Men att han blev avbruten/han avbröt. Om det stämmer att huset var tomt 13/5, så måste benen ha flyttats efter det. Vilket betyder att delarna inte kan ha varit i bra skick. Han klarade kanske bara av benen. Stanken och synen blev för mycket.
Har en gammal pm från en som haft mer rätt än fel i sina pm och som skriver att benen låg ner och var i bra skick och inte hade legat länge i naturen när de hittades av MPS den 20/5. Det hela verkar väldigt makabert och skulle i så fall tyda på att de förvarats på annan plats. En plats med kyla, fritt från djur och korpar.
Har läst de flesta av mina tidigare erhållna pm ang myndighetspersonen. Jag får en känsla av att hen troligtvis kommer från MPS och jobbar som tjänsteman på någon myndighet när hen inte är med i olika sök. När det gäller denna person så hade hen tydligen blivit observerad av någon som senare i efterhand tipsat polisen om att någon varit kring huset och snokat. På så sätt kom hen/myndighetspersonen i kontakt med polisen och har därför blivit förhörd.