2013-08-28, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basura
Utveckla lite är du snäll

Vet inte hur RF räknat men om man tar varje lokalgrupp av Fria Nationalister kommer man väl upp i tio bara där (i Göteborg la de ju ner två gånger...)? Sen har vi ju de där Nordiska Rikspartiet (var väl iofs aldrig så seriösa) och Nationell Ungdom (kanske inte formellt nedlagda, men knappast en organisation att räkna med på något sätt).

Och många före detta nazister som aktivt hoppat av (och inte bara lagt ner/knarkat bort sig) har ju erkänt att militant antifascism varit en stor faktor. Minns att Johnny Höglin föreläste på min högstadieskola och berättade att efter att han fått stryk under ett torgmöte i Stockholm (då hans "kamrater" flydde och lämnade honom) så ljögs det friskt och vilt inom rörelsen om vad som egentligen hänt. Vilket fick honom att ifrågasätta hela grejen.

Nassar får spö -> de blir demoraliserade -> de börjar ifrågasätta.
Nassar får spö -> de kan inte upprätthålla sin tuffa macho-image -> folk vill inte gå med.

Det är ingenting konstigt för mig eftersom jag inser att det fungerar åt andra hållet också. Det var svårare att vara vänsteraktivist förr, på grund av nassars våld och hot. Nu är det inte alls samma grej längre, jag kan iaf garantera att det är så i min hemstad.

FNU veks mer av interna skäl än ett par töntars skadegörelse.
2013-08-28, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av internetkrigarN
Va? Menar du att fotbollsfirmor skulle slåss regelbundet mot militanta antifascister?

Inte regelbundet, och man söker inte upp dem. Men det är klart att de fått stryk många gånger just för att de stör sig på dem.
2013-08-28, 03:09
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Du har sagt att han är bostadslös men har inga bevis.
Du har sagt att han har fått sparken men inga bevis.
Du har sagt att han har blivit utkastad hemifrån men har inga bevis.
Han bor hemma hos mamma Inga och tjänar under 100 000:- / år.

Att han skulle vara pundare har jag ingen aning om, och jag ser heller inte relevansen för vare sig det eller var han bor någonstans. Det viktiga är att han är en kapitalismens knähund och att han suger etablissemangskuk.
2013-08-28, 03:15
Medlem
Bjornserkrs avatar
Det jobbiga är ju att Infogiver och hans underhuggare har rätt - *ick *taffas kan fortsätta anfalla nationalister och förstöra deras hem, så länge han inte möter kraftigt motstånd och kanske själv får en kniv i magen eller får sin mamma innebränd eller om lillebrorsan hans bryter någon arm vid armbågsleden och får något finger avklippt.

Förutom att det finns många AFA:iter och RF:are i området kring Mälardalen: är det en slump att alla attacker sker där? Det tror inte jag, i alla fall. Hur arbetslösa de än är så kan de nog tillsammans spara ihop till några bilar och lite bensin och skulle lätt kunna åka runt i landet och göra hembesök. Men de verkar stanna i Mälardalen.

Varför?

Tja ... jag skulle gissa på: de märker att det fungerar och att de inte möter något motstånd.
Senast redigerad av eskimå 2013-08-28 kl. 18:46.
2013-08-28, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Han bor hemma hos mamma Inga och tjänar under 100 000:- / år.

Att han skulle vara pundare har jag ingen aning om, och jag ser heller inte relevansen för vare sig det eller var han bor någonstans. Det viktiga är att han är en kapitalismens knähund och att han suger etablissemangskuk.

Han bor INTE hemma (och hans mamma heter inte Inger), han är utsparkad och har inte fått bo hemma på över ett år. Hans enda inkomst nu är socialbidrag efter han fick sparken från ett deltidsjobb på en ungdomsgård kommunen fixade till honom.

Nu lever han som bostadslös på oss som arbetar varje dag och betalar skatt. Utan stöd från kapitalet och vi som betaalar skatt skulle han ha svalt ihjäl för länge sedan.

Att bli dömd till fängelse är nog hans enda räddning så han blir avgiftad.
2013-08-28, 04:02
Bannlyst
Citat:
Det jobbiga är ju att Infogiver och hans underhuggare har rätt - Nick Staffas kan fortsätta anfalla nationalister och förstöra deras hem, så länge han inte möter kraftigt motstånd och kanske själv får en kniv i magen eller får sin mamma innebränd eller om lillebrorsan hans bryter någon arm vid armbågsleden och får något finger avklippt.

Förutom att det finns många AFA:iter och RF:are i området kring Mälardalen: är det en slump att alla attacker sker där? Det tror inte jag, i alla fall. Hur arbetslösa de än är så kan de nog tillsammans spara ihop till några bilar och lite bensin och skulle lätt kunna åka runt i landet och göra hembesök. Men de verkar stanna i Mälardalen.

Varför?

