Citat:
Ursprungligen postat av
Blodjord
Är det bara jag som är grymt nyfiken/förväntansfull på hurdan uppslutningen blir!!
Personligen så är jag övertygad om att manifestationer som denna kan/kommer att få mycket stor betydelse för den fortsatta tillväxten hos partiet.
Vad som dock är avgörande för "propaganda värdet" är att vi vid dessa, antingen visar att vi växer, eller att vi uppnår tillräcklig numerär för att det skall ha en "normaliserande" funktion.
Vad tror ni om uppslutningen??
Är 500 + möjligt?? Jag menar, det är enkelt att ta sig till Stockholm, betydligt enklare än att ta sig till Jönköping!!
Att det inte är på första maj borde också tala för ett betydligt högre deltagande. Liksom det faktumet att arrangemangets paroll "Tusentals år av svenskhet – bryt inte våra blågula band" torde vara lätt för alla nationalister att skriva under på!
Så vad tror ni? Hur väl kommer mobiliseringen lyckas?
Uppslutningen inför denna demonstrationen tror jag kommer bli betydligt fler till antalet än t.ex 1:a maj. 500 deltagare tror jag absolut är möjligt! Den hålls i Stockholm, långt för många men det är en enkel resväg att ta sig till Stockholm. Visst det är inte billigt att resa långt ovs om det är med bil eller tåg. Men demonstrationen har varit oficiell nu en längre tid, och man har/kommer hunnit få två inkomster så man har haft chans till att lägga undan för att räkna med en ev resa till Stockholm i sin budget.
Arrangemangets paroll tror jag många "förstår" och alla nationalister och de som vill Sverige och dess folk väl tror jag känner igen sig lätt under vår paroll. Men det är ändå tyvärr inget som gör det till en självklarhet för alla att delta. Därför är det viktigt att vi som tänker delta pratar med de vi har i våra bekantskapskretser som vi vet skulle kunna tänka sig att delta på en demonstration under denna parollen att delta och uppmuntra dom till att följa med.
För er som än inte vet hur ni ska ta er till Stockholm finns det möjlighet att samåka med andra nationalister, förhoppningsvis från din stad eller län. Här finns de kontaktuppgifter du behöver för att komma i kontakt med dom
http://www.svenskarnasparti.se/2013/08/20/resor-till-demonstrationen-den-14-september/
Vi ses i Stockholm den 14 september!
/ Rebecka