Otroligt att så många gläds av att en skola stängs och att eleverna, varav 97% uppger att de känner sig trygga, skickas iväg till ovissa förhållanden. Verkligen alla som faktiskt går där blir extremt upprörda och försvarar skolan in i det sista. Medan de som aldrig satt sin fot där hejar på och tycker beslutet är förträffligt.
Är människor avundsjuka eller vad är det frågan om? Varför kan inte de få ha sitt?
Jag finner ingen annan förklaring såvida inte flashback nyligen börjat köpa aftonhorans löpsedlar som en källa till objektiv information. Jag har sett sexuella övergrepp nämnas ett otal gånger i tråden och folk pratar som att det är väl underbyggt att sådant faktiskt förekommer och tillåts fortgå av skolan.
Har folk helt missat att historien om sexuella övergrepp bygger på anonyma uppgifter om en två år gammal händelse som inte kom till skolans vetskap förrän efter polisanmälan upprättats.
Helt jävla otroligt.
http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/inrikes/lundsberg-kan-komma-att-polisanmala-misstankta-sexbrott-sjalv_7600992.svd
Vad sägs som att jag gör ett anonymt samtal till skolinspektionen och säger att rektorn på KTH tvingat mig till analsex, ska vi stänga ner de också i så fall?
Är människor avundsjuka eller vad är det frågan om? Varför kan inte de få ha sitt?
Jag finner ingen annan förklaring såvida inte flashback nyligen börjat köpa aftonhorans löpsedlar som en källa till objektiv information. Jag har sett sexuella övergrepp nämnas ett otal gånger i tråden och folk pratar som att det är väl underbyggt att sådant faktiskt förekommer och tillåts fortgå av skolan.
Har folk helt missat att historien om sexuella övergrepp bygger på anonyma uppgifter om en två år gammal händelse som inte kom till skolans vetskap förrän efter polisanmälan upprättats.
Helt jävla otroligt.
Citat:
Saken försvåras av att de påstådda övergreppen ska ha skett för två år sedan, att uppgiftslämnarna är okända och att namn på eventuella förövare och offer saknas.
http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/inrikes/lundsberg-kan-komma-att-polisanmala-misstankta-sexbrott-sjalv_7600992.svd
Citat:
– Men med handen på Bibeln kan jag säga till dig att jag inte har hört talas om de allvarliga sexuella övergrepp som framkommit i anonyma telefonsamtal till Skolinspektionen 2011. Vi har inte fått kännedom om detta. Jag undrar varför Skolinspektionen inte har informerat oss om detta och varför de inte själva har gjort en polisanmälan? säger Staffan Hörnberg.
Vad sägs som att jag gör ett anonymt samtal till skolinspektionen och säger att rektorn på KTH tvingat mig till analsex, ska vi stänga ner de också i så fall?