2013-08-26, 17:21
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Bloodstone ger dig ingen damage. Med treads kan du börja ganka och med en orchid kan du döda de flesta i spelet

Hur ger inte bloodstone dmg när majoriteten av SS damage kommer från spells och inte rightclick earlygame?
Citera
2013-08-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Bloodstone ger dig ingen damage. Med treads kan du börja ganka och med en orchid kan du döda de flesta i spelet
Om du tänker så här, med några bloodstone charges kan du "spam-attackera" med ultin. Du får då 90 extra skada och även aoe ms/as slow.
Citera
2013-08-26, 18:35
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Hur ger inte bloodstone dmg när majoriteten av SS damage kommer från spells och inte rightclick earlygame?
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Om du tänker så här, med några bloodstone charges kan du "spam-attackera" med ultin. Du får då 90 extra skada och även aoe ms/as slow.

Haha vänta, menar ni bloodstone har mer "kill-potential" än orchid?
Citera
2013-08-26, 18:44
Medlem
Lillemess avatar
Orchid > Bloodstone.
Citera
2013-08-26, 18:58
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Haha vänta, menar ni bloodstone har mer "kill-potential" än orchid?

Menar att det är en bättre first item än orchid, visst att solo döda folk så klart att orchid är bättre. Men att klara av en teamfight och göra mest dmg så är bs bättre.
Citera
2013-08-26, 19:01
Medlem
joeyopals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Orchid > Bloodstone.

Äh beror ju helt på vilka heroes man möter. Har jag qop eller puck mot mig mid kör jag orchid annars oftast bloodstone.
Citera
2013-08-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Finns inget bättre än en tidig bloodstone på storm. Man blir odödlig och ostoppbar.
Du kommer dessutom få din linken, orchid, hex eller vad du nu vill inom kort tid. Dels eftersom du kan springa runt och döda vad du vill och även farma oerhört snabbt i jungeln och på lane.

Som kjellout också skrev så finns det inte många hjältar i spelet som kan överleva en Storm spirit med en tidig Orchid. Dem dör helt enkelt på en stun/silence combo. Med bloodstone får man lite mer reg, och lite större hp/mana pool, men den gör inte så förbannat jävla mycket i early-game ganks.
Sen är det ju klart en smaksak med, antar jag. Men personligen skrämmer en Orchid-Storm mig dubbelt så mycket som en Bloodstone-Storm. En tidig Orchid är extremt aggressiv.
Bloodstone är visserligen skapligt sjuk om man får den tidigt och sen i sinom tur får en god mängd kills. Att få upp stacksen på den tidigt är aldrig fel, men jag håller mig till Orchid ändå.
Citera
2013-08-26, 20:25
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Okej då.

Options > Game > Interface > Minimap icons instead of names sen vet jag inte vilken som ska vara on/off för att det ska vara just namnen när du trycker ALT du får testa dig fram.

Sort Tack
Citera
2013-08-26, 23:18
Medlem
rehyptols avatar
Körde ett jävligt skönt game precis där vi plockade upp 2 rapiers vid 30 strecket och tappade dom samtidigt som jag (kunkka) körde oseriöst och köpte 3 stycken daedalus. Vann genom att creepsen pushade.

http://dotabuff.com/matches/288230976
Citera
2013-08-27, 01:17
Medlem
Finns det någon sida som visar olika hjältars styrkor och svagheter, så man ser hur man kontrar dem?
Citera
2013-08-27, 01:54
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baluch
Finns det någon sida som visar olika hjältars styrkor och svagheter, så man ser hur man kontrar dem?
Möjligtvis?
http://www.mobacounter.com/dota/

Hur bra den stämmer är väl en annan fråga då jag aldrig kollat där själv :P

/Edit: Sök bara på Dota 2 Counter på google annars. Kommer upp en del sidor.
Citera
2013-08-27, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Möjligtvis?
http://www.mobacounter.com/dota/

Hur bra den stämmer är väl en annan fråga då jag aldrig kollat där själv :P

/Edit: Sök bara på Dota 2 Counter på google annars. Kommer upp en del sidor.
Fast där står det ju bara vilka hjältar som är bra mot vilka. Inget om hur eller varför x är bra mot y.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in