2013-08-25, 16:22
Bannlyst
Blev förövrigt sjukt sugen på att kika in på NK igen i mitten av september, Prive kommer med ett nytt baselemet - Myrra - och jag slår vad om att det kommer vara en riktigt skön och härlig doft. Kikar in där när den har kommit.
Citera
2013-08-25, 20:35
Medlem
Sådär! Gjorde precis en liten beställning på samples. Ska bli intressant att se om jag är ute på rätt väg eller inte när det kommer till noter jag gillar.

Beställde:
By Kilian Back to Black
By Kilian Incense Oud
By Kilian Straight to Heaven
Comme des Garcons Series 3 Incense - Kyoto
Frederic Malle Musc Ravageur
Serge Lutens Chergui

Erfarenheter av dom tre sista?
Citera
2013-08-25, 20:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Sådär! Gjorde precis en liten beställning på samples. Ska bli intressant att se om jag är ute på rätt väg eller inte när det kommer till noter jag gillar.

Beställde:
By Kilian Back to Black
By Kilian Incense Oud
Serge Lutens Chergui

Musc Ravageur blev jag föga imponerad av, känns lite som att vara ett gående kryddskåp ungefär.

För övrigt tycker jag Back to Black är fin, men föredrar tobacco vanille om man vill ha nån söt vanilj-ish doft.

Vilken sida använde du?
Citera
2013-08-25, 20:59
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Beställde:
By Kilian Back to Black
By Kilian Incense Oud
Serge Lutens Chergui

Instämmer lite med NirvanA när det gäller Musc Ravageur. Jag äger en flaska själv och gillade den i början, men den är lite svår och det tar ett tag innan den blir tillräckligt normal för att man ska vilja bära den bland folk.

Kyoto är ok om man gillar rökelse, fast jag föredrar Zagorsk av Incense-serien.

Serge Lutens Chergui gillar jag som vaxprov, har inte haft nöjet att testa den i sprayform.

Av By Kilian så gillar jag Back to Black bäst. Måste nog köpa den till hösten. Straight to Heaven minns jag att jag gillade också, fast den var ganska feminin vill jag minnas.
Citera
2013-08-25, 22:03
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Beställde:
By Kilian Back to Black
By Kilian Incense Oud
Serge Lutens Chergui

Har ingen erfarenhet av Kyoto men tycker både Musc Ravageur och Chergui är grymt bra höstparfymer. Det enda som är synd med de två är att det kan vara svårt att hitta lämpliga tillfällen att bära dem eftersom de båda är rätt speciella. De är ingenting man drar på sig när man ska till jobbet direkt.
Citera
2013-08-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Musc Ravageur blev jag föga imponerad av, känns lite som att vara ett gående kryddskåp ungefär.

För övrigt tycker jag Back to Black är fin, men föredrar tobacco vanille om man vill ha nån söt vanilj-ish doft.

Vilken sida använde du?

Valde dofter lite efter vad jag har råd med och hur lättillgängligt det är. Tobacco Vanille känns svår att få tag på.

Surrender to Chance.

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Instämmer lite med NirvanA när det gäller Musc Ravageur. Jag äger en flaska själv och gillade den i början, men den är lite svår och det tar ett tag innan den blir tillräckligt normal för att man ska vilja bära den bland folk.

Kyoto är ok om man gillar rökelse, fast jag föredrar Zagorsk av Incense-serien.

Serge Lutens Chergui gillar jag som vaxprov, har inte haft nöjet att testa den i sprayform.

Av By Kilian så gillar jag Back to Black bäst. Måste nog köpa den till hösten. Straight to Heaven minns jag att jag gillade också, fast den var ganska feminin vill jag minnas.

