2013-08-28, 22:42
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilverkatt
Tydligen får hon inte träffa sina barn så mycket nu. Jag tror det är Mattias som har dem. De har hunnit göra slut och bli tillsammans ett par vändor sen det spelades in.

Ja så kan det ju va, soc verkade ju inte hitta anledning att ta barnen och då känner jag att jag litar på deras bedömning. Sen är väll han vårdnadshavare eller så och då är det ju normalt att dom bor där.
Citera
2013-08-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djunash
Det låter ju himla osannolikt, varför skulle en person som uppenbart knarkar(!) och som inte har någon anknytning till barnens existens helt plötsligt förfoga över dem?

Jag är alltså inte helt säker på att de bor hos honom, men jag har sett på fb att hon frågade om han och barnen kunde komma hem till henne och hälsa på.

Tror inte de har så många alternativ förutom någon helt okänd.
Citera
2013-08-28, 22:50
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RocknRollPussy
Ja så kan det ju va, soc verkade ju inte hitta anledning att ta barnen och då känner jag att jag litar på deras bedömning. Sen är väll han vårdnadshavare eller så och då är det ju normalt att dom bor där.

Hur kan Mattias vara vårdnadshavare när han uppenbarligen inte ens kan förmynda över sig själv och inte har blodsband till iaf barn nr1? Skulle inte förvåna mig det minsta om han är far till barn nr2 och då kan det vara förståeligt om han och hans godeman blir vårdnadshavare åt även den förste bastarden.
Citera
2013-08-28, 22:50
Medlem
djunashs avatar
Citat:
Jag är alltså inte helt säker på att de bor hos honom, men jag har sett på fb att hon frågade om han och barnen kunde komma hem till henne och hälsa på.

Tror inte de har så många alternativ förutom någon helt okänd.

Då får man ju hoppas han är ren numera om så är fallet!
Citera
2013-08-28, 22:58
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djpsykos
Hur kan Mattias vara vårdnadshavare när han uppenbarligen inte ens kan förmynda över sig själv och inte har blodsband till iaf barn nr1? Skulle inte förvåna mig det minsta om han är far till barn nr2 och då kan det vara förståeligt om han och hans godeman blir vårdnadshavare åt även den förste bastarden.
Han kan ju ha tagit över papparollen. Man behöver inte ha bidragit med spermie föratt ta hand om ett barn.
Citera
2013-08-28, 22:59
Medlem
Citat:
Då får man ju hoppas han är ren numera om så är fallet!

Om de nu var hos honom var det en kortare period. Kollade lite på fb och de är hos en annan familj nu.
Citera
2013-08-28, 23:01
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Om de nu var hos honom var det en kortare period. Kollade lite på fb och de är hos en annan familj nu.
Jag hoppas att barnen kommer genom detta utan att bli som sina föräldrar och utan för stora psykiska skador.
Citera
2013-08-28, 23:03
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RocknRollPussy
Han kan ju ha tagit över papparollen. Man behöver inte ha bidragit med spermie föratt ta hand om ett barn.

Nä det är så sant så, han verkade dock inte vara skapt till att agera pappa. Skenet kan bedra, han är förhoppningsvis omtänksam och kärleksfull så att barnen får en stabil uppväxt.
Citera
2013-08-28, 23:03
Medlem
djunashs avatar
Citat:

Glömde fråga innan, varför får hon inte träffa sina barn (ber om ursäkt ifall jag missat det i tidigare inlägg)? Återfall?
Citera
2013-08-28, 23:08
Medlem
Citat:
Glömde fråga innan, varför får hon inte träffa sina barn (ber om ursäkt ifall jag missat det i tidigare inlägg)? Återfall?

Det var bråk mellan henne och M tror jag. Det var i samma veva som det tog slut.
Nja, jag har svårt att tro att hon skulle börja droga igen.
Citera
2013-08-28, 23:29
Medlem
På nått sätt blir man ganska illa berörd av det här programmet. Det handlar om svaga människor, det handlar om små barn och om drogmissbruk. Man kan tycka att Hasse Aro borde ha använt sin välavlönade tid till något mer angeläget än en familj som fallit isär. Det känns lite billigt att göra sensation av det här.

- My har uppenbarligen haft det tufft i livet. Ta sig ur ett drogmissbruk kräver styrka, och ta sig från en man som är hotfull kräver ännu mer av den varan. Att hon fick ett barn till med Fredrik kan förstås klandras av oss andra nu i efterhand, men man vet ju själv hur det är när man är kär och vill förlåta. Det är svårt att se klart alla gånger! Jag tror att hon är ärlig i sitt uppsåt när hon sökte TV3s hjälp. Hon upplever nog situationen som katastrofal och mår förmodligen mycket dåligt. Hon förtjänar långt bättre än såhär.

- "Fredrik" har ett kontrollbehov som är sjukt. Han kan inte släppa henne och gå vidare. Ge killen nått journummer till akutvården inom psykiatrin, han mår inte bra! Kanske kan han, efter mycket bearbetning, komma till insikt om hur snett han hamnat och bättra sig på längre sikt. Eller så är läget hopplöst.

- Den nuvarande killen Mattias tycker jag får onödigt mycket skit här i tråden. Folk dömer honom efter hur killen ser ut och det är inte rimligt. I en så pressad situation som de lever under är det förmodligen lätt hänt att inte vara riktigt till sin fördel i TV. Han har visat att han älskar och kan ge trygghet, det ska han ha cred för. Har han ett mörkare förflutet får vi tro att detta är historia sedan länge.
Citera
2013-08-28, 23:31
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrownImperial
Alltså fy fan vad lågt att lägga ut hennes förlossningsbilder. Hur fan anmäler man skiten? På feedback saken?

Blogspot är väl numera Blogger? Har anmält sidan som trakasserier hos Blogger nu iaf.
Bloggen har varit igång i nästan ett år - förstår inte hur My inte har lyckats få bort den än, om hon ens har försökt.

Anmälan om trakasserier kan göras här:
https://support.google.com/blogger/answer/3091837?id=&url=

Eller grovt innehåll:
https://support.google.com/blogger/answer/82111?id=&url=

Eller nakenhet:
https://support.google.com/blogger/answer/76314?id=&url=

Men åtminstone de två sistnämnda leder nog bara till att besökare varnas för grovt/naket innehåll, precis som det redan är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in