2013-08-29, 10:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Mycket intressant. Det styrker anledningen till fp2. Han körde nog upp där för att det är mindre risk att bli sedd när han lastade av delarna, än om han parkerat precis framför ödehuset.
Jag tror fortfarande att ödehuset var målet, av någon anledning, för hela kroppen. Men att han blev avbruten/han avbröt. Om det stämmer att huset var tomt 13/5, så måste benen ha flyttats efter det. Vilket betyder att delarna inte kan ha varit i bra skick. Han klarade kanske bara av benen. Stanken och synen blev för mycket.

Har en gammal pm från en som haft mer rätt än fel i sina pm och som skriver att benen låg ner och var i bra skick och inte hade legat länge i naturen när de hittades av MPS den 20/5. Det hela verkar väldigt makabert och skulle i så fall tyda på att de förvarats på annan plats. En plats med kyla, fritt från djur och korpar.

Har läst de flesta av mina tidigare erhållna pm ang myndighetspersonen. Jag får en känsla av att hen troligtvis kommer från MPS och jobbar som tjänsteman på någon myndighet när hen inte är med i olika sök. När det gäller denna person så hade hen tydligen blivit observerad av någon som senare i efterhand tipsat polisen om att någon varit kring huset och snokat. På så sätt kom hen/myndighetspersonen i kontakt med polisen och har därför blivit förhörd.
Citera
2013-08-29, 10:42
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. jag får för mej att större delen (alltså nästan hela låret) fanns på båda benen i huset! då avtrycket i golvet visar en bredare "ren" yta än jag tycker att det hade blivit om benen var kapade vid knäet! det som runnit ur benen kan ju bilda hur stor eller liten fläck som helst men ytan som benen täckte mot golvet är då skyddat mot vätskan från benen!! hoppas du förstod det där!!

Jag förstod dig precis
Men då, om benen var kapade någonstans mitt på låren, kan vi ju utesluta en jägare tex. Det är ju mycket enklare att kapa vid leder och det vet jägare. Om någon kapat mitt på låren så har man arbetat bra mycket hårdare än man måste.
Om det inte var hela benen, alltså kapade ovanför lårbenet.
Citera
2013-08-29, 10:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Har en gammal pm från en som haft mer rätt än fel i sina pm och som skriver att benen låg ner och var i bra skick och inte hade legat länge i naturen när de hittades av MPS den 20/5. Det hela verkar väldigt makabert och skulle i så fall tyda på att de förvarats på annan plats. En plats med kyla, fritt från djur och korpar
Eller att VB var vid liv fram till kort tid innan fyndet.
Citera
2013-08-29, 10:59
Medlem
Citat:
Nej, nej, jag tror inte att alla kroppsdelar var i huset, men jag tror att det var planen från början. Han avbröt efter benen.
2. ja jag tänkte väl det! du har haft ungefär samma teori som jag med hela tillvägagångssättet, och så plötsligt gör du en kovändning?? phu...du sansade dej! (skojar)
Citera
2013-08-29, 11:03
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. ja jag tänkte väl det! du har haft ungefär samma teori som jag med hela tillvägagångssättet, och så plötsligt gör du en kovändning?? phu...du sansade dej! (skojar)

Nej, gud, jag står fast vid det jag tror tills jag hör något som låter mer trovärdigt.
Citera
2013-08-29, 11:05
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ja, jag har också tänkt i de banorna några gånger, men åklagaren sa ju att döden inträffat 4-5/5. Kan de ha så fel tror du?
Citera
2013-08-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ja, jag har också tänkt i de banorna några gånger, men åklagaren sa ju att döden inträffat 4-5/5. Kan de ha så fel tror du?
Jag också skulle peka på ÅKs uttalande angående datumet. Kan vara så att benen låg i annan plats än fp2 innan de flyttades till fp1?
Citera
2013-08-29, 11:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sa hon det innan eller efter rättsläkarens rapport?
Citera
2013-08-29, 11:22
Medlem
Citat:
Sa hon det innan eller efter rättsläkarens rapport?
Jag kommer ihåg att det blev diskussioner om datumet här tidigare i tråden och har för mig att åk hade fått information från rättsläkaren. Vet du själv när åk uttalade sig angående datumet?
Citera
2013-08-29, 11:24
Medlem
highfives avatar
Citat:

Skulle i så fall förklara benens skick, samt att han/de kunde åka upp med bilen/bilarna efter den lilla vägen jag beskrev. Även kanske en förklaring till vad han gjorde där vid ödehuset den 16/5.

Vad har du mer för info och tankar som kan stödja detta?
Citera
2013-08-29, 11:33
Medlem
Citat:
Jag förstod dig precis
Men då, om benen var kapade någonstans mitt på låren, kan vi ju utesluta en jägare tex. Det är ju mycket enklare att kapa vid leder och det vet jägare. Om någon kapat mitt på låren så har man arbetat bra mycket hårdare än man måste.
Om det inte var hela benen, alltså kapade ovanför lårbenet.
ja men borde inte då avtrycken på golvet vara vinklade snett? 0m du tänker från höftkulan ner till grenen! då blir snittytan t.o.m större, tror jag!! och var det inte en del av nån höftkula/led som saknades? isåfall tänker jag, att benen var kapade mitt på låret och när förruttnelsen gör att musklerna börjar lösas upp.. ...då finns det ju egentligen ingenting som håller fast höftkulan!! då kan den ju lossna!! eller vad tror du/ni??
Citera
2013-08-29, 11:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Skulle i så fall förklara benens skick, samt att han/de kunde åka upp med bilen/bilarna efter den lilla vägen jag beskrev. Även kanske en förklaring till vad han gjorde där vid ödehuset den 16/5.

Vad har du mer för info och tankar som kan stödja detta?
Inget mer än att det kan vara svårt att bevara så stora kroppsdelar. VB kan ha hållits fången ett tag efter försvinnandet, och därefter dödats eller avlidit av närings- eller vätskebrist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in