2013-08-20, 16:12
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Demonstrationer måste man ha tillstånd för va? Innebär detta i praktiken att man kommer ha polisskydd, likt 1 Maj demon?
Givetvis kommer det att vara väldigt mycket poliser på plats.
2013-08-20, 17:29
Bannlyst
Det samordnas en hel del resor från runt om i landet om det är någon som vill delta men som har svårt att ta sig till Stockholm.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/20/resor-till-demonstrationen-den-14-september/
2013-08-21, 21:58
Medlem
Är det bara jag som är grymt nyfiken/förväntansfull på hurdan uppslutningen blir!!

Personligen så är jag övertygad om att manifestationer som denna kan/kommer att få mycket stor betydelse för den fortsatta tillväxten hos partiet.
Vad som dock är avgörande för "propaganda värdet" är att vi vid dessa, antingen visar att vi växer, eller att vi uppnår tillräcklig numerär för att det skall ha en "normaliserande" funktion.

Vad tror ni om uppslutningen??
Är 500 + möjligt?? Jag menar, det är enkelt att ta sig till Stockholm, betydligt enklare än att ta sig till Jönköping!!
Att det inte är på första maj borde också tala för ett betydligt högre deltagande. Liksom det faktumet att arrangemangets paroll "Tusentals år av svenskhet – bryt inte våra blågula band" torde vara lätt för alla nationalister att skriva under på!

Så vad tror ni? Hur väl kommer mobiliseringen lyckas?
2013-08-21, 23:14
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Är det bara jag som är grymt nyfiken/förväntansfull på hurdan uppslutningen blir!!

Personligen så är jag övertygad om att manifestationer som denna kan/kommer att få mycket stor betydelse för den fortsatta tillväxten hos partiet.
Vad som dock är avgörande för "propaganda värdet" är att vi vid dessa, antingen visar att vi växer, eller att vi uppnår tillräcklig numerär för att det skall ha en "normaliserande" funktion.

Vad tror ni om uppslutningen??
Är 500 + möjligt?? Jag menar, det är enkelt att ta sig till Stockholm, betydligt enklare än att ta sig till Jönköping!!
Att det inte är på första maj borde också tala för ett betydligt högre deltagande. Liksom det faktumet att arrangemangets paroll "Tusentals år av svenskhet – bryt inte våra blågula band" torde vara lätt för alla nationalister att skriva under på!

Så vad tror ni? Hur väl kommer mobiliseringen lyckas?

Uppslutningen inför denna demonstrationen tror jag kommer bli betydligt fler till antalet än t.ex 1:a maj. 500 deltagare tror jag absolut är möjligt! Den hålls i Stockholm, långt för många men det är en enkel resväg att ta sig till Stockholm. Visst det är inte billigt att resa långt ovs om det är med bil eller tåg. Men demonstrationen har varit oficiell nu en längre tid, och man har/kommer hunnit få två inkomster så man har haft chans till att lägga undan för att räkna med en ev resa till Stockholm i sin budget.

Arrangemangets paroll tror jag många "förstår" och alla nationalister och de som vill Sverige och dess folk väl tror jag känner igen sig lätt under vår paroll. Men det är ändå tyvärr inget som gör det till en självklarhet för alla att delta. Därför är det viktigt att vi som tänker delta pratar med de vi har i våra bekantskapskretser som vi vet skulle kunna tänka sig att delta på en demonstration under denna parollen att delta och uppmuntra dom till att följa med.

För er som än inte vet hur ni ska ta er till Stockholm finns det möjlighet att samåka med andra nationalister, förhoppningsvis från din stad eller län. Här finns de kontaktuppgifter du behöver för att komma i kontakt med dom http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/20/resor-till-demonstrationen-den-14-september/

Vi ses i Stockholm den 14 september!

