2013-04-24, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Ja, på något märkligt sätt blev de ju det. Det värsta rättsövergreppet i modern svensk historia. Är det inte på tiden att de får upprättelse?

De fick sitt straff.
Citera
2013-04-24, 01:27
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
De fick sitt straff.

Det fick Sture Bergvall också. Den jäveln.
Citera
2013-04-24, 01:36
Bannlyst
Citat:
Det fick Sture Bergvall också. Den jäveln.

Vet inte mycket om Quick-fallet, men har fått intrycket av att han medgav mord (som han inte begått, får man väl förmoda), så länge läkarna pumpade honom full med medicin och han fick sina "15 minuter".

Läkarna har inte medgivit något som de anklagats för.
Citera
2013-04-24, 01:42
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Vet inte mycket om Quick-fallet, men har fått intrycket av att han medgav mord (som han inte begått, får man väl förmoda), så länge läkarna pumpade honom full med medicin och han fick sina "15 minuter".

Läkarna har inte medgivit något som de anklagats för.

Har det någonsin föresvävat dig att det beror på att de är oskyldiga till det de anklagats för?
Citera
2013-04-24, 01:49
Bannlyst
Tomtbokens vänner har ju alla möjliga (van)föreställningar om att staten och rättsväsendet ingår i en ondskefull landsomfattande/rikstäckande konspiration mot två läkare...jo, man kanske skulle skriva en bok om det?: Tomtar på loftet.

Citat:
Har det någonsin föresvävat dig att det beror på att de är oskyldiga till det de anklagats för?

Nej, jag tror inte de är oskyldiga.
Citera
2013-04-24, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Denna drapa var mkt väntad, och ingenting du påstår har inte bemötts hundratals ggr i tråden. Du måste argumentera, inte bara påstå, det räcker ju inte med att påstå saker, hur många ggr man än påstår dem. Man måste underbygga, motivera, analysera.

Trapphusdebaklet har jag och du redan avhandlat, poliserna som vittnen har jag kommenterat massor av ggr (och vittnesmålet skapar ingen styckmördare), fotohandlarparet skapar inte ngn styckmördare om de har rätt (vilket de inte har), och läkarnas utseenden läckte, vilket punkterar parets vittnesmål/utpekande, vittnesmålen som säger att CdC levde efter pingsten kommer från hennes närmaste krets, och ska tas med i en seriös polisutredning, och om de sen är viktiga eller inte ska polisen avgöra, och ett vittnesmål är mkt tydligt dessutom, men de t hamnade i slasken, och de gavs i aug 1984, och jag hoppas kunna gå till källan och verkligen bekräfta detta snart, och Gonerka dödade tre ggr, och mordet på Wanda och mordet på paret några år senare var mkt olika, dvs om han begick ett fjärde mord kunde det uppvisa nya drag, han var inte monoton, och självmordet har utretts 4 ggr, och även om TH mördade sin partner (vilket han säkerligen inte gjorde) så gör det honom inte till styckmördare, och man frågade ca 200 kvinnor utan att hitta kopplingen mellan TH. TA och CdC, och skälen till att Rajs jagade TH var prestige, paranoia, omsorg om arbetsplatsens rykte, okunskap, rädsla för polisen och rädsla för att TH skulle smutsa ner Härms rykte, han var på väg upp i karriären. Det finns ju en anledning att personer frikopplas pga jäv. Rajs var jävig. Han var TH:s lärare. Han hade mkt att förlora på TH:s inblandning i utredningen, och det var uppenbart från början att Rajs ville nita TH. Vilket han gjorde, med benägen hjälp av Ormstad och Olsson bla.

I likhet med Hagenbach är du besatt av satellitfenomen. Själva bevisningen undviker du. Självmord, strypning i en trapp, sexköp osv, detta är inslag i en enormt komplex berättelse, men du verkar tro att du att du kan dra en linje med linjal mellan ett underligt självmord, en udda person, en skrämmande arbetsplats, sexköp och ett extremt spektakulärt dödsfall, kanske ett styckmord. Det du sysslar med är ngn sorts religiöst färgad associationslogik, ngn sorts privat slagrutemaraton.

Japp, där har vi det, du jobbar med en slagruta, en inre slagruta som magiskt ska leda dig från ett för dig läskigt fenomen raka vägen till vattnet, dvs styckmordets arkitekt. 100% supersnurrigt.

Knäppt också, att dra upp just Gonerka. som har en jättefet bulletlista, och i hans fall saknas bara personkoppling, och han var dessutom gåtorsk på MS-gatan. Bredvid SG är läkarna mikroskopiska, det går inte ens att jämföra. Det finns mer att säga om SG, men allt är redan sagt, många ggr.

--------------------------------

Phu, jag undrar hur många ggr jag svarat LOM eg.

Herregud, ibland önskar jag att jag kunde ha en fil med bara ref-uppgifter, i bokstavsordning. Det är en j-a massa detaljer att hålla reda på, och om jag gör en dundertabbe hoppas jag att jag blir påmind, så den inte fortplantar sig. Att de som tydligt ogillar mig slår ner på mina missar kan jag inte lita på (Hagenbach och LOM är besatta av en 30 år gammal folkskröna och vet ju inte ens hur Catrines kropp styckades), men annars är ju ovänner rätt bra på att hålla en själv på tårna, men jag hoppas också att de som håller med mig i stort kan rätta mig om jag kör i diket som en idiot.

