Ursprungligen postat av Eremona
Denna drapa var mkt väntad, och ingenting du påstår har inte bemötts hundratals ggr i tråden. Du måste argumentera, inte bara påstå, det räcker ju inte med att påstå saker, hur många ggr man än påstår dem. Man måste underbygga, motivera, analysera.
Trapphusdebaklet har jag och du redan avhandlat, poliserna som vittnen har jag kommenterat massor av ggr (och vittnesmålet skapar ingen styckmördare), fotohandlarparet skapar inte ngn styckmördare om de har rätt (vilket de inte har), och läkarnas utseenden läckte, vilket punkterar parets vittnesmål/utpekande, vittnesmålen som säger att CdC levde efter pingsten kommer från hennes närmaste krets, och ska tas med i en seriös polisutredning, och om de sen är viktiga eller inte ska polisen avgöra, och ett vittnesmål är mkt tydligt dessutom, men de t hamnade i slasken, och de gavs i aug 1984, och jag hoppas kunna gå till källan och verkligen bekräfta detta snart, och Gonerka dödade tre ggr, och mordet på Wanda och mordet på paret några år senare var mkt olika, dvs om han begick ett fjärde mord kunde det uppvisa nya drag, han var inte monoton, och självmordet har utretts 4 ggr, och även om TH mördade sin partner (vilket han säkerligen inte gjorde) så gör det honom inte till styckmördare, och man frågade ca 200 kvinnor utan att hitta kopplingen mellan TH. TA och CdC, och skälen till att Rajs jagade TH var prestige, paranoia, omsorg om arbetsplatsens rykte, okunskap, rädsla för polisen och rädsla för att TH skulle smutsa ner Härms rykte, han var på väg upp i karriären. Det finns ju en anledning att personer frikopplas pga jäv. Rajs var jävig. Han var TH:s lärare. Han hade mkt att förlora på TH:s inblandning i utredningen, och det var uppenbart från början att Rajs ville nita TH. Vilket han gjorde, med benägen hjälp av Ormstad och Olsson bla.
I likhet med Hagenbach är du besatt av satellitfenomen. Själva bevisningen undviker du. Självmord, strypning i en trapp, sexköp osv, detta är inslag i en enormt komplex berättelse, men du verkar tro att du att du kan dra en linje med linjal mellan ett underligt självmord, en udda person, en skrämmande arbetsplats, sexköp och ett extremt spektakulärt dödsfall, kanske ett styckmord. Det du sysslar med är ngn sorts religiöst färgad associationslogik, ngn sorts privat slagrutemaraton.
Japp, där har vi det, du jobbar med en slagruta, en inre slagruta som magiskt ska leda dig från ett för dig läskigt fenomen raka vägen till vattnet, dvs styckmordets arkitekt. 100% supersnurrigt.
Knäppt också, att dra upp just Gonerka. som har en jättefet bulletlista, och i hans fall saknas bara personkoppling, och han var dessutom gåtorsk på MS-gatan. Bredvid SG är läkarna mikroskopiska, det går inte ens att jämföra. Det finns mer att säga om SG, men allt är redan sagt, många ggr.
--------------------------------
Phu, jag undrar hur många ggr jag svarat LOM eg.
Herregud, ibland önskar jag att jag kunde ha en fil med bara ref-uppgifter, i bokstavsordning. Det är en j-a massa detaljer att hålla reda på, och om jag gör en dundertabbe hoppas jag att jag blir påmind, så den inte fortplantar sig. Att de som tydligt ogillar mig slår ner på mina missar kan jag inte lita på (Hagenbach och LOM är besatta av en 30 år gammal folkskröna och vet ju inte ens hur Catrines kropp styckades), men annars är ju ovänner rätt bra på att hålla en själv på tårna, men jag hoppas också att de som håller med mig i stort kan rätta mig om jag kör i diket som en idiot.