2013-08-25, 17:01
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Han är en väldigt intelligent kille, och det är inte första gången han håller tal inför många människor; http://www.youtube.com/watch?v=n2Gq8mSTl6g. Men pondus? Killen är under 25 år gammal ... går det ens att ha pondus i den åldern? Men oavsett om det går eller inte, så ska man inte ha särskilt mycket pondus i den åldern. Det skulle bara bli fel.

Pondus relaterar väl också till publikens sammansättning. Om genomsnittsåldern är ca 25 år så identifierar publikens majoritet sig med honom och han har då en bra chans att lägga fram ideologisk, erfarenhetsmässig och karismatisk pondus. Det kan till och med vara en fördel framför vuxna talare som kanske inte alltid klarar av att kommunicera med en yngre publik utan lägger tonvikten vid den ideologiska pondusen (och kanske viss karisma), men tappar allt annat.
2013-08-25, 23:35
Medlem
Känns som om det är ganska ont om talare inom partiet. Jag vet att det finns bra talare inom partiet. Betydligt bättre än vissa av de "vanliga" talarna.
2013-08-25, 23:36
Medlem
Känns som om det är ganska ont om talare inom partiet. Jag vill se nytt blod vid talarstolen!!
2013-08-26, 11:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Även fast jag tycker att mångkulturalister är frihetshatande folkmordsanhängare så måste jag ändå tillstå att det här var otroligt fyndigt och smart om det är så att de menar allvar.

Snarare löjligt och barnsligt.

Citat:
Stenkastande pöbelhopar blir bara hatade, oavsett vart de kastar sina stenar. Den som kastar vattenballonger får däremot alltid en del sympatier och den som träffas blir alltid lite förnedrad och skrattad åt och om den går till motattack så betraktas det som att man saknar humor. Polisen lär heller inte lyfta ett finger om folk endast kastar vattenballonger och skjuter med vattenpistoler. Blir lite svårt för SvP att ondgöra sig över det också.

Jag ser ingen logik i att gå omkring och acceptera att jag blir genomblöt på grund av att rödingarna inte vet hur man beter sig som folk. Om polisen inte ingriper får vi göra det själva helt enkelt, det brukar oftast räcka med att röra sig i rask takt mot vänsterextremisterna så flyr dem hals över huvud.
2013-08-26, 13:48
Medlem
Citat:
Även fast jag tycker att mångkulturalister är frihetshatande folkmordsanhängare så måste jag ändå tillstå att det här var otroligt fyndigt och smart om det är så att de menar allvar.

Stenkastande pöbelhopar blir bara hatade, oavsett vart de kastar sina stenar. Den som kastar vattenballonger får däremot alltid en del sympatier och den som träffas blir alltid lite förnedrad och skrattad åt och om den går till motattack så betraktas det som att man saknar humor. Polisen lär heller inte lyfta ett finger om folk endast kastar vattenballonger och skjuter med vattenpistoler. Blir lite svårt för SvP att ondgöra sig över det också.

Facebooksida Vattenkrig mot raskrig

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Snarare löjligt och barnsligt.

Jag ser ingen logik i att gå omkring och acceptera att jag blir genomblöt på grund av att rödingarna inte vet hur man beter sig som folk. Om polisen inte ingriper får vi göra det själva helt enkelt, det brukar oftast räcka med att röra sig i rask takt mot vänsterextremisterna så flyr dem hals över huvud.