Tja ... jag skulle gissa på: de märker att det fungerar och att de inte möter något motstånd.

Det är ju 100 % sant. Polisen har ju politiska direktiv att låta de leka runt så länge de sparkar neråt på utsatta människor.
2013-08-28, 06:38
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Det jobbiga är ju att Infogiver och hans underhuggare har rätt - Nick Staffas kan fortsätta anfalla nationalister och förstöra deras hem, så länge han inte möter kraftigt motstånd och kanske själv får en kniv i magen eller får sin mamma innebränd eller om lillebrorsan hans bryter någon arm vid armbågsleden och får något finger avklippt.

Varför?

Du påstår på fullaste allvar att man medvetet ska ge sig på aktivisters familj? Bränna ihjäl dennes mamma eller klippa av lillebrorsans finger? Du anser att det är berättigat?
2013-08-28, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Basura
Nope, du ska bara förklara för oss vad du har för grund att påstå att Marx bara satte nya begrepp på gamla teorier och varför de är förlegade. Några exempel tack!

Och nej, man kan inte läsa kapitalet och titta på världen idag och säga att det är som Marx skrev. Men Marx var en analytiker av sin samtid och sin historia, inte en spågubbe eller en lyckad politisk strateg. Proletariatets diktatur, kom igen liksom. Genom att läsa Marx kan man se utvecklingen fram till hans tid på ett annat sätt än man kunde utan honom, och man kan använda samma synsätt för att se utvecklingen från då till nu. Därmed inte sagt att verkligheten är nu, som den var då.

Fria lade ner, sen försökte många som var inblandade där starta ett nytt projekt med ett nytt namn. Det är inte samma organisation. Jag är medveten om att NRP gick i graven för att führern blev för gammal, det jag menade var att utan militant antifascism hade säkert NRP, Fria och flera andra nazigrupper kunnat rekrytera mer folk och leva vidare längre. Hur som helst har gatuaktivismen och våldet mot vänsteraktivister minskat, vilket varit målet med antifascismen.

Att SD vinner mark är en separat fråga, eftersom det inte handlar om en militant gaturörelse, (som RF:s och AFA:s metoder är anpassade för) utan främlingsfientlig populism.

Flera länder har det senaste hundra åren försökt införa delar av Marx teorier (oftast genom blodiga revulitioner), samtliga har slutat som grymma diktaturer där oliktänkandes har avrättats....
2013-08-28, 11:37
Medlem
Skuggvarelses avatar
Två tankar den här videon väcker är att det finns kämparvilja, och att det finns naivitet. En nästan tre minuter lång aktivistfilm som ska kasta ljus över Revfronts metapolitiska strategi för klasskamp, kvinnokamp, internationalism m.m fylls med skadegörelse och enstaka attacker på andra ur den arbetarklass som man säger sig företräda som har fel åsikt (baserat på bostadsområde, bilmärke osv). På vilket sätt gynnar detta era intressen? Är dessa människor dem som har makten att påverka och förändra?

Före SD's valframgångar (som jag förutsätter att ni anser fascistiska) definierade sig kanske ett par tusen i ett land på miljoner som nationalister - desto fler identifierar sig som kapitalister. Jag ser inte hur ni attackerar moderatstyrda villaområden i bättre områden, fast dessa privatpersoner utgör ett betydligt större kollektiv med ideologiska ståndpunkter som skiljer sig från era. Varför?

Varför väljer ni inte ut mål som skulle vara högintressanta att skrämma och hota till förändring: bankirer, chefredaktörer, högt uppsatta politiker m.fl istället för att attackera maktlösa aktivister för någon marginaliserad politisk grupp, aktivister som oftast kommer från samma ekonomiska bakgrund som er själva och som är lika mycket slavar under den organiserade judenheten som er? Med anti-fascister och fascister bråkar internt kan den rasmedvetna sionistiska rovdjurskapitalismen breda ut sig över landet och försämra villkoren primärt för arbetarklassen, oavsett om de bär rött, brunt eller svart. Här finns en gemensam fiende som dessutom är den starkaste och den globalt mest ohotade. Varför inte ägna tid åt att bekämpa den, istället för maktlösa privatpersoner?

Vad mig befarar finns i princip inga nationalistiska kampvideos som utgörs av nationalister som ägnar sig åt att uppsöka AFA eller Revfront-aktivister i deras hem under slagorden nationalism, folkgemenskap, klassfred samtidigt som de taggar hakkors på privatpersoner husfasader. Antagligen för att man inte i samma omfattning uppfattar den vänsterextrema miljön som det primära hotet mot det idealsamhälle man strävar mot, och för att meningslösa trakasserier mot maktlösa privatpersoner inte riktigt representerar den politik man försöker lyfta fram. Det är väl därför Svenska motståndsrörelsen inte heter Anti-anti-fascistisk front och ägnar sin fritid åt att söka upp och misshandla män och kvinnor ur era egna lokalgrupper.

