Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Det diskuterades nyligt om väggtexter här i tråden och i den här lägenheten är det visserligen vägg
skyltar men med text. Lite konstigt möblerad lägenhet, troligtvis stylad men ändå en hel del personliga saker framme. Köket hade extremt lite arbetsytor, toan har ingen förvaring någonstans vad jag kan se, tandborstar, tandkräm, tvål osv. har fått ge vika åt en flaska bubbel. Vardagsrummets möbler förutom den nya soffan ger mig tankar på någon institution från förra sekelskiftet, solglasögon i vardagsrummet är ofrånkommligt

Intrycket av att det ekar i lägenheten är påfallande.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-sodermalm-stockholms-kommun-asogatan-129,-3-tr-5581792
Jag förstår inte hur folk kan vilja ha det så vitt... Man måste fan bli bländad där inne. Mörkt trägolv mot vita väggar förstår jag fullt (så har jag det själv, förvisso i hyresrätt), men vitt mot vitt plus ljusa möbler måste ju göra att man blir snöblind och börjar gå och snubbla in i möblerna till slut... Reagerade också på inga arbetsytor i köket...
Sen undrar jag vad i hela världen det är för fel på folk som vägrar ha bekväma möbler? Går livet ut på att lida så mycket som möjligt, även när man är hemma? Inte lika hemskt här som man kan se ibland dock, där folk sitter på träbänkar i vardagsrummet.
Sedan är det här säkert en sån familj som protesterat mot att Pommac skulle sluta säljas, men som själva aldrig köper drycken.
Edit: Sen ser de två sovrummen nere till höger ut att tidigare ha varit en egen lägenhet med toalett i klädkammaren. Trapphuset kan mycket väl ha gått in i den nuvarande hallen med en entrédörr åt vänster och en neråt.