Visst är det jobbigt att bli dyngsur i höstkyla, men det riktigt jobbiga börjar ju nu när de börjar ladda sina vattengevär med annat än bara vatten ...
2013-08-26, 14:43
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
Visst är det jobbigt att bli dyngsur i höstkyla, men det riktigt jobbiga börjar ju nu när de börjar ladda sina vattengevär med annat än bara vatten ...
Jo men då är det inte lika underhållande eller sympatiskt och polisen lär bry sig desto mer. Det vore dock typiskt vänstern att sabba en smart strategi pga den inneboende destruktivitet och ondska deras ideologi besitter.
2013-08-26, 14:52
Medlem
Citat:

Facebooksida Vattenkrig mot raskrig

Är det fyndigt och smart att göra det man alltid gör? Det spelar ingen roll om de kastar stenar eller vattenballonger, att störa demonstrationer genom att ge sig på människorna fysiskt är till för att provocera fram en reaktion för att befästa den självuppfyllade profetsian om de "våldsamma nazisterna". Skulle idiotin gå åt andra hållet skulle det beskrivas som HAT-ATTACK och GAZKAMMARNAZISM. Fast ändå, med samma resonemang kanske vi skulle betraktas som riktiga mjukisar om vi bara dödade med små knivar, eller bara kastade små blyklumpar med hjälp av en mekanisk anordning.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-08-26 kl. 15:02.
2013-08-26, 15:40
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Är det fyndigt och smart att göra det man alltid gör? Det spelar ingen roll om de kastar stenar eller vattenballonger, att störa demonstrationer genom att ge sig på människorna fysiskt är till för att provocera fram en reaktion för att befästa den självuppfyllade profetsian om de "våldsamma nazisterna". Skulle idiotin gå åt andra hållet skulle det beskrivas som HAT-ATTACK och GAZKAMMARNAZISM. Fast ändå, med samma resonemang kanske vi skulle betraktas som riktiga mjukisar om vi bara dödade med små knivar, eller bara kastade små blyklumpar med hjälp av en mekanisk anordning.
Jag menar bara att det känns lite som SvP (var det som skulle demonstrera va?) förlorar hur de än gör.

Antingen blir de träffade av vattenstrålar och vattenballonger och vanligt folk kommer skratta åt dem eller så slår de tillbaka med våld och då kommer både polisen och vanligt folk att tycka att SvP överreagerar och är våldsdårar. Det enda SvP kan hoppas på är att vänstern gör bort sig som vanligt och inte klarar att följa en upplagd plan.
2013-08-26, 16:04
Bannlyst
Citat:
Antingen blir de träffade av vattenstrålar och vattenballonger och vanligt folk kommer skratta åt dem eller så slår de tillbaka med våld och då kommer både polisen och vanligt folk att tycka att SvP överreagerar och är våldsdårar. Det enda SvP kan hoppas på är att vänstern gör bort sig som vanligt och inte klarar att följa en upplagd plan.
Att folk försvarar sig mot angrepp och infantila trakasserier är dock någonting som folk har stor sympati med och förståelse för. Enligt mina erfarenheter åtminstone och då pratar jag inte om några nationella kretsar enbart. Det är en styrka och vår målsättning bör heller inte vara att bli något menlöst SD som bara tackar och tar emot när de får kuk i röven.

I övrigt är jag dock rätt övertygad om att vänstern kommer att börja kaosa och slåss med polisen som vanligt och apa sig i sedvanlig ordning som de gjorde i såväl Eskilstuna som Jönköping, indikationer på Facebook-sidan tyder på just detta. Men vi får se helst enkelt, det är svårt att veta i förväg.
2013-08-26, 18:17
Medlem
Jag vet inte var gränsen till straffbar uppvigling går, men eventuellt skulle ju den här uppmaningen till "vattenkrig" kunna vara frågan om det. Någon som vet?

"Evenemanget" är utannonserat på Motkraft också: http://motkraft.net/2013/08/26/splashfascism-vattenkrig-mot-raskrig/
2013-08-26, 18:39
Medlem
Facebookgruppen torde ju strida mot Facebooks användaravtal, så den hugade borde kunna anmäla den till Facebook. Vet inte hur det fungerar, möjligen finns en "anmäl"-knapp någonstans?
2013-08-26, 18:41
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Har inte Motkraft utgivningsbevis eller är det en "anonym hatsajt"?

Är alla sajter utan utgivningsbevis "hatsajter"? För då är nog en stor del av sidorna det.

Och nej, motkraft.net har inte utgivningsbevis, varför skulle det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in