2013-08-25, 18:46
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Det var väl som San Andreas, Red Dead Redemption och GTA IV kombinerat fast större? Om jag inte missminner mig.

Ja precis.

Titta bara på den här bilden:
http://i41.tinypic.com/i3cci1.jpg

Det området motsvarar bara en liten del av den totala kartan och ändå känns det enormt!
2013-08-25, 18:47
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Det var väl som San Andreas, Red Dead Redemption och GTA IV kombinerat fast större? Om jag inte missminner mig.
Ön är 3.5 ggr större än RDR
Ön+ undervattensvärlden är 5 ggr större än RDR

Sagt av R*
2013-08-25, 18:56
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Ön är 3.5 ggr större än RDR
Ön+ undervattensvärlden är 5 ggr större än RDR

Sagt av R*
Stämmer! Men det jag skrev stämmer också.

Dan Houser i en intervju med Game Informer:
"Just how big is this world? Art director Aaron Garbut crunched the math. When you include interior and exterior spaces together, Los Santos is bigger than the worlds of Red Dead Redemption, San Andreas, and Grand Theft Auto IV combined, with room to spare."
2013-08-25, 19:08
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Stämmer! Men det jag skrev stämmer också.

Dan Houser i en intervju med Game Informer:
"Just how big is this world? Art director Aaron Garbut crunched the math. When you include interior and exterior spaces together, Los Santos is bigger than the worlds of Red Dead Redemption, San Andreas, and Grand Theft Auto IV combined, with room to spare."

Och då har man förmodligen inte räknar in alla lägenheters yta som X miljoner spelare kommer att "skapa"
2013-08-25, 19:08
Medlem
Drevs avatar
En sak dom bör ändra är att ifall man tutar på personer i GTA IV så springer som iväg och skriker..?
2013-08-25, 19:10
Medlem

Kan detta vara på riktigt?

Edit: la till spoil om ingen vill se ett troligt intro
Senast redigerad av Stepdub 2013-08-25 kl. 19:13.
2013-08-25, 19:10
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Hela ytan av San Andreas och Red dead Redemption ska vara ungefär lika stor som GTA Vs landsbygd.
Har också läst det men det känns ändå så litet av någon anledning.
Dock svårt nu innan man själv ser det att bilda en uppfattning, förmodligen blir man positivt överaskad.
2013-08-25, 19:12
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepdub
http://www.youtube.com/watch?v=2KSWF9oPdTE

Kan detta vara på riktigt?

Ser rätt så välgjort ut men inte riktigt Rockstars stil...
2013-08-25, 19:17
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vad tror ni? Kan detta vara den slutgiltiga kartan?
http://i.imgur.com/afFwX.jpg

En sån där karta vill man ju inte ens ha, det finns gränser för vad som är bra. Om det skulle vara en sån där karta skulle man ju släppas ner i en ny värld så att säga, som inte går att lära sig. Det ska vara en stad där man kan orientera sig, det ska vara stort och ta tid att lära sig men man skall ändå känna igen sig osv.
2013-08-25, 19:33
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
En sån där karta vill man ju inte ens ha, det finns gränser för vad som är bra. Om det skulle vara en sån där karta skulle man ju släppas ner i en ny värld så att säga, som inte går att lära sig. Det ska vara en stad där man kan orientera sig, det ska vara stort och ta tid att lära sig men man skall ändå känna igen sig osv.

Håller med till fullo. JAg vill ha en stor värld, men inte 234523 städer.
Däremot så visar den kartan hur spelen snabbare än vad vi tror kommer att se ut.
2013-08-25, 19:38
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drev
En sak dom bör ändra är att ifall man tutar på personer i GTA IV så springer som iväg och skriker..?
Jag hoppas ju i alla fall att dem fixar så att när man stannar för ett rödljus så börjar inte bilarna bakom en stressa förrän det slår om till grönt. Och framförallt inte hålla på och knuffa på ens bil när det fortfarande är rött.
Mafia II har fixat det, då borde Rockstar också kunna göra det!
2013-08-25, 19:40
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Jag hoppas ju i alla fall att dem fixar så att när man stannar för ett rödljus så börjar inte bilarna bakom en stressa förrän det slår om till grönt. Och framförallt inte hålla på och knuffa på ens bil när det fortfarande är rött.
Mafia II har fixat det, då borde Rockstar också kunna göra det!

Och att inte tala om när det blir en trafikstockning och bilar börjar krasha in i varandra, då försvinner aldrig bilarna, de kan stå där i timmar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in