2013-08-28, 11:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Nu blir jag nyfiken.
När tvingar man i sammanhang och presentation?

På forum eller i verkliga livet? För ordet "tvinga" får ju lite olika innebörd beroende på arenan, så att säga.
2013-08-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
På forum eller i verkliga livet? För ordet "tvinga" får ju lite olika innebörd beroende på arenan, så att säga.
Upp till dig att definiera.. Är allt utanför tangentbordet tvingande..tex?
2013-08-28, 12:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Upp till dig att definiera.. Är allt utanför tangentbordet tvingande..tex?

"Tvingande" utanför tangentbordet skulle jag nog främst se som indoktrinering medelst pådyvling av barn och vilsna vuxna.

I forummiljö skulle jag mer betrakta "tvingande" som just nämnda predikningsmetod: Klistra in diverse verser eller "det bara är så"-argument och sedan vägrar bemöta kritik. Alltså mer av karaktären "tvinga" folk att läsa deras dumheter när de inte har för avsikt att bemöta kritiken som oundvikligen kommer. Det är väl den enda teist-kritiken som förekommer på forumet såvitt jag vet.
2013-08-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ja enligt vissa..visst.. Enligt andra inte.. Men där stannar nog inte diskutionen.. Ville ju prata om sådana glansödga ateister som vill tvinga sig på i trådar som TS uttalat sagt sig inte önska. Enligt många av dina jämlikar borde du förbjudas från ditt predikande. (Note, har inte sagt att du tycker så)

Tvinga, predika påstår du att ateister gör...stora ord från ett Jv må jag säga som drivit det här med hjärntvätt till nya tidigare oanade nivåer!

Ett Jv ska väl vara försiktig med pekfingrar mot andra med tanke på er historia?

Vore ju bättre du kom med hållbara argument för din sak än att gnälla över mothugg...
2013-08-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Tvinga, predika påstår du att ateister gör...stora ord från ett Jv må jag säga som drivit det här med hjärntvätt till nya tidigare oanade nivåer!

Ett Jv ska väl vara försiktig med pekfingrar mot andra med tanke på er historia?

Vore ju bättre du kom med hållbara argument för din sak än att gnälla över mothugg...
Kee?
2013-08-28, 21:44
Medlem
Citat:
"Tvingande" utanför tangentbordet skulle jag nog främst se som indoktrinering medelst pådyvling av barn och vilsna vuxna.

I forummiljö skulle jag mer betrakta "tvingande" som just nämnda predikningsmetod: Klistra in diverse verser eller "det bara är så"-argument och sedan vägrar bemöta kritik. Alltså mer av karaktären "tvinga" folk att läsa deras dumheter när de inte har för avsikt att bemöta kritiken som oundvikligen kommer. Det är väl den enda teist-kritiken som förekommer på forumet såvitt jag vet.
Indoktrinering av barn förstår jag vad du menar och med den förståelsen för vad du menar med det håller jag med dig i den mån att alla föräldrar indoktinerar sina barn efter sin egen bästa förmåga om vad dom tror är bäst för sin avkomma.
Men vad menar du med att pådyvlande av vuxna? Att du definierar dom (som jag antar att du menar) som har ett öppet sinne och sökande som vilsna visar på imam färdigheter värdiga Alquida.
2013-08-28, 22:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Indoktrinering av barn förstår jag vad du menar och med den förståelsen för vad du menar med det håller jag med dig i den mån att alla föräldrar indoktinerar sina barn efter sin egen bästa förmåga om vad dom tror är bäst för sin avkomma.

Jag sätter inte likhetstecken mellan att allmänt uppfostra sitt barn och pådyvla dem sin egen religion.

Citat:
Men vad menar du med att pådyvlande av vuxna? Att du definierar dom (som jag antar att du menar) som har ett öppet sinne och sökande som vilsna visar på imam färdigheter värdiga Alquida.

Precis som jag skriver så pratar jag om vilsna vuxna. Folk som inte riktigt kan försvara sig själv mot missionerande. Och det kan röra sig om allt ifrån kristna missionärer som levde rövare i afrika till dagens jehovas vittnen som systematiskt knackar dörr i hopp om att träffa på nån stackare när denne är i ett svagt tillstånd, så att man sedan kan snacka omkull denne med sin bullshit. Vidrigt är ordet.
2013-08-29, 11:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Tänkte påminna om TS vilja och regler för denna tråd..
Vill någon kränka och tvinga sig in? Ok för mig.. Men låt då ordet va fritt för alla

Forumreglers tillämpning får du ta upp med 'högre' auktoriteter på forumet.
2013-08-29, 13:35
Medlem
Citat:
Jag sätter inte likhetstecken mellan att allmänt uppfostra sitt barn och pådyvla dem sin egen religion.

Precis som jag skriver så pratar jag om vilsna vuxna. Folk som inte riktigt kan försvara sig själv mot missionerande. Och det kan röra sig om allt ifrån kristna missionärer som levde rövare i afrika till dagens jehovas vittnen som systematiskt knackar dörr i hopp om att träffa på nån stackare när denne är i ett svagt tillstånd, så att man sedan kan snacka omkull denne med sin bullshit. Vidrigt är ordet.
Byt ur JV mot politiker så får du se att ateister inte är felfria heller, Iffyniffi. Den vilsna Annie Lööf vill tvångsmata oss med lögnen att det är nån annan som betalar när företag slipper sjuklöneansvaret för den andra veckan. Men de betalar ju genom arbetsgivaravgiften, i vilken sjuklön ingår!
2013-08-29, 13:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Byt ur JV mot politiker så får du se att ateister inte är felfria heller, Iffyniffi. Den vilsna Annie Lööf vill tvångsmata oss med lögnen att det är nån annan som betalar när företag slipper sjuklöneansvaret för den andra veckan. Men de betalar ju genom arbetsgivaravgiften, i vilken sjuklön ingår!

Falsk analogi.

Och även om der hade varit en legitim analogi, vad skulle det leda till? "Dom andra gör det också"?
2013-08-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och även om der hade varit en legitim analogi, vad skulle det leda till? "Dom andra gör det också"?
Det finns "liberala" som inte förstår det här med grundlagsskyddade fri- och rättigheter, och försöker därför avskaffa religion i skolan m m. De är inte bättre själva när de tvångsmatar sina barn med myten att de vet bäst.
2013-08-29, 13:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Byt ur JV mot politiker så får du se att ateister inte är felfria heller, Iffyniffi.

Jämför du dörrknackande politiker med dörrknackande JV?

Då kanske du borde överväga att betrakta skillnaden mellan att be om någons röst och snärja in någon ovetande i ett livslångt sektliv. Men det här med nyanser har aldrig varit din starka sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in