2013-08-26, 19:19
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Det vore trevligt att få lite gangstersämja.. men tycker ändå att ett medlemstak vore dumt, det är ju flashback crew, ska vara öppet för alla flashbackers!

Enda anledningen skulle va om ens bilar osv. är låsta till en server som vi snacka om, men det är väl inte så?
Senast redigerad av Tord-Eugene 2013-08-26 kl. 19:21.
Citera
2013-08-26, 19:28
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Det är inte över en månad innan release
Syftade på releasen av GTA Online den 1:a Oktober.

Citat:
Ursprungligen postat av Tord-Eugene
Det vore trevligt att få lite gangstersämja.. men tycker ändå att ett medlemstak vore dumt, det är ju flashback crew, ska vara öppet för alla flashbackers!

Enda anledningen skulle va om ens bilar osv. är låsta till en server som vi snacka om, men det är väl inte så?
Bilar och sådant kan jag inte tänka mig är låsta till en specifik server. I Collectors Edition får man ju ett garage inklusive en bil, Khamelion, och det vore ju konstigt om man enbart kunde använda den på den första servern man går in på. Läste också ett rykte, ett väldigt löst sådant, att man enbart kan köpa ett hus eller lägenhet per person i GTA Online, annars måste man ju customiza sin lägenhet igen varje gång man går in på en ny server.

Så jag tror att ens uppgifter angående bilar, kläder, vapen, lägenhet osv. är låst till personen man är och inte servern. Det känns mest troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av viko95
Varför blev den andra tråden avstängd?
För mycket spekulation/tjöt om PC, PS4, läckor osv. Detta är dock tråden för multiplayer så är du sugen att spela med oss andra på Flashback joina vårt Crew på Social Club
Senast redigerad av Autozione 2013-08-26 kl. 19:34.
Citera
2013-08-26, 19:37
Medlem
Autoziones avatar
Lite mer multiplayer-fakta om Collectors Edition som man givetvis beställt

http://www.rockstargames.com/newswire/article/51257/more-details-and-screens-from-the-grand-theft-auto-v-special-and.html

- Speciella vapen: .50 Cal Pistol, Bullpup hagelbössa och en hammare att kötta med

- Lite unika kläder

- Man kan spela som Niko Bellic och Claude och Misty från GTA 3

- Khamelion elektrisk sportbil och ett garage

Man kommer tydligen att kunna skräddarsy sin karaktärs vardagsliv och utseende liknande Sims
Senast redigerad av Autozione 2013-08-26 kl. 19:39.
Citera
2013-08-26, 19:41
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Så jag tror att ens uppgifter angående bilar, kläder, vapen, lägenhet osv. är låst till personen man är och inte servern. Det känns mest troligt.

Precis, kan inte tänka mig att det är på annat vis.

Men återigen till frågan om medlemstak, skippar vi det tills vidare eller?
Citera
2013-08-26, 19:50
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Precis, kan inte tänka mig att det är på annat vis.

Men återigen till frågan om medlemstak, skippar vi det tills vidare eller?
Man skulle ju senare kunna dela upp det i olika "lag" kanske som krigar mot varandra. Annars kan vi ju ha ett stort Crew så man alltid har folk att spela med och även om man spelar själv tror jag att man bidrar till statistiken. Det skulle vara kul att läsa fler personers åsikter men själv tycker jag att vi borde avvakta till Rockstar har tillkännagivit sin information om hur Crews fungerar i GTA V.
Citera
2013-08-26, 19:55
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Lite mer multiplayer-fakta om Collectors Edition som man givetvis beställt

http://www.rockstargames.com/newswire/article/51257/more-details-and-screens-from-the-grand-theft-auto-v-special-and.html

Man kommer tydligen att kunna skräddarsy sin karaktärs vardagsliv och utseende liknande Sims

WTF "Sims"-funktionen verkar ju bara vara till collectors edition, satans pisseri

Citat:
Man skulle ju senare kunna dela upp det i olika "lag" kanske som krigar mot varandra. Annars kan vi ju ha ett stort Crew så man alltid har folk att spela med och även om man spelar själv tror jag att man bidrar till statistiken. Det skulle vara kul att läsa fler personers åsikter men själv tycker jag att vi borde avvakta till Rockstar har tillkännagivit sin information om hur Crews fungerar i GTA V.

Låter bra. Crewet bör bli så stort som möjligt så att det alltid finns folk online. Skulle man senare vilja bilda en egen liten grupp är det ju bara att göra det.
Citera
2013-08-26, 20:02
Medlem
Citat:
Man skulle ju kunna ha ett medlemstak, problemet blir väl bara om det blir fullt och det kommer fler som vill spela, då tappar vi ju dem till ett annat Crew. Dessutom har vi nu 16 spelare med PS3 och i så fall slår taket i redan nu, över 1 månad innan release. Men jag förstår hur du tänker så vi skulle ju givetvis kunna ha ett temporärt tak, men jag vill helst inte avvisa någon som vill vara med.

