Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
Lol! Ganska exakt så ser mitt garage ut.

Och, ja. De flesta har sin charm. Mer eller mindre...
Därför att KV-4 är långsam, stor som ett hus och har bara en halvhygglig kanon. Vissa gånger är man kung, andra helt chanslös. Det är dock alltid störande svårt att förändra ett dåligt läge/matchbilden med den.
Kom fram till att de jag vill fortsätta med är följande:
Pri 1:
T-32 till M 103 alt. T110E5
Tiger II till E-100
IS-3 till IS-7
Centurion till Centurion 7/1 alt. FV4202
Pri 2 (dvs senare/i mån av krediter):
Caernarvon till Conqueror alt FV 4215b
T-44 till T-62a
Panther till E-50
+ ev T-34-2 till 121 och 110 till 113
Däremot kommer jag inte att köpa Pershingen just nu. Blev klar med T-20 i helgen men där stannar det. Inte heller T-28 Prot känns direkt lockande. Har lite kvar på T 25/2 men är piss-sur på den och även om kanonen är bra på T-28 Prot så verkar kärran i sig inte inbjuda till någon "joy ride". Så där stannar vi nog ett tag. Även KV-4an stoppar antagligen som sagt när jag låser upp ST-1. Det är som sagt en smaksak men jag är inte så mycket för de där orörliga paddorna även om de pangar på bra. Tror jag har tanks-adhd faktiskt....

Det måste hända saker när jag kör.
Sen funderar på att kanske lägga ner franska heavies ett tag. Har brutalt svårt för att spela AMX 50 100, vilket är lite lustigt eftersom min franska FCM 50t premium funkar kanon (båda är tier VIII). Nästan samma tanks men skillnaden är autoloadern som jag verkligen inte gillar. Vilket har fått mig lite tveksam till att gå vidare med T-71 som även den snart är klar. T-69 ser kul ut men funkar inte AMXen lär inte T-69 funka heller? (T-71an har ju lite annan spelstil och är inte så beroende av kanonen som de tyngre kärrorna).
Resten får bli när det blir...
baserat på min lilla erfarenhet, kör heavys mest men nu övergår jag till TD's mer och mer...
prio ett
ta is-7 och t110e5 ..allround som glänser jämt.
E100 är ...konstig helt enkelt. lobbar in skotten med sub-underljudshastighet, bounce och riccochet är ord du kommer drömma om.
engelska har jag ingen större åsikt om mer än att jag går mot TD där är på tier 7 just nu och en tier 8 medium av någon underlig anledning....
prio två.
ta t-54 snabbt om du hinner dit och grinda järnet på den, den kommer ju att leda till den nya ryska mediumtanken oxå, inte bara t-62a. vänta tills den kommer och välj då :-) Jag skulle flytta denna till prio ett faktiskt
tyska meds har jag ingen aning om hur de är att köra, men säkert roliga..
men absolut.. lyssna nu! SKIT I KINESEN!! 113 är fan värre än Comet ... spar credits och tid och lägg det på dina andra prioriteringar. Kanske köra en medium kines istället. Visst har det gått fint några matcher.. med rätt karta och rätt förutsättningar.. men det är ingen tank man kan göra något vettigt med utan tur och ett lag med andra som frikostigt delar med sig av sin HP.
som cardiac säger och tror så tror jag du gör en miss som inte kör pershingen.. mycket roligare än sina tier-kollegor av annan härkomst. Men smaken är delad.
Franska heavys... teir 9:an hade jag mycket kul med, men det var ett tag sedan, den mindre pipan var roligast. Tier 8:an gillade inte jag heller, men 9 och 10 är fullt godkända
du frågade ju inte efter tips eller vad någon annan tycker.. men jag vill bara säga... vad du än gör...
GE UPP KINESISKA HEAVYN!
"Tror jag har tanks-adhd faktiskt....

Det måste hända saker när jag kör."
det enda action som händer i den tanken (113 helvetet .. .namnet kommer sig av hur många skott du måste skjuta innan du ammorackar en Comet), att 14 matcher av 15 blir du utskjuten de första två minuterna, dina skott skadar kanske en 13/75 samt du hinner få in ett sidoskott på en n00b e100 som står med sidan till och hallelulia! du gör lite skada,,, sen får en TD spot på dig.. bye bye. Den 15: matchen dödar du fyra, tack vare att du har en maus och en pluton med 3 is-7: or som du går bakom som en medium (de övriga fjorton matcherna är du ensam tier 10 heavy i ditt lag, alternativt har franska pappersheavys med dig, motståndarlagen komemr i e5: or) tack vare den 15:e matchen tror du "jag hade nog bara otur de första fjorton... jag kör lite till.. den kan ju inte vara så här dålig... eller?" tänker du och kör 45 matcher till.... sen står du där med 38% wr, 759 avg damage och tänker.. "jag skulle ha lyssnat på plastdunkk...."