2013-08-26, 13:40
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Peter Bratt om Guillou, IB och den ryska underrättelsetjänsten:

"Guillous mellanhavanden med KGB riskerade förstöra våra liv"

http://www.newsmill.se/node/15395

Läs gärna i kommentarsfältet också.

Intressant artikel, men vad har den med Palmemordet att göra?
Citera
2013-08-26, 16:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Han fixade till sig hemma hos trevlige Mehmet i hans etta på Södermalm. Sen drack de Ouzo
och tänkte på den grekiske sonen.
[...]

Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Suck, jag ger inget bemötande för det är väl närmast psykiatrin som kan ha anledning att undersöka MBoudine´s uppfattning om "maximalt största sannolikhet".....

Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Skjut inte på det självspelande pianot! Låt bli att starta det istället! Det är lite så att man undrar på vilken sluten anstalt pianot står och vilket klientel som startar det bara för att beskjuta det.

Mera av ovanstående är önskvärt. Verkar som om mina inlägg skaver på sina håll .. Tror reaktionerna är starka markörer att det jag skriver faktiskt är ganska väl i samklang med verkligheten.
Citera
2013-08-26, 17:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Intressant artikel, men vad har den med Palmemordet att göra?
Ja, det kan man fråga sig onekligen.
Men det har ju tidigare diskuterats om Bratt, Guillou och IB i tråden många gånger,
så jag tänkte väl att Bratts långa text kunde intressera någon kanske och därför när jag ändå
råkat på artikeln i natt blev det så att jag postade den här.

Vill man inte ta del av det hela så är det bara att gå förbi och strunta i det.
Citera
2013-08-26, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mera av ovanstående är önskvärt. Verkar som om mina inlägg skaver på sina håll .. Tror reaktionerna är starka markörer att det jag skriver faktiskt är ganska väl i samklang med verkligheten.

Hade din reaktion varit den motsatta om dina inlägg möts med ideal beröm? Det har jag väldigt svårt att tro. En normalt tänkande människa hade rannsakat sig själv när han blev idiotförklad från alla håll och kanter, istället tar du det tvärtom som intäckt för att du har rätt??? Makalöst. Tror du på allvar att vi är desinformatörer anställda för att motarbeta grekiska söner-spåret är du den värsta foliehatten i Sverige.
Senast redigerad av jakeclawson 2013-08-26 kl. 18:37.
Citera
2013-08-26, 19:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Hade din reaktion varit den motsatta om dina inlägg möts med ideal beröm? Det har jag väldigt svårt att tro. En normalt tänkande människa hade rannsakat sig själv när han blev idiotförklad från alla håll och kanter, istället tar du det tvärtom som intäckt för att du har rätt??? Makalöst. Tror du på allvar att vi är desinformatörer anställda för att motarbeta grekiska söner-spåret är du den värsta foliehatten i Sverige.

Något grekiskasönerspår existerar inte, det har du fått om bakfoten. Som så mycket annat, ska tilläggas. Ni är desinformatörer och vilseledare genom att driva landsförrädarspåret som ersättning för det havererande CP-spåret. Foliehattarna finns mangrant i er krets, det är odiskutabelt så.
Citera
2013-08-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Något grekiskasönerspår existerar inte, det har du fått om bakfoten. Som så mycket annat, ska tilläggas. Ni är desinformatörer och vilseledare genom att driva landsförrädarspåret som ersättning för det havererande CP-spåret. Foliehattarna finns mangrant i er krets, det är odiskutabelt så.

Det är ingen som företräder Landsförrädarspåret som lyckats förklara varför GM beter sig som han gör innan skotten. Man måste börja vid händelseförloppet och utgå ifrån det , inte tvärtom som 95% i tråden gör !
Citera
2013-08-26, 20:44
Medlem
p.norths avatar
Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip!
MBoudine kan inte du ha en egen tråd, bjuda in dom som har likvärdiga tankar, ni hinner nog ikapp antal inlägg innan jul.
Citera
2013-08-26, 20:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip!
MBoudine kan inte du ha en egen tråd, bjuda in dom som har likvärdiga tankar, ni hinner nog ikapp antal inlägg innan jul.
Han har ju en lämplig tråd här att trolla vidare i:

https://www.flashback.org/t1887383

Här uttalar sig förresten Tage Erlander om Olof Palme i ett kort klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=IQ-ojUHBE9A
Citera
2013-08-26, 20:55
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Han har ju en lämplig tråd här att trolla vidare i:

https://www.flashback.org/t1887383

Det är snarare den här tråden som gäller för TBoudine: https://www.flashback.org/t1887456
Citera
2013-08-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det är ingen som företräder Landsförrädarspåret som lyckats förklara varför GM beter sig som han gör innan skotten. Man måste börja vid händelseförloppet och utgå ifrån det , inte tvärtom som 95% i tråden gör !

Jag har svårt att förstå följande , oavsett om han sköts framifrån eller bakifrån ,med 1 skott 2 skott eller 25 skott.
Hur ska man kunna utesluta något spår enbart med den informationen , någon av de versioner som stötts och blötts i denna tråd.
Om han sköts efter Mboudines scenario så måste man ju ändå få fram mer information för att kunna dra någon slutsats vilket motiv gm hade.
Dödas man på olika vis om man betraktas som landsförrädare alternativt ekonomiskt-politiskt besvärlig.
Båda dessa spår måste ju räknas som konspirationsspår.
Sedan finns det ju även andra teorier om motiv till mordet.
Citera
2013-08-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag har svårt att förstå följande , oavsett om han sköts framifrån eller bakifrån ,med 1 skott 2 skott eller 25 skott.
Hur ska man kunna utesluta något spår enbart med den informationen , någon av de versioner som stötts och blötts i denna tråd.
Om han sköts efter Mboudines scenario så måste man ju ändå få fram mer information för att kunna dra någon slutsats vilket motiv gm hade.
Dödas man på olika vis om man betraktas som landsförrädare alternativt ekonomiskt-politiskt besvärlig.
Båda dessa spår måste ju räknas som konspirationsspår.
Sedan finns det ju även andra teorier om motiv till mordet.

Precis och då kommer ju frågan igen varför GM går tillväga på det sättet som han gör? Jag har bilden klar för mig, anledningen var att hota OP!
Citera
2013-08-26, 21:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee

Precis. Landsförrädarteoretikerna spricker redan på mordplatsen när de förnekar att någon kontakt med gärningsmannen förekommit samt påstår att Palme träffades av endast en kula. I ryggen. Det är på mordplatsen mörkläggningen rullar igång. Därefter kommer Lisbet Palmes påstående att även hon blev skjuten (efter samtal med Stig Engström). En påstådd skottskada som ingen läkare tilläts undersöka. Två gärningsmän blev en gärningsman inom loppet av tjugofyra timmar, hennes tvärsäkra utpekanden av några GM innan man bestämde sig för Christer Pettersson. Inga bandade förhör med Lisbet samt hennes vägran att avlägga vittnesed. Ledsagad vid utpekandet av Pettersson. Medverkade inte vid rekonstruktionen på mordplatsen. Tycks som det mesta som Lisbet Palme varit inblandad i har skett på hennes villkor. Obegripligt med vilken flathet man har behandlat Lisbet Palme ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in