Kyoto och Chergui hade jag egentligen inte hört något om innan. Läste lite gamla poster här och kollade in några paket på surrendertochance vilket slutade med att dom hamnade i korgen. Får se om det är något intressant
Citera
2013-08-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Har ingen erfarenhet av Kyoto men tycker både Musc Ravageur och Chergui är grymt bra höstparfymer. Det enda som är synd med de två är att det kan vara svårt att hitta lämpliga tillfällen att bära dem eftersom de båda är rätt speciella. De är ingenting man drar på sig när man ska till jobbet direkt.

Då var ju dom rätt onödiga egentligen. Tanken var att jag skulle hitta någon bra parfym till hösten/vintern som passar i skolan och eventuella fester/krogbesök/högtider. Allround helt enkelt. Känns egentligen som om alla dom där parfymerna kanske är lite svåra. Vet inte riktigt hur bra det passar med Back to black en utekväll eller vanlig skoldag.

Kul att dofta på lite nytt i vilket fall.
Citera
2013-08-26, 00:12
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt hur bra det passar med Back to black en utekväll eller vanlig skoldag.

Utekvällar med Back to Black kan fan inte bli bättre. En underbar doft och den bästa av dom du beställde! Den funkar perfekt för kalla vinterkvällar/finare besök/romantiska tillfällen
Citera
2013-08-26, 07:53
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Då var ju dom rätt onödiga egentligen. Tanken var att jag skulle hitta någon bra parfym till hösten/vintern som passar i skolan och eventuella fester/krogbesök/högtider. Allround helt enkelt. Känns egentligen som om alla dom där parfymerna kanske är lite svåra. Vet inte riktigt hur bra det passar med Back to black en utekväll eller vanlig skoldag.

Trevliga dofter hela högen du har beställt.
Kyoto har jag bara testat lite och det är iaf en väldigt behaglig rökelsedoft i mina ögon.
Chergui är okej, inget jag skulle köpa. Lite för söt för egen del.
Till skillnad från övriga så tycker jag att Musc Ravageur är riktigt bra, en av de vaniljdofter jag gillar klart bäst.

Har själv ganska nyligen beställt några prover från Kilian som jag inte testat från den vanliga serien. Liaisons Dangereuses, A Taste of Heaven och Sweet Redemption.
Just nu tycker jag Incense Oud, Back to Black och Cruel Intentions är de som är bäst.

Hittar jag ingen där så är jag ganska sugen på att beställa en Musc Ravageur.
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-08-26 kl. 08:15.
Citera
2013-08-26, 11:26
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Till skillnad från övriga så tycker jag att Musc Ravageur är riktigt bra, en av de vaniljdofter jag gillar klart bäst.

Att den inte skulle vara bra har jag inte sagt något om, jag sa bara att det kan (enligt min åsikt) vara svårt att hitta tillfällen att använda den.

Jag tycker Musc Ravageur är en fantastisk doft. Jag uppskattar allt med den, från början till slut. Inte bara dess drydown, vilket verkar vara vad alla gillar med den annars. Jag önskar bara den kom till användning lite oftare.
Citera
2013-08-26, 11:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Att den inte skulle vara bra har jag inte sagt något om, jag sa bara att det kan (enligt min åsikt) vara svårt att hitta tillfällen att använda den.

Jag tycker Musc Ravageur är en fantastisk doft. Jag uppskattar allt med den, från början till slut. Inte bara dess drydown, vilket verkar vara vad alla gillar med den annars. Jag önskar bara den kom till användning lite oftare.

Kanske uttryckte mig dåligt visste att du gillade den iom att du rekommenderade den i en annan post.
Själv fick jag intrycket av mitt sample att den kändes väldigt allround. Det kanske jag däremot är ensam om att tycka
Bästa är att den går att få tag i här i Sverige också. Utan överpris.
Citera
2013-08-26, 12:35
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kanske uttryckte mig dåligt visste att du gillade den iom att du rekommenderade den i en annan post.
Själv fick jag intrycket av mitt sample att den kändes väldigt allround. Det kanske jag däremot är ensam om att tycka
Bästa är att den går att få tag i här i Sverige också. Utan överpris.
Har du testat den från spraysample eller från ett rör med "duttpinne"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in