Citat:
Ursprungligen postat av
Autozione
Man skulle ju kunna ha ett medlemstak, problemet blir väl bara om det blir fullt och det kommer fler som vill spela, då tappar vi ju dem till ett annat Crew. Dessutom har vi nu 16 spelare med PS3 och i så fall slår taket i redan nu, över 1 månad innan release. Men jag förstår hur du tänker så vi skulle ju givetvis kunna ha ett temporärt tak, men jag vill helst inte avvisa någon som vill vara med.
Men alla detaljer om hur Crews och sådant fungerar i GTAV har ju inte släppts än så då kanske vi får klarhet i hur det där med hus, bilar och sådant fungerar mellan servrar.
Jo jag förstår hur du tänker, men samtidigt inte

Säg att jag köper en lägenhet på en server, går in på en annan server, där någon redan har köpt den. Vad händer?
Men detta är ju lösare snack än lössnus. Vi får helt enkelt se desto närmare vi kommer releasen, men samtidigt så känner jag att själva idén med att ha ett Crew försvinner om man har över 40 pers.
Själva grundtanken bakom ett Crew är ju att kunna kolla vilka som är online, och som man spelat med innan och dra ihop ett gäng för att råna en spritbutik. Annars kan man lika gärna köra online mot andra personer.
Kanske strunta i medlemsantal tak, och köra på listor istället? (D.v.s "Grupp 1 PS3" och efter att antalet ökar skapa fler "Grupper", 1 grupp=16 pers?. Sköter man sig inte och är offline på tok för mycket så kickas man osv.
Detta tycker jag ändå att det ska "bestämmas" innan det börjar röra sig mot den 17e, för då kommer ju antalet intresserade att joina tiodubblas.
Bara spekulationer och teorier, vi vet ju i princip ingenting om GTA Online än.