Och du ska klaga på att andra upprepar sig
Jag svarade på ditt inlägg enbart för att svara på ditt trams som du har upprepat hur många gånger som helst här i denna tråd.

Vi vet att Rajs led av paranoia (enligt dig) och att han var "jävig" och att han jagade sin stackars elev TH med blåslampa.
Vi vet att polisen frågade 200 kvinnor om det fanns någon koppling mellan TH och Catrine.
Vi vet att du är fixerad vid Gonerka och att han dödade 3 ggr.
Vi vet att självmordet har utretts 4 ggr (är du säker, det var kanske bara 3 ggr )
Jag kan fortsätta men varför upprepa allt ditt trams ännu en gång, det blir bara tröttsamt för oss andra här.
Du Eremona är som en grammofonskiva som har hakat upp sig.
Du har ju redan från början bestämt dig för att läkarna är oskyldiga, jag tror inte ens om dom mot alla odds skulle erkänna så här 30 år senare att du skulle kunna acceptera det och få in det i skallen.

Du kan fortsätta hur länge du vill med att posta inlägg i den här tråden, faktum kvarstår:
Fotohandlarparet var säkra på att det var allmänläkaren som lämnade in fotorullen, kvinnan var bergsäker, mannen var lite mindre säker.
Sen kan du misskreditera deras vittnesmål i all evighet om det nu gör dig lycklig på kuppen
Citera
2013-04-24, 01:53
Medlem
Citat:
Jag har också haft kontakt med en läkare. Är jag nu helt plötsligt ett offer för en seriemördare?

Jag tar mig friheten att översätta ditt inlägg till bibbarspråk så att även läkarlyncharna har en chans att förstå ironin:

Jag vill också bibba! En bibbare bibbade mig i bibban och en annan i bibben. Helt olika tillfällen men jag minns detta med bibb. Kan de ha varit bibbmördare? Jag minns också att jag läste i Bibbpressen om en bibbmördare som var bibbducent. Han är från Bibbland eller Bibbland precis som Dr Lecter. Han har bibbigt hår och bibbarjacka och ser bibbig ut. Han bibbmördade sin första fru och drack hennes bibb.

Jag bibbar också med Annikas pappa. Hoppas de bibbar in min husläkare och bibbar hennes liv nu.

Tack! Hoppas jag får bibbarhjälp nu. Nu gäller det att min historia publiceras också. Bibbar vidare och borrar lite i huvudet. Såg två män med barnvagn för flera år sen. Är det något att vittna om? Jag minns detta nu nämligen. Det snöade den dagen.

Admin, detta är ontopic. Tro det eller ej.
Citera
2013-04-24, 02:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Hur vet du så bestämt veta att dom är 100% oskyldiga ?
Hur kan du vara så bergsäker på det ?
Har det någonsin föresvävat dig att dom faktiskt kan vara skyldiga.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-04-24 kl. 02:09.
Citera
2013-04-24, 02:15
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur vet du så bestämt att dom är 100% oskyldiga ?
Hur kan du vara så bergsäker på det ?
Har det någonsin föresvävat dig att dom faktiskt kan vara skyldiga.

Jag vet sedan tidigare att du anser att läkarna är "väldigt" skyldiga.(https://www.flashback.org/sp38642130)
Vi som tillhör kategorin vanligt hyggligt folk lever dock efter devisen att antingen är man skyldig eller så är man det inte. Och eftersom det inte finns något som talar för deras skuld i frågan så bör man följdriktigt anta att deras skuld är lika med 0%.
Citera
2013-04-24, 02:18
Bannlyst
Citat:
Jag vet sedan tidigare att du anser att läkarna är "väldigt" skyldiga.(https://www.flashback.org/sp38642130)
Vi som tillhör kategorin vanligt hyggligt folk lever dock efter devisen att antingen är man skyldig eller så är man det inte. Och eftersom det inte finns något som talar för deras skuld i frågan så bör man följdriktigt anta att deras skuld är lika med 0%.

Åtminstone juridiskt (fast inte ens det, för Spak satte ner foten - med en jävla smäll).
Citera
2013-04-24, 02:36
Bannlyst
* Ex-fru Allgén = "sinnessjuk"
* Fotohandlarparet = "linslusar", snälla medborgare, som bara "ville hjälpa till"
* Dagboksvittnet = "menederska"
* Anne-Catherines far = "lustigkurre" och "hämndlysten"
* Anne-Catherines mor = "hämndlysten"
* Hanna Olsson = "manshatare" + hundratals andra oangenäma och mindre smickrande omdömen
* Jovan Rajs = "tyrann", "psykopat" + hundratals andra oangenäma och mindre smickrande omdömen
* Lars Borgnäs = "UFO"
* Olle Lindquist = "fantasifull" (snällt omdöme)
* Carl-Anton Spak = "prestigeförsvarare"
* Christian Diesen = "hemsk stalinist"

och det finns fler personer som Tomtboken diskvalificerar. Anledningen till detta? Jo, de har varit "dumma" mot läkarna, på ett eller annat sätt. Och hade det funnits tusen stycken nyckelpersoner i detta drama, som på minsta vis varit en finne i arslet på läkarna, så hade dessa på samma sätt förlöjligats, svartmålats, tärnats och kvarterats av Tomtfar (dvs. PL).
Citera
2013-04-24, 02:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Kom med något nytt, svara också på min fråga, hur kan du så 100% bergsäkert veta att dom är oskyldiga ?
Finns det inget utrymme alls för att vittnena kan tala sanning när dom pekar ut läkarna ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in