/ Rebecka
2013-08-22, 01:49
Medlem
WernerWarheads avatar
Kommer definitivt deltaga!
2013-08-22, 09:44
Medlem
MrSkargards avatar
Stefan Jacobsson, Daniel Spansk och Ludvig Delin kommer att hålla tal i samband med demonstrationen:

http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/22/flera-talare-klara-till-demonstrationen-14-september/
2013-08-23, 01:16
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Stefan Jacobsson, Daniel Spansk och Ludvig Delin kommer att hålla tal i samband med demonstrationen:

http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/22/flera-talare-klara-till-demonstrationen-14-september/
Riktigt kul att en så pass ung snubbe som Ludvid Delin ska hålla tal på en sådan här stor demonstration.
2013-08-23, 01:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Riktigt kul att en så pass ung snubbe som Ludvid Delin ska hålla tal på en sådan här stor demonstration.
Hur är hans retorik och pondus när det kommer till att tala inför en stor massa?
2013-08-23, 01:30
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Hur är hans retorik och pondus när det kommer till att tala inför en stor massa?
Han är en väldigt intelligent kille, och det är inte första gången han håller tal inför många människor; http://www.youtube.com/watch?v=n2Gq8mSTl6g. Men pondus? Killen är under 25 år gammal ... går det ens att ha pondus i den åldern? Men oavsett om det går eller inte, så ska man inte ha särskilt mycket pondus i den åldern. Det skulle bara bli fel.

Han kommer dock att göra mycket bra ifrån sig. Det är väldigt bra om så många svenskar som möjligt ser honom, dessutom - han är nämligen knappast medelsvenssons sinnebild av en "ond & rakad & huligan tjack nazist", så han kommer att debunkera sanningen, på samma sätt som exempelvis Rebecka gjorde under 1 maj i år.
2013-08-23, 01:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Han är en väldigt intelligent kille, och det är inte första gången han håller tal inför många människor; http://www.youtube.com/watch?v=n2Gq8mSTl6g. Men pondus? Killen är under 25 år gammal ... går det ens att ha pondus i den åldern? Men oavsett om det går eller inte, så ska man inte ha särskilt mycket pondus i den åldern. Det skulle bara bli fel.

Han kommer dock att göra mycket bra ifrån sig. Det är väldigt bra om så många svenskar som möjligt ser honom, dessutom - han är nämligen knappast medelsvenssons sinnebild av en "ond & rakad & huligan tjack nazist", så han kommer att debunkera sanningen, på samma sätt som exempelvis Rebecka gjorde under 1 maj i år.
Jag önskar honom lycka till och att allt ska bli bra. Av det man såg i videon kanske det inte är så bra att bara läsa ett häfte upp och ner och knappt titta uppåt. Nu borde han ha god tid på sig att plugga in talet och skriva vettiga stödord istället, titta på folket han talar till osv. Eller är det att ställa för mycket krav?
2013-08-25, 15:16
Medlem
RevolverRoffes avatar
Även fast jag tycker att mångkulturalister är frihetshatande folkmordsanhängare så måste jag ändå tillstå att det här var otroligt fyndigt och smart om det är så att de menar allvar.

Stenkastande pöbelhopar blir bara hatade, oavsett vart de kastar sina stenar. Den som kastar vattenballonger får däremot alltid en del sympatier och den som träffas blir alltid lite förnedrad och skrattad åt och om den går till motattack så betraktas det som att man saknar humor. Polisen lär heller inte lyfta ett finger om folk endast kastar vattenballonger och skjuter med vattenpistoler. Blir lite svårt för SvP att ondgöra sig över det också.

Facebooksida Vattenkrig mot raskrig
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-08-25 kl. 15:21.
2013-08-25, 15:27
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Jag önskar honom lycka till och att allt ska bli bra. Av det man såg i videon kanske det inte är så bra att bara läsa ett häfte upp och ner och knappt titta uppåt. Nu borde han ha god tid på sig att plugga in talet och skriva vettiga stödord istället, titta på folket han talar till osv. Eller är det att ställa för mycket krav?

Oftast handlar det inte om att man inte kan lära sig texten, utan att man är nervös och hela tiden kollar ned i papperna som stöd. Jag har talat offentligt i tio år och har bara de senaste åren börjat slänga pappren, även om man ibland får återgå till det när man har dåligt om tid för övning.

Jag vet inte om det är för höga krav, men däremot ska man vara medveten om att det enda sättet att bli bättre som talare är genom övning; och den övningen får man genom att tala i "skarpt läge". Det är en helt annan sak att tala för sig själv på pojkrummet och att tala inför hundra- eller tusentals människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in