Men alla detaljer om hur Crews och sådant fungerar i GTAV har ju inte släppts än så då kanske vi får klarhet i hur det där med hus, bilar och sådant fungerar mellan servrar.

Jo jag förstår hur du tänker, men samtidigt inte
Säg att jag köper en lägenhet på en server, går in på en annan server, där någon redan har köpt den. Vad händer?

Men detta är ju lösare snack än lössnus. Vi får helt enkelt se desto närmare vi kommer releasen, men samtidigt så känner jag att själva idén med att ha ett Crew försvinner om man har över 40 pers.
Själva grundtanken bakom ett Crew är ju att kunna kolla vilka som är online, och som man spelat med innan och dra ihop ett gäng för att råna en spritbutik. Annars kan man lika gärna köra online mot andra personer.
Kanske strunta i medlemsantal tak, och köra på listor istället? (D.v.s "Grupp 1 PS3" och efter att antalet ökar skapa fler "Grupper", 1 grupp=16 pers?. Sköter man sig inte och är offline på tok för mycket så kickas man osv.

Detta tycker jag ändå att det ska "bestämmas" innan det börjar röra sig mot den 17e, för då kommer ju antalet intresserade att joina tiodubblas.

Bara spekulationer och teorier, vi vet ju i princip ingenting om GTA Online än.
Citera
2013-08-26, 20:06
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacoeater
Säg att jag köper en lägenhet på en server, går in på en annan server, där någon redan har köpt den. Vad händer?

Men detta är ju lösare snack än lössnus. Vi får helt enkelt se desto närmare vi kommer releasen, men samtidigt så känner jag att själva idén med att ha ett Crew försvinner om man har över 40 pers.
Själva grundtanken bakom ett Crew är ju att kunna kolla vilka som är online, och som man spelat med innan och dra ihop ett gäng för att råna en spritbutik. Annars kan man lika gärna köra online mot andra personer.
Kanske strunta i medlemsantal tak, och köra på listor istället? (D.v.s "Grupp 1 PS3" och efter att antalet ökar skapa fler "Grupper", 1 grupp=16 pers?. Sköter man sig inte och är offline på tok för mycket så kickas man osv.

Detta tycker jag ändå att det ska "bestämmas" innan det börjar röra sig mot den 17e, för då kommer ju antalet intresserade att joina tiodubblas.

Bra tänk, tål att tänka på
Citera
2013-08-26, 20:39
Medlem
yedis avatar
Citat:
Såg en video om det där. Med största sannolikhet så kommer huset man köper vara kopplat till sitt eget konto, alltså så kan i teorin 1000 pers äga samma fastighet fast när man gå in i den så är man ensam och det är din egen. Angående att få in kompisar så kommer det förmodligen gå till så att man bjuder in dem man vill ha på virtuellt besök till sin lägenhet.

Jag är förresten på FB-gruppen! Återkommer senare med uppgifter men kommer lira på PS3.
Citera
2013-08-26, 21:18
Medlem
Jag kan haka på Ps3 crewet. Nick; HerrApskalle
Citera
2013-08-26, 22:00
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
WTF "Sims"-funktionen verkar ju bara vara till collectors edition, satans pisseri

Låter bra. Crewet bör bli så stort som möjligt så att det alltid finns folk online. Skulle man senare vilja bilda en egen liten grupp är det ju bara att göra det.
"Sims"-funktionen är nog för alla spelare, skillnaden med Collectors Edition verkar bara vara att man kan välja tre "gamla" rollfigurer.
Citat:

När jag tänker efter lite mer så gillar jag ditt tänk angående att ha ett mindre Crew på runt 40. Det är som du säger bra att vara ett gäng som spelar regelbundet så att man kan ta olika roller vid t.ex. rån: en är tungt beväpnad med mycket armor, en är krypskytt som täcker mot polis etc. Man vet sina styrkor och svagheter helt enkelt. Tillkommer det fler än de 40 som är taket kan man skapa ett till Crew som spelar med varandra och om det är folk som kanske droppar av det första finns det lediga platser.

Så vi kan ju bestämma en spärr på 32 eller kanske 40 stycken så har vi lite marginal, blir dock svårt att kontrollera så det blir exakt 20 på varje plattform men det löser sig nog.

Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Jag är förresten på FB-gruppen! Återkommer senare med uppgifter men kommer lira på PS3.

Citat:
Ursprungligen postat av jteez
Jag kan haka på Ps3 crewet. Nick; HerrApskalle
Trevligt med mer folk Glöm inte att skapa konto på Social Club.
Senast redigerad av Autozione 2013-08-26 kl. 22:09.
Citera
2013-08-26, 22:10
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Ju fler som är med i crewet desto större chans att hitta nån att spela med. Och gillar man nån extra mycket så är det väl bara att adda. Gillar inte alls idén om ett tak på hur många som får vara med och att man måste spela x antal timmar varje vecka för att få leva vidare i crewet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in