Skulle ni lyfta blicken från era forna klasskompisar som valde fel politisk väg och ska bestraffas för det, skulle ni börja se fördelarna med ett nationalistiskt samhälle som värnar om den trygghet och moral som gått förlorat i globalismen.
2013-08-28, 11:57
Medlem
Exakt hur mycket hjälp är det om man överfaller nån bankdirektör? Det är ju inte kapitalisterna som är problemet.. Det är system som är problemet. Även om en bankdirektör hoppar av så kommer en annan som är lika girig för att kapitalisten kräver detta.

Nassarna attackeras ju för att fascismen är en arbetarfientlig ideologi som ställer arbetarna mot varandra för att sedan ta makten och sedan fortsätta med att behålla kapitalismen som ett system. Man ska bara lära sig av historien. Hitler själv sa att man skulle ha bekämpat hans rörelse innan de blev för stora..
2013-08-28, 12:04
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Exakt hur mycket hjälp är det om man överfaller nån bankdirektör? Det är ju inte kapitalisterna som är problemet.. Det är system som är problemet. Även om en bankdirektör hoppar av så kommer en annan som är lika girig för att kapitalisten kräver detta.

Exakt hur mycket hjälp är det om man överfaller nån nationalistledare? Det är ju inte nationalister som är problemet.. Det är system som är problemet. Även om en nationalistledare hoppar av så kommer en annan som är lika girig för att nationalisten kräver detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Nassarna attackeras ju för att fascismen är en arbetarfientlig ideologi som ställer arbetarna mot varandra för att sedan ta makten och sedan fortsätta med att behålla kapitalismen som ett system. Man ska bara lära sig av historien. Hitler själv sa att man skulle ha bekämpat hans rörelse innan de blev för stora..

Du ser ingen som helst motsägelse i detta resonemang? Inget uns av kontraproduktivitet att attackera maktlösa privatpersoner? Vad var det för fel på Hitlers politik? Kvinnor fick det bättre, barnfamiljer gynnades ekonomiskt (inte minst arbetarklassens).
2013-08-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Alienation var ju ett sådant begrepp, förmodligen det mest kända.

Förklara gärna hur alienationsteorin är felaktig.

Citat:
Flera länder har det senaste hundra åren försökt införa delar av Marx teorier (oftast genom blodiga revulitioner), samtliga har slutat som grymma diktaturer där oliktänkandes har avrättats....

Man "inför" inte Marx teorier mer än man "inför" Einsteins eller Freuds. Teorierna är observationer och analyser av verkligheten, som sedan eventuellt motbevisas av framtida forskare eller blir förlegade när verkligheten förändras. Att Marx teorier inte är moderna är en självklarhet, men den analytiska metod som han utvecklade för att förstå historieutvecklingen (den historiska materialismen) går lika bra att använda idag som då, som om hundra år.

Det du menar är att man följde till viss del Marx politiska strategi med ett kommunistiskt parti och "proletariatets diktatur". Och det sket sig ju, vilket man hade kunnat förstå om man hade applicerat lite marxistisk analys på hans egen strategi.

Jag sa från början att Marx var en dålig politisk strateg, men det betyder inte att hans teorier var felaktiga. Alienationsteorin och profitkvotens fallande tendens är absolut högrelevanta idag. Precis som att relativitetsteorin inte automatiskt blir felaktig för att Einstein var ett svin mot sin fru.

Citat:
Varför väljer ni inte ut mål som skulle vara högintressanta att skrämma och hota till förändring: bankirer, chefredaktörer, högt uppsatta politiker m.fl istället för att attackera maktlösa aktivister för någon marginaliserad politisk grupp, aktivister som oftast kommer från samma ekonomiska bakgrund som er själva och som är lika mycket slavar under den organiserade judenheten som er? Med anti-fascister och fascister bråkar internt kan den rasmedvetna sionistiska rovdjurskapitalismen breda ut sig över landet och försämra villkoren primärt för arbetarklassen, oavsett om de bär rött, brunt eller svart. Här finns en gemensam fiende som dessutom är den starkaste och den globalt mest ohotade. Varför inte ägna tid åt att bekämpa den, istället för maktlösa privatpersoner?

Den våldsamma fascismen kan man försvaga genom att angripa enskilda personer. Det fungerar inte på samma sätt med bankdirektörer och företagsägare, även om RF pysslat med sådant också (man dumpade t.ex. sopor utanför någon chefs dörr under konflikten med sopgubbarna) vilket också är bra. Men när det gäller att bedriva offensiv klasskamp är det så klart bättre att organisera sig på sin arbetsplats, i ett fack, i sitt bostadsområde med sina grannar, än att försöka föra hela klassens kamp som en liten klick aktivister.

Organisera sig med sina kollegor och grannar på dagen - jaga nassar som RF på natten, typ. Sen att du tror på konspirationsteorier om en rasmedveten organiserad judenhet, det får du